اطلاعات تماس
  • 011725***** - 091166*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970402301748803

بر اساس نیاز جامعه و با مشارکت بخش خصوصی انجام گرفت:

افتتاح نخستین کارگاه آموزش هوشمندسازی ساختمان در مازندران

کد: 13970402301748803

https://goo.gl/s5kV5L

، ساری , (اخبار رسمی): در پی انعقاد تفاهم‌نامه بین اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای مازندران و شرکت هوشمند سازه خاورمیانه، صبح امروز نخستین کارگاه آموزشی مهارت هوشمندسازی ساختمان در مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای شماره 3 ساری افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

افتتاح نخستین کارگاه آموزش هوشمندسازی ساختمان در مازندران
افتتاح نخستین کارگاه آموزش هوشمندسازی ساختمان در مازندران

مسیر آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران براساس آمایش سرزمینی به سمت حرفه‌های جدید تغییر یافته است

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مازندران این مراسم با حضور سید حسین درویشی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران، امیرجمشیدی معاون پژوهش و برنامه‌ریزی، سید غلامرضا تاکامی رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره 3 ساری، محمد فیروزیان رییس کار گروه تخصصی برق سازمان نظام مهندسی مازندران، علی خلیلی عضو هیئت مدیره و محسن رییسیان مدیر عامل شرکت هوشمند سازه خاورمیانه افتتاح شد.

درویشی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در مراسم افتتاح این کارگاه آموزشی اظهارداشت: مهارت آموزی یکی از پیش نیازهای رشد، بهره‌وری و توسعه کشور است. مسیر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مازندران براساس آمایش سرزمینی به سمت حرفه های جدید تغییر یافتهو باید در این راه با همکاری شرکت‌ها، صنایع، صنوف و دانشگاه‌ها همگام با تکنولوژی‌های جدید به تجهیز و راه اندازی کارگاه‌های آموزشی بروز اقدام کرد.

وی افزود: حلقه مفقوده بین صنعت و دانشگاه، کمبود مهارت و تجربیات لازم شغلی فارغ التحصیلان دانشگاهی، بر اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شرایط کنونی افزوده است. وظیفه ذاتی و رسالت اصلی این سازمان مهارت آموزی به جوانان و جویندگان کار می‌باشد که این امر موجب اشتغال بیش از پیش جوانان این مرز و بوم خواهد شد.

تاکامی، رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره 3 ساری اظهار داشت: طی تفاهم‌نامه منعقده این مرکز با شرکت هوشمند سازه خاورمیانه اولین کارگاه آموزش هوشمندسازی ساختمان (Bms) با هدف ارایه دوره‌های آموزشی فنی و تخصصی برق در حوزه هوشمندسازی ساختمان مختص موسسات و شرکت‌های فعال مطابق با استاندارد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در این مرکز افتتاح شد.

وی اجرای این امر را ضروری دانست و افزود: مهارت هوشمندسازی ساختمان، رشته‌ای نو و پرکاربرد در صنعت ساختمان است و نیاز به آموزش در این زمینه بیش از پیش احساس می‌شود بدین منظور این مرکز با استفاده از زیرساخت‌های قوی شرکت هوشمندسازه خاورمیانه (بخش خصوصی) در زمینه هوشمندسازی و به کارگیری اساتید مجرب در این رشته اقدام به برگزاری این کارگاه کرد.

محمد فیروزیان رییس کارگروه برق سازمان نظام مهندسی مازندران در ادامه ضمن تقدیر از مدیریت آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در ایجاد بسترهای لازم در توانمندسازی نیروی انسانی ماهر و متخصص در صنعت مهم ساختمان گفت: با اجرای سیستم مدیریت ساختمان توسط تجهیزات هوشمند امکانات مختلفی در زمینه ذخیره سازی انرژی، کنترل تجهیزات روشنایی، کنترل تجهیزات سرمایش و گرمایش، اجرای سیستم‌های امنیتی، سهولت در مدیریت تجهیزات مدرن و پیشگیری از بروز بحران و خسارت بهوجود خواهد آورد که آموزش و توسعه نیروی انسانی ماهر و متخصص در این زمینه موجب تسهیل استفاده بیش از پیش این فناوری در تولید ساختمان‌های جدیدی خواهد شد.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رود کارآموزان این دوره‌ها پس از گذراندن آموزش بتوانند هوشمندانه با روش‌های صحیح و مطمئن با تجهیزات ایرانی و بهترین قیمت به مشتری خود ارایه خدمات کنند.

رئیسیان مدیر عامل شرکت هوشمندسازه خاورمیانه و مجری این طرح؛ سرمایه گذاری و هزینه تجهیزات این کارگاه را حدود 100 میلیون تومان دانست و افزود: علاوه بر ارایه گواهینامه بین‌المللی مهارت توسط آموزش فنی و حرفه‌ای به کارآموزان این دوره‌ها تسهیلات ویژه‌ای نیز توسط شرکت برای اشتغال آنان در نظر گرفته شده است و مدت دوره آموزش حرفه‌ای هوشمند سازی ساختمان 45 روز خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان مازندران

مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان جویبار

اطلاعات تماس
  • 011725***** - 091166*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه