اطلاعات تماس
  • 011725***** - 091166*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970411303108803

برای رسیدن به یک نقطه مشترک

گفتگوی مهارتی، نقطه عطف تغییر فرهنگ مهارتی

کد: 13970411303108803

https://goo.gl/iFvsZ1

، ساری , (اخبار رسمی): معتقد هستیم آنچه در آموزش‌های رسمی کشور، در مقاطع ابتدایی و متوسطه آموزش و پرورش و چه در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور؛ آموزش داده می‌شود نمی‌تواند به تنهایی برای اشتغال کافی باشد.

گفتگوی مهارتی نقطه عطف تغییر فرهنگ مهارتی
گفتگوی مهارتی، نقطه عطف تغییر فرهنگ مهارتی

درویشی: آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای باید هدفمند، فعالانه و اثربخش باشد و گفتگوی مهارتی می‌تواند همه ما را به یک نقطه مشترک سوق دهد ‌تا فقر فرهنگ مهارتی را ریشه کن کنیم

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای استان مازندران سیدحسین درویشی سرپرست این اداره کل در جلسه گردهمایی روسا و کارشناسان با اعلام این مطلب افزود: سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور به عنوان متولی آموزش‌های غیررسمی می‌تواند با ارایه آموزش‌های مهارتی، اثر بخشی و کارآیی آموزش‌های رسمی را توسعه داده و می‌تواند ارتباط منطقی آموزش‌های رسمی و بازار کار نقش‌آفرین و اثرگذار باشد. آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای باید هدفمند، فعالانه و اثربخش باشد و گفتگوی مهارتی می‌تواند همه ما را به یک نقطه مشترک سوق دهد ‌تا فقر فرهنگ مهارتی را ریشه‌کن کنیم.

وی گفت: برای این کار باید دریچه‌های متفاوتی را برای آموزش فنی‌وحرفه‌ای گشود و با تعامل و ارتباطات سازنده و مناسب با آموزش و پرورش، دانشگاه، صنایع و صنوف، فرهیختگان و نخبگان نسبت به شناسایی نیاز جامعه و بهره‌گیری از طرح‌ها، ایده‌ها و الگوهای خلاقانه در اجرای دوره‌های به روز مهارتی بهره گرفت.

سرپرست اداره کل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران اظهار داشت: در حال حاضر اصلاح، تحول و بهبود آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای در دستور کار این سازمان قرار دارد. لذا از همه روسا و همکاران انتظار می‌رود با تعامل و بهره‌گیری از تجربه‌های موفق، با دقت عمل کافی به پیامد و بازخورد کار خود توجه کنند و سه اصل هدفمندی، اثربخشی و فعالانه بودن را در همه امور به مرحله اجرا بگذارند؛ در این صورت آموزش‌های مهارتی می‌تواند نگاه مسئولین و آحاد مردم را دگرگون کند.

درویشی در پایان اضافه کرد: باید از فعالیت‌های غیر سودمند و از انجام آموزش‌های تکراری منسوخ شده جلوگیری شود و با پیروی از نیاز شغلی بومی و محلی براساس آمایش سرزمینی، آموزش‌های به روز و اثر گذار را به متقاضیان ارایه داد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان مازندران

مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان جویبار

اطلاعات تماس
  • 011725***** - 091166*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش