اطلاعات تماس
  • 011725***** - 091166*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970327300798803

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی:

بایددر بطن آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای کاری فوق العاده و کم نظیر انجام شود

کد: 13970327300798803

https://goo.gl/c9FAF3

، ساری , (اخبار رسمی): علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری و میاندرود و عضو هیات ریسه مجلس شورای اسلامی و محمد محمدپور عمران رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با سید حسین درویشی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در دفتر کارش دیدار و گفتگو کردند.

بایددربطن آموزشهای فنی وحرفه ای کاری فوق العاده، استثنایی وکم نظیرانجام شود
بایددر بطن آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای کاری فوق العاده و کم نظیر انجام شود

با افزایش تعاملات و همکاری استانداری و سایر دستگاه­‌های اجرایی مازندران ضمن توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی، می‌توان شاهد رونق بیش از پیش آموزش‌های مهارتی باکیفیت و افزایش سطح اشتغال جوانان و متقاضیان بود

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران، یوسف نژاد گفت: از سال‌های دور تاکنون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در حال انجام وظایف محوله در حال آموزش مهارت به علاقه‌مندان و متقاضیان است که متاسفانه این کار یکنواخت موجب رکود و رخوت این سازمان شده است و به نظر می‌رسد باید در بطن آموزش­‌های فنی و حرفه‌ای یک کار فوق‌العاده، استثنایی و کم نظیر انجام شود. می‌توان با پایش درست نیاز و ذائقه، بازار کار را مورد ارزیابی قرار داد و آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌­ای را از این حالت سکون خارج کرد و مطابق میل و نیاز مردم به آنها آموزش مهارتی ارایه کرد.

وی ادامه داد: رشته‌های آموزش فنی و حرفه‌ای باید منجر به جذب 100 درصدی افراد آموزش‌دیده به بازار کار شود تا آنها پس از آموزش دغدغه شغل نداشته باشند که این فرآیند نیاز به مطالعه و شناخت بازار کار، صنوف و صنایع را دارد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان داشت: باید با سنجش مصرف و کاربرد آموزش‌های مهارتی، مطابق با خواسته‌ها و علایق مردم، آموزش‌های به روز فنی‌حرفه‌ای را ارایه کرد تا استقبال مردم به این آموزش‌­ها بیشتر شود.

در ادامه محمدپور عمران رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در سخنانی کوتاه گفت: باید مطالعات لازم در زمینه آموزش‌های کاربردی فنی و حرفه‌ای صورت گیرد تا آموزش‌های مهارتی مطابق نیاز جامعه به فراگیران داده شود.

وی با تاکید بر لزوم مطالعه نیازسنجی آموزشی مهارت، حمایت و همکاری خود را در این زمینه با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اعلام کرد.

وی در ادامه بر حفظ سوابق آموزشی مهارت آموختگان و لزوم دسترسی بازار کار نیروی انسانی به آنها اشاره کرد.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: آمادگی ویژه جهت آموزش‌های نوین و مطابق نیاز بازار کار وجود دارد تا به متقاضیان از طریق مهندسی معکوس ارایه شود. در این امر باید مربیان تحت آموزش ویژه قرار گیرند و کارگاه‌های آموزشی با حمایت همه مسئولین مدرن­‌تر و به روزتر شوند تا آموزش‌های فنی و‌حرفه‌ای کاربردی‌تر به متقاضیان ارایه شود.

در این نشست، درویشی از تنظیم 3 سند آموزشی توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران خبر داد و افزود: با کمک کارشناسان، اسناد بالادستی و نیاز صنایع و صنوف و انجام کار مطالعاتی فراوان؛ سند نیاز آموزشی بانوان، سند توسعه فن‌آوری نوین و سند کلی آموزش مهارتی در حال تدوین است که به زودی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ارایه می‌شود تا پس از تایید شکل اجرایی به خود گیرند.

وی ادامه داد: خلاقیت در کارها بسیار مهم است و آموزش فنی و حرفه‌ای با منابع انسانی (مربیان، و کارشناسان) ارزشمند خود در زمینه ارایه آموزش‌های نوین پیشقدم خواهد بود. باید همه دست به دست هم داده و با کمک یکدیگر آموزش‌های مهارتی را رونق دهیم که این امر با همکاری همه مسئولین و افراد جامعه میسر می‌شود.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران اظهار داشت: با افزایش تعاملات و همکاری استانداری مازندران و سایر دستگاه‌­های اجرایی استان ضمن توسعه فرهنگ مهارت آموزی، می‌توان شاهد رونق بیش از پیش آموزش‌های مهارتی با کیفیت و افزایش سطح اشتغال جوانان و متقاضیان بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان مازندران

مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان جویبار

اطلاعات تماس
  • 011725***** - 091166*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش