اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970321299908679

مراحل ثبت برند روغن زیتون

کد: 13970321299908679

https://goo.gl/yQy8N4

، (اخبار رسمی): برند، علامتی است مخصوص که می‌تواند روی محصول درج شود و با ارائه خدمات یا بازاریابی کالا مطرح شود. برند برای آگاه‌سازی مردم در مورد مبدا صنعتی، تجاری محصول یا خدمات است. در ادامه مراحل ثبت برند روغن زیتون توضیح داده خواهد شد.

مراحل ثبت برند روغن زیتون-ثبت برند تخصص ماست
مراحل ثبت برند روغن زیتون

در صورتی که برند برابر ماده 2 قانون ثبت علائم و اختراعات به ثبت رسیده باشد انحصاری خواهد بود. یعنی مخصوص کسی است که آن را به ثبت رسانیده و تجار دیگر حق استفاده از آن را نخواهند داشت.

ثبت علائم تجاری قبلاَ اجباری نبود و به اختیار صاحبان صنایع و تجار گذاشته شده بود لیکن تصویب نامه مصوب 3 اردیبهشت 1328 هیئت دولت، ثبت علائم تجاری را برای موارد ذیل اجباری کرد:

مواد آرایش که تاثیر مستقیم روی پوست بدن انسان دارند مانند انواع عطر، ادکلن، صابون

داروهای اختصاصی با موارد استعمال طبی هم انسانی یا حیوانی.

مواد غذایی که در ظرف مخصوصی باشد مثل کنسرو، کره، شکلات و روغن‌های مختلف و...

نوشابه‌های گازدار 

نشانه تجاری یا به اصطلاح برند باید از خلاقیت و ایده نو برخوردار باشد. به بیان دیگر می‌شود گفت نشانه تجاری نباید تکراری و یا مشابه علایم قبلی باشد.

علامت تجاری باید به نحوی طراحی و معین شود که باعث فریب و گمراهی مردم و بدون  خطا و اشتباه باشد. علامت تجاری نباید به صورتی ترسیم شود که در نظر مشتری ایجاد اشتباه نکرده و او را در تشخیص علامت تجاری دیگر که قدری با هم مشابهت دارند، دچار سردرگمی و انتخاب نادرست کند.

علامت «مشخصات جغرافیایی» برای محصولاتی استفاده می‌شود که مبدا جغرافیایی مشخص، کیفیت و معرفی دارند که وابسته به آن محل است. کیفیت محصولات کشاورزی، عمدتاَ تاثیرپذیر از محل تولید آن است. نشانه جغرافیایی را می‌توان برای گروهی از محصولات کشاورزی به کار گرفت، برای مثال کلمه توسکان برای روغن زیتون که در فضای خاص از کشور ایتالیا تولید شده و همین طور واژه روک فور برای پنیر تولیدشده در فرانسه که هم در این کشور، هم در سطح اتحادیه اروپا و هم در ایالات متحده امریکا به ثبت رسیده، دارای نام جغرافیایی است.

نشانه جغرافیایی بیشتر مواقع برای محصولات کشاورزی به کار می‌رود، اما همیشه به این صورت نیست.  این گونه نشانه‌ها ممکن است برای نشان دادن کیفیت یک محصول ساخته شده توسط عوامل انسانی مقیم محل ساخت محصول باشد، مانند بعضی از فنون ساخت محلی. مکان جغرافیایی امکان دارد یک دهستان باشد، ممکن است یک شهر مانند کاشان باشد و یا یک منطقه یا یک کشور، برای نمونه سوئیس برای بسیاری از کشورها یک نشانه جغرافیایی برای کالا است.

نام مبدا:

یعنی جایی که کالا در آن جا تولید می‌شود نام مبدا یکی از شکل‌های نشانه‌های جغرافیایی برای کالا است که کیفیت و مرغوبیت ویژه دارند که انحصاراَ این کیفیت به فضای جغرافیایی که در آن به دست آمده مرتبط است. بنابراین تحقیقات مفهوم نشانه جغرافیایی دربرگیرنده نام مبدا است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند روغن زیتون

مدارک برای شخص حقیقی:

– کپی شناسنامه و کارت ملی شخص مالک جدید

– اصل سند صلح

– اصل گواهی مصدق ثبت علامت

مدارک لازم برای ثبت برند شخص حقوقی :

– روزنامه رسمی تاسیس

– روزنامه رسمی آخرین تغییرات

– کپی شناسنامه و کارت ملی اعضای شرکت

– اصل سند صلح

– اصل گواهی مصدق ثبت علامت

انجام ثبت برند روغن زیتون

قدم اول برای ثبت برند روغن زیتون، انتخاب نام برند و اخذ استعلام از آن است.

قدم دوم پس از انتخاب نام برند، مراجعه به سامانه مالکیت معنوی به آدرس اینترنتی  http://iripo.ssaa.ir،  اظهارنامه ثبت برند مجموعه اطلاعات مالک، مشخصات دریافت کننده ابلاغیه، بارگذاری ضمائم اظهارنامه و تکمیل و ارسال آنها است.

اظهارنامه از تاریخ وصول به  صورت زیر بررسی می‌شود:

– از نظر شکل که مطابق قوانین و مقررات باشد.

– از نظر اینکه طبقه نوع کالا با طبقات مربوط تطبیق کند.

پاسخ اداره ممکن است یکی از سه وضعیت اخطار نقص، رد پرونده، آگهی نوبت اول باشد. (در حالت آگهی نوبت اول یعنی ایرادی در اطلاعات وارد شده وجود نداشته و باید نسبت به ارائه مدارک اقدام کند).

لذا در صورت تایید کارشناس، کارشناس مسئول و رئیس اداره ثبت برند روغن زیتون آگهی نوبت اول می‌شود و می‌توانید آن را در روزنامه رسمی قوه قضاییه درج کنید. هزینه‌های پرداختی در اداره روزنامه به صورت برخط  است و نیازی به فیش واریزی در بانک‌ها نیست.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه‌های ثبت علامت تجاری یا برند با کارشناسان متخصص ثبت آی تی تماس بگیرند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ثبت آی تی | SabtIT

ثبت برند تجاری تخصص ماست

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]