اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970328300998998

تاثیر افزایش تعرفه واردات کالا از آمریکا توسط چین و اروپا بر صادرات پسته ایران

جنگ تجاری بین آمریکا و اروپا و تاثیر آن بر پسته ایران

کد: 13970328300998998

https://goo.gl/LyLwjV

، رفسنجان , (اخبار رسمی): در میان کالای وارداتی از آمریکا به چین و اتحادیه اروپا، محصول پسته نیز وجود دارد که در طی چند سال اخیر محصول پسته آمریکا، بازار صادرات پسته به اروپا را به دست گرفته بود و پسته ایران دیگر از رونق سابق برای صادرات به اروپا برخورار نبوده است. اما از طرف دیگر صادرات پسته ایران به چین همیشه خوب بوده است.

جنگ تجاری بین آمریکا و اروپا و تاثیر آن بر روی پسته ایران
جنگ تجاری بین آمریکا و اروپا و تاثیر آن بر پسته ایران

اما مساله مهم‌تر این است که تولید محصول پسته در ایران سال به سال کم‎‌تر می‌شود. سالیان زیادی ما تولیدکننده اول پسته در دنیا بودیم اما امروز در جایگاه دوم هستیم

آیا افزایش تعرفه واردات کالا از آمریکا توسط چین و اروپا بر روی صادرات پسته ایران تاثیر می‌گذارد؟

اخیرا دولت آمریکا به وعده خود در زمینه افزایش تعرفه واردات محصولات چینی عمل کرد و در اقدامی تعرفه ۱۱۰۰ محصول این کشور را با افزایش ۲۵ درصدی تعرفه واردات مواجه کرد. اما تنها بعد از گذشت زمان کوتاهی از این اقدام دولت آمریکا، چین نیز اقدام متقابل خود را عملی کرده است. بر این اساس تعرفه واردات ۶۵۹ کالای وارداتی از کشور آمریکا با افزایش ۲۵ درصدی همراه شده است.

از طرف دیگر اتحادیه اروپا در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ درخصوص تعرفه فولاد، بسیاری از کالا‌های وارداتی از آمریکا را مشمول تعرفه ۲۵ درصدی اعلام کرد.

در میان کالای وارداتی از آمریکا به چین و اتحادیه اروپا، محصول پسته نیز وجود دارد که در طی چند سال اخیر محصول پسته آمریکا، بازار صادرات پسته به اروپا را به دست گرفته بود و پسته ایران دیگر از رونق سابق برای صادرات به اروپا برخورار نبوده است. اما از طرف دیگر صادرات پسته ایران به چین همیشه خوب بوده است ولی مساله‌ای که مهم است ارزش افزوده پایین صادرات پسته به چین بوده است. آنچه که ارزش افزوده برای پسته ایران ایجاد می‌کند صادرات پسته بسته‌بندی درجه یک ایران به اتحادیه اروپا است.

با توجه به اینکه در سال‌های اخیر با توجه به افزایش تولید پسته آمریکا نسبت به ایران، دیگر ایران نیست که قیمت پسته را مشخص می‌کند بلکه آمریکا قیمت پسته را مشخص می‌کرده است. امید می‌رود با توجه به این افزایش تعرفه وادرات کالاهای آمریکا توسط چین و اروپا، هم قیمت پسته ایران بالاتر رود و هم اینکه مجدد بتوانیم سهم از دست رفته خود را در بازارهای جهانی پسته به دست آوریم.

اما مساله مهم‌تر این است که تولید محصول پسته در ایران سال به سال کم‌تر می‌شود. سالیان زیادی ایران تولید‌کننده اول پسته در دنیا بود. اما امروز در جایگاه دوم قرار دارد و به عقیده کارشناسان در سال‌های آینده ترکیه در رتبه دوم تولید پسته خواهد بود و ایران در رتبه سوم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تولیدی پسته اسماعیلی

گروه پسته اسماعیلی با بیش از ۳۰ سال سابقه تولید پسته در شهر رفسنجان با مجوز رسمی خرید و فروش پسته وبه عنوان تامین کننده پسته جهت صادرات و شرکت های بسته بندی و آجیل و خشکبار فروشی ها آمادگی این را دارد که پسته رفسنجان را به قیمت باغات این شهر و با کیفیت عالی به سراسر ایران ارسال نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]