اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970416303708679

مراحل ثبت برند خارجی

کد: 13970416303708679

https://goo.gl/w2DEz1

، (اخبار رسمی): کنوانسیون پاریس به دنبال سو استفاده‌های فراوانی که برخی از افراد از برندها و علامت‌های تجاری در همه دنیا داشتند (ثبت برند خارجی در ایران) با گردهمایی که ایجاد کردند توانستند توافق‌نامه‌ای را به امضا برسانند که در آن قوانین و مقرراتی ذکر و کشورهایی آن را پذیرفتند.

مراحل ثبت برند خارجی _ ثبت برند تخصص ماست
مراحل ثبت برند خارجی

این توافقنامه به نام توافقنامه مادرید و به همراه پروتکل الحاقی آن به شکلی تهیه شد که با مدیریت سازمان جهانی ثبت برند WIPO به کشورهای مختلف اجازه می‌داد با قبول این توافق‌نامه به جمع کشورهای متحد و موافق در این توافقنامه بپیوندند.

کشورهای عضو این کنوانسیون با قبول این توافق‌نامه می‌توانند به صاحبان برند و علامت تجاری در کشور خود اجازه دهند با ارسال درخواستی پس از اینکه برند خود را در کشور خود به ثبت رساندند حمایت قانونی بین‌المللی ثبت برند را هم داشته باشند. از این رو با توجه به تعداد زیاد کشورهای عضو این کنوانسیون و توافقنامه می‌توان اینگونه جمع‌بندی کرد که اکثر کشورهای دنیا از این توافقنامه حمایت و پیروی می‌کنند. در نتیجه اغلب برندهای مشهور دنیا دارای حمایت جهانی هستند و نمی‌توان آنها را در ایران به نام خود به ثبت رساند مگر در شرایطی خاص.

شرایط خاص این است که اولا از زمان اعتبار ثبت برند به صورت بین‌المللی و حتی در کشور صاحب اصلی برند زمان زیادی گذشته باشد و در واقع برند اعتبار خود را از دست داده باشد و صاحب قبلی برند تمایلی به تمدید این برند نداشته باشد. در این صورت می‌توانید با استفاده از استعلام‌هایی برند را به نام خود در ایران و حتی به صورت بین‌المللی به ثبت برسانید.

شرط دوم این است که شما مطابق با قراردادی قانونی حق استفاده از این برند را دریافت کرده باشید. این حق می‌تواند شامل حق استفاده از طبقات خاصی از برند و یا همه طبقات برند باشد.

شرط سوم خرید برند خارجی است. در صورتی که شما به عنوان یک شخصیت حقوقی و یا حقیقی مطابق با قراردادی برند را از صاحب اصلی خود به هر قیمتی خریداری کرده باشید می‌توانید برند را در ایران و یا به صورت بین‌المللی با ارائه مدارک و مستندات کافی به نام خود به ثبت برسانید.

شرط چهارم اجاره کردن برند از شرکت مادر به همراه توافق‌نامه‌ای معتبر است که در آن طی مدت مشخصی می‌توانید از برند استفاده کنید.

البته متقاضیان به استفاده از برندهای خارجی تحت شرایط دیگری هم می‌توانند از برندهای خارجی استفاده کنند. آن هم ثبت شعبه و یا نمایندگی قانونی از شرکت صاحب برند در ایران و مطابق با قوانین تجاری ایران است. در این حالت به دلیل اینکه برند جزئی لاینفک از خدمات شرکت است شما به عنوان ارائه‌دهنده خدمات و فعالیت‌های شرکت مذکور در ایران و یا هر کجای دیگر دنیا می‌توانید تنها حق استفاده از برند را داشته باشید.

مراحل ثبت برند خارجی در ایران

مراحل ثبت برند خارجی در ایران به شرط داشتن توافقات لازم مانند همان قرارداد معتبر خرید و یا اجاره‌نامه استفاده از برند، خرید قسمتی از برند و یا دریافت حق استفاده از برند با قراردادی مشخص همانند ثبت برندهای دیگر در اداره مالکیت معنوی باید انجام شود و شما بدون ثبت این برند در ایران اجازه استفاده از آن را نخواهید داشت. برای این منظور باید حتما مدارک لازم تهیه و به اداره مالکیت معنوی تحویل داده شود و فرایند ثبت برند به صورت کامل انجام شود.

البته در شرایطی که برند به دلیل ثبت شعبه و یا نمایندگی شرکتی در ایران برای ارائه خدمات خاص مورد استفاده قرار بگیرد نیازمند ثبت در ایران نیست.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت برند و یا ثبت شرکت می‌توانندبا ثبت آی تی تماس بگیرند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ثبت آی تی | SabtIT

ثبت برند تجاری تخصص ماست

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]