اطلاعات تماس
  • 031*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971225356518978

نکاتی در ارتباط با پرواز با سالمندان و معلولان

کد: 13971225356518978

https://goo.gl/zE4gJd

، اصفهان , (اخبار رسمی): سالمندان معلولان گروهی از مسافران هستند که احتیاجات و نیازمندی‌های مخصوصی حین سفرهای هوایی دارند و معمولا اطرافیان این افراد به شدت نگران شرایط آن‌ها در طول سفرهای هوایی هستند.

نکاتی در ارتباط با پرواز با سالمندان و معلولان
نکاتی در ارتباط با پرواز با سالمندان و معلولان
نکاتی در ارتباط با پرواز با سالمندان و معلولان
نکاتی در ارتباط با پرواز با سالمندان و معلولان
نکاتی در ارتباط با پرواز با سالمندان و معلولان
نکاتی در ارتباط با پرواز با سالمندان و معلولان

اینکه آیا سفر با هواپیما برای آن‌ها امن است یا خیر و یا اگر یک مورد اورژانسی پیش آمد شرایط این افراد چه می‌شود. قبل از هر چیزی باید دانست که سفر با افراد سالمند و معلول به طور کلی شرایط متفاوتی دارد و با مسافرت‌های عادی و خانوادگی بسیار متفاوت است. بهتر است قبل از اینکه این سفر شروع شود حتما اطلاعات مفیدی در این زمینه برخورد با موقعیت‌های مختلف در طول پرواز با هواپیما به دست آورد.

برنامه‌ریزی داشته باشید!

قبل از اینکه اقدام به خرید بلیط هواپیما شود در مورد شرایط افراد معلول و سالمند در حین سفر و امکاناتی که در فرودگاه مبدا و مقصد و همچنین داخل هواپیما برای این افراد وجود دارد اطلاعات کسب شود. باید بدانید اگر فردی نیاز به صندلی چرخدار دارد و یا توانایی کنترل آن برای راه رفتن و یا انجام دادن کارها به صورت عادی نیست چه امکاناتی می‌تواند دریافت کند. قوانینی که در هر ایرلاین و شرکت هواپیما در مورد این افراد وجود دارد معمولا متفاوت است و اطلاع از وجود توالت‌های مناسب برای این افراد و یا اینکه صندلی‌های چرخ‌دار دستگیره‌دار برای کنترل حرکت این افراد وجود دارد یا خیر. به علاوه باید حواس شخص باشد و قبل از پرواز با شرکت‌های هواپیمایی هماهنگ کند که در طول پرواز نیز امکان دسترسی به دستشویی و صندلی چرخدار در نزدیکی سالن در دسترس این افراد قرار گیرد. همچنین می‌توان با در دست داشتن فرم پزشکی از تجهیزات پزشکی داخل هواپیما نیز برای سالمندان و نیازمندان استفاده کرد.

در مورد استفاده از کمک‌های اولیه در هواپیما بیشتر بدانید!

چه قرار باشد این افرادی به تنهایی سفر کنند و چه آن‌ها را همراهی کنید، باید در هنگام سفر از وجود برخی شرایط و کمک‌ها اطمینان حاصل شود و در صورت نیاز از کمک‌های اولیه هم برخوردار شد. البته باید دانست که این کمک‌ها شامل خدمات شخصی نیستند و اگر فکر می‌کنید به چنین خدماتی احتیاج است بهتر است قبل از سفر با ایرلاین مربوطه هماهنگی‌های مربوطه را انجام داد. به علاوه باید دانست که دریافت این خدمات تنها بعد از پرداخت هزینه کامل آن به همراه بلیط هواپیما امکان‌پذیر است. علاوه بر آن باید سعی شود از شرایط فرودگاه مقصد هم اطلاعات مفیدی به دست آورد و دانست که محل‌های استراحت، رستوران‌ها و سایر خدمات مورد نیاز دقیقا کجای فرودگاه قرار گرفته است. اینگونه شخص مجبور نیست در همان لحظه‌ای که رسید با عجله به این طرف و آن طرف بدود و مسیرها را پیدا کند و می‌تواند با کمال آرامش به سمت هر قسمتی که لازم است، حرکت کند.

مسائل پزشکی را ارزیابی کنید!

هماهنگ کردن و آماده‌سازی شرایط برای دریافت مسائل پزشکی شرایط سفر را کمی پیچیده‌تر می‌سازد. قبل از خرید بلیط هواپیما باید با دکتر سالمند یا معلول هماهنگی‌های لازم را انجام داد و در مورد احتیاجات و نیازمندی‌های این افراد در طول سفر مطلع شد و با در دست داشتن گواهی پزشکی و سند توصیف شرایط فرد خدماتی را که لازم است در طول پرواز با هواپیما از طریق خدمه مربوط دریافت کرد.

چطور با ویلچر پرواز کنید!

پرواز با صندلی چرخدار بسیار ساده است. در فرودگاه می‌توان یک صندلی چرخدار رایگان گرفت و خیلی راحت و بدون درسر کارها را انجام داد. از طرفی اگر پدر یا مادر سالمند همیشه از صندلی چرخدار استفاده می‌کند بهتر است در مورد این مساله از قبل با ایرلاینی که از آن بلیط هواپیمای خریده می‌شود، هماهنگ کرد. اگر قرار است صندلی چرخداری قرض گرفته شود بهتر است از قبل با شرکت هواپیمایی هماهنگ شود و هزینه آن را به اضافه قیمت بلیط هواپیما پرداخت شود. این باعث می‌شود که زمان کمتری را در فرودگاه برای این موضوع صرف کنید. به علاوه باید دقت باشد که هم در فرودگاه مبدا و هم مقصد ویلچر را رزرو کرد تا بدون معطلی و اتلاف وقت بتوان از آن استفاده کرد. در مورد افرادی که خودشان صندلی چرخدار دارند نیز باید دانست که  هم می‌توان از بسته بندی‌‌های مخصوص استفاده کرد و هم از نوع منعطف آن استفاده کرد، می‌توان آن را در کابین هواپیما جاسازی کرد. قرار دادن این صندلی‌ها در محفظه و بسته‌بندی خاص معمولا اهمیت زیادی دارد و باید آن را جایی قرار داد که موقع خروج مشکلی برای برداشتن آن وجود نداشته باشد. اگر هم بنا به هر دلیل صندلی‌های چرخدار سالمند و یا معلول همراه را در داخل محفظه بار قرار دادند و امکان دسترسی به آن وجود نداشت می‌توان از صندلی‌های مخصوص داخل هواپیما استفاده کرد و از قبل از سوار شدن تا بعد از آن  به راحتی قابل استفاده است و در مورد حمل آن در هواپیما هم مشکلی وجود ندارد.

مواردی که باید در مورد حمل صندلی چرخدار بدانید این است که:

قبل از کار، صندلی باید برای حمل توسط هواپیما، جداسازی و مونتاژ شود که معمولا پرسنل هواپیما این کار را به خوبی انجام می‌دهند.

اگر صندلی چرخدار آسیب دیده است حتما قبل از پرواز آن را باید تعمیر کرد.

در هر بخش از ویلچر که قابل جدا شدن است حتما نام و نام خانوادگی و حتی آدرس را به صورت جداگانه چسبانده شود.

برای بازرسی در قسمت امنتی آماده باشید!

همه مسافران باید با هر شرایطی باید توسط ماموران امنیتی بازرسی شوند. افراد معلول باید گزینه‌های غربالگری را نیز پشت سر بگذارند که برای مطابقت با نیازهای فیزیکی آن‌ها مورد نیاز است و از طرفی روند امنیت مسافران را نیز ساده‌تر می‌سازد.

باید ماموران امنیتی را از شرایط پزشکی و بهداشتی این افراد مطلع سازی و نیازهای آن‌ها از جمله صندلی چرخدار، واکر و سایر ابزارهای حرکتی را اعلام کرد و اگر فرد توانایی راه رفتن از روی دستگاه‌های غربالگری را ندارد باید آن را به صورت نشسته و از طریق صندلی چرخدار انجام داد. در مورد کودکان هم شرایط مخصوصی در هنگام سفرهای هوایی وجود دارد که برای اطلاع از آن می‌توان به ایرپلین تیکت مراجعه کرد.

بایدها و نبایدهایی در مورد حمل دارو در این سفرها!

در هنگام سفر با سالمندان و یا معلولان معمولا به همراه داشتن دارو بخش مهمی از روال سفر محسوب می‌شود که بهتر است از این راهنمایی‌ها استفاده شود:

  • داروها را در یک بسته بندی کرده تا حمل آن راحت‌تر شود.
  • هیچ دارویی را از بسته بندی خودش خارج نکنید.
  • برای تسریع روند امنیتی برچسب هیچ یک از داروهای مایع و یا کرم‌ها و مایعات را نباید کند وبیشتر از نیاز به همراه نداشت. یک نسخه از اظهارات پزشکی و وضعیت فیزیکی سالخورده یا معلول را به همراه نیازهایی که دارد، باید همراه داشت.

علاوه بر همه این‌ها برای چنین مواقعی حتما باید بلیط هواپیما را از یک سامانه مطمئن مثل AirplaneTicket.ir تهیه کرد که با در نظر گرفتن همه شرایط سالمند و یا معلول بهترین راهنمایی‌ها را در هنگام خرید بلیط انجام می‌دهند و با پشتیبانی 24 ساعته جوابگوی همه سوالات در این زمینه هستند. به علاوه نباید فراموش شود که برای دریافت ویلچر و خدمات باید علاوه بر قیمت بلیط هواپیما هزینه جداگانه‌ای را نیز پرداخت. همه هماهنگی‌های لازم توسط ایرپلین تیکت انجام می‌شود و می‌توان بدون دغدغه سفر را آغاز کرد. به علاوه باید دانست که ایرپلین تیکت به عنوان اولین سامانه آنلاین بلیط هواپیما و استفاده از نیروی کار کشته و دلسوز همه راهنمایی‌های لازم را در این زمینه به مسافران ارائه می‌دهد تا بهترین سفر را بدون هیچ نگرانی تجربه کنند. ایرپلین تیکت با بیمه کنسلی پرواز تا 20 هزار تومان بیشتر نیز به مسافران این اطمینان را می‌دهد تا در همه شرایط پشتیبان و همراه آنها باشد و هدفی جز راحتی مسافران و ارائه خدماتی مطمئن به آنها ندارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایرپلین تیکت

این وب سایت امکان رزرو بلیط هواپیما به صورت آنلاین را فراهم کرده است. برای شروع، پرواز مورد نیازتان را جستجو کنید تا همه ی پروازهای سیستمی شرکت های هواپیمایی و پروازهای چارتری بیش از دویست چارترکننده کشور به شما نمایش داده شود.

اطلاعات تماس
  • 031*****
[نمایش اطلاعات]