اطلاعات تماس
  • 011725***** - 091166*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970320299698803

آموزش بیش از 2900 سرباز وظیفه در 6 ماهه سال گذشته

مهارت آموزی سربازان وظیفه می‌تواند موجب اشتغال آنها شود

کد: 13970320299698803

https://goo.gl/tdcH44

، ساری , (اخبار رسمی): در پی اجرای تفاهم‌نامه بین ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان مازندران طی سال 96 این استان تعداد 2921 نفر از سربازان و کارکنان وظیفه تحت پوشش آموش‌های فنی‌و‌حرفه ای قرار گرفتند.

مهارت آموزی سربازان وظیفه می تواند موجب  اشتغال آنان شود
مهارت آموزی سربازان وظیفه می‌تواند موجب اشتغال آنها شود

اولین مرحله آزمون سال 97 در تاریخ 97/5/27 از آموزش دیدگان، کارکنان وظیفه نیرو های مسلح، به عمل خواهد آمد

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مازندران سید حسین درویشی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در گفتگویی با اعلام این خبرگفت: با توجه به تفاهم نامه فوق؛ 2921 نفر از سربازان و کارکنان وظیفه این استان در 15 رشته مهارتی طی شش ماه دوم سال گذشته از آموزش های فنی و حرفه‌ای برخوردار شدند.

وی در بیان هدف این تفاهم نامه اظهار داشت: مهارت آموزی سربازان و کارکنان وظیفه می‌تواند موجب اشتغال آنان شود. توانمندسازی در جهت ایجاد اشتغال و استفاده بهینه از اوقات خدمت سربازی از اصلی‌ترین اهداف این تفاهم نامه است تا متقاضیان بتوانند به صورت رایگان از خدمات آموزش‌های مهارتی بهره برده و آموزش‌های مهارتی لازم را فرا گیرند.

سرپرست این اداره کل ادامه داد: اداره کل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران در اجرای این طرح با ارایه مدل مناسبی موجب اثربخشی بیشتر این آموزش‌ها شد. در این مدل به ‌منظور نیازسنجی و ارایه مشاوره‌های لازم و اجرای هدفمند آموزش‌های مهارتی، در مرحله نخست یک دوره آموزشی کوتاه‌مدت در حوزه مدیریت کسب ‌و کار با عنوان شناسایی اصول راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط (SME) برای کلیه سربازان گروه هدف در پادگان‌های استان برنامه‌ریزی و اجرا شد.

درویشی آشنایی مخاطبین با سازمان آموزش و فنی و حرفه‌ای، نیازسنجی آموزشی کارکنان وظیفه، شناخت ویژگی‌ها، شرایط، مقتضیات و مزایای آموزش‌های مهارتی، مزایای دارا بودن گواهینامه مهارت در سطح ملی و بین‌المللی، اصلاح نگرش کارکنان وظیفه در زمینه کسب‌ و کار و ترویج فرهنگ کارآفرینی، اهمیت ایده پروری در بازار رقابتی و شناخت نیازمندی‌های بازار کار را از جمله اهداف برگزاری مرحله اول این مدل دانست.

وی تصریح کرد: انجام مشاوره‌های لازم برای سربازان در ابتدای طرح، تأثیر به سزایی در شناخت افراد و انتخاب آگاهانه حرفه‌های مهارتی و صرف هزینه کم‌تر برای برگزاری دوره‌های مهارتی داشته و در گام بعدی انتخاب هدفمند و آگاهانه دوره‌های مهارتی مورد نیاز برای شرکت‌کنندگان در دستور کار قرار گرفت.

او برگزاری آزمون داخلی به‌ عنوان پیش ‌شرط شرکت در آزمون ادواری در پادگان‌های استان را دومین مرحله از این مدل عنوان کرد و افزود: آزمون داخلی برای تعیین سطح سربازان، مدیریت هزینه و جلوگیری از اتلاف وقت و سایر منابع، پرهیز از سردرگمی مخاطبین و هدایت هدفمند شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی برگزار شد.

وی در ادامه یکی از ضرورت‌ها و الزامات توسعه اقتصادی و تغییرات اجتماعی و فرهنگی را توجه ویژه به ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی دانست و اظهار داشت: طرح توانمندسازی کارکنان وظیفه در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب با هدف توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال از طریق توانمندسازی نیروهای انسانی و تربیت نیروی کار ماهر و متخصص در دستور کار اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در پایان گفت: این آموزش‌ها در 22 شهر استان در جریان است که سربازان نیروهای مسلح شامل ارتش، سپاه و نیروی انتظامی این آموزش‌ها را فرا می‌گیرند و طبق برنامه زمان‌بندی شده  از ابتدای تیرماه تا تاریخ 97/5/18 آخرین مهلت معرفی افراد آموزش دیده به واحد آزمون است که اولین مرحله آزمون سال 97 در تاریخ 97/5/27 از آموزش‌دیدگان به عمل خواهد آمد و پس از قبولی در آزمون‌های کتبی و عملی گواهینامه مهارت به آنان اعطاء خواهد شد.

همچنین لازم به ذکر است در این مدت بیشترین آموزش دیده در رشته کارآفرینی و آموزش کسب و کار بوده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان مازندران

مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان جویبار

اطلاعات تماس
  • 011725***** - 091166*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش