اطلاعات تماس
  • 011725***** - 091166*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970403301908803

بر اساس نیاز جامعه و با مشارکت بخش خصوصی انجام گرفت:

افتتاح نخستین کارگاه آموزش هوشمندسازی ساختمان در مازندران

کد: 13970403301908803

https://goo.gl/a4A4Co

، ساری , (اخبار رسمی): در پی انعقاد تفاهم نامه بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران و شرکت هوشمند سازه خاورمیانه، صبح امروز نخستین کارگاه آموزشی مهارت هوشمندسازی ساختمان در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره 3 ساری افتتاح و به بهره برداری رسید.

 افتتاح نخستین کارگاه آموزش هوشمندسازی ساختمان در مازندران
افتتاح نخستین کارگاه آموزش هوشمندسازی ساختمان در مازندران

مسیر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مازندران براساس آمایش سرزمینی به سمت حرفه‌های جدید تغییر یافته است

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مازندران این مراسم با حضور سید حسین درویشی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران، امیرجمشیدی معاون پژوهش و برنامه‌ریزی، سید غلامرضا تاکامی رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره 3 ساری، محمد فیروزیان رییس کار گروه تخصصی برق سازمان نظام مهندسی مازندران، علی خلیلی عضو هیئت مدیره و محسن رییسیان مدیر عامل شرکت هوشمند سازه خاورمیانه افتتاح شد.

درویشی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در مراسم افتتاح این کارگاه آموزشی اظهارداشت: مهارت آموزی یکی از پیش نیازهای رشد، بهره‌وری و توسعه کشور است. مسیر آموزش های فنی و حرفه‌ای مازندران براساس آمایش سرزمینی به سمت حرفه‌های جدید تغییر یافته و باید در این راه با همکاری شرکت‌ها، صنایع، صنوف و دانشگاه‌ها همگام با تکنولوژی‌های جدید به تجهیز و راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی بروز اقدام کرد.

وی افزود: حلقه مفقوده بین صنعت و دانشگاه، کمبود مهارت و تجربیات لازم شغلی فارغ التحصیلان دانشگاهی، بر اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای در شرایط کنونی افزوده است. وظیفه ذاتی و رسالت اصلی این سازمان مهارت آموزی به جوانان و جویندگان کار می باشد که این امر موجب اشتغال بیش از پیش جوانان این مرز و بوم خواهد شد.

تاکامی، رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره 3 ساری اظهار داشت: طی تفاهم نامه منعقده این مرکز با شرکت هوشمند سازه خاورمیانه اولین کارگاه آموزش هوشمندسازی ساختمان (Bms) با هدف ارایه دوره های آموزشی فنی و تخصصی برق در حوزه هوشمندسازی ساختمان مختص موسسات و شرکت های فعال مطابق با استاندارد سازمان آموزش فنی‌و حرفه‌ای کشور در این مرکز افتتاح شد.

وی اجرای این امر را ضروری دانست و افزود: مهارت هوشمندسازی ساختمان، رشته‌ای نو و پرکاربرد در صنعت ساختمان است و نیاز به آموزش در این زمینه بیش از پیش احساس می‌شود بدین منظور این مرکز با استفاده از زیرساخت های قوی شرکت هوشمندسازه خاورمیانه (بخش خصوصی) در زمینه هوشمندسازی و به کارگیری اساتید مجرب در این رشته اقدام به برگزاری این کارگاه کرد.

محمد فیروزیان رییس کار گروه برق سازمان نظام مهندسی مازندران در ادامه  ضمن تقدیر از مدیریت آموزش فنی و حرفه ای مازندران در ایجاد بسترهای لازم در توانمند سازی نیروی انسانی ماهر و متخصص در صنعت مهم ساختمان گفت: با اجرای سیستم مدیریت ساختمان توسط تجهیزات هوشمند امکانات مختلفی در زمینه ذخیره سازی انرژی، کنترل تجهیزات روشنایی، کنترل تجهیزات سرمایش و گرمایش، اجرای سیستم‌های امنیتی، سهولت در مدیریت تجهیزات مدرن و پیشگیری از بروز بحران و خسارت  بوجود خواهد آورد که  آموزش و توسعه  نیروی انسانی ماهر و متخصص در این زمینه موجب تسهیل استفاده بیش از پیش این فناوری در تولید ساختمان‌های جدیدی خواهد شد.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رود کارآموزان این دوره‌ها پس از گذراندن آموزش بتوانند هوشمندانه با روش‌های صحیح و مطمئن با تجهیزات ایرانی و بهترین قیمت به مشتری خود ارایه خدمات کنند.

رئیسیان مدیر عامل شرکت هوشمند سازه خاورمیانه و مجری این طرح؛ سرمایه‌گذاری و هزینه تجهیزات این کارگاه را حدود 100 میلیون تومان دانست و افزود: علاوه بر ارایه گواهینامه بین‌المللی مهارت توسط آموزش فنی و حرفه‌ای به کارآموزان این دوره‌ها تسهیلات ویژه‌ای نیز توسط شرکت برای اشتغال آنان در نظر گرفته شده است و مدت دوره آموزش حرفه‌ای هوشمندسازی ساختمان 45 روز خواهد بود .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان مازندران

مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان جویبار

اطلاعات تماس
  • 011725***** - 091166*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان