اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970416303728679

ضوابط ثبت برند بین‌المللی

کد: 13970416303728679

https://goo.gl/efSgWf

، (اخبار رسمی): به طور کلی ثبت برندهای تجاری را به ثبت برند در ایران و ثبت برند بین‌المللی (مادرید) تقسیم می‌کنند. به موجب سیستم مادرید، علامت با توجه به قوانین داخلی هر کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس وارد طریق بین‌المللی خود می‌شود.

ضوابط ثبت برند بین‌المللی
ضوابط ثبت برند بین‌المللی

ثبت برند بین‌المللی

به طور کلی ثبت برندهای تجاری را به ثبت برند در ایران و ثبت برند بین‌المللی (مادرید) تقسیم می‌کنند.

به موجب سیستم مادرید، علامت با توجه به قوانین داخلی هر کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس وارد طریق بین‌المللی خود می‌شود. ثبت بین‌المللی علائم تجاری (سیستم مادرید) در گام اول با ثبت ملی در اداره کشور مبداء صورت می‌گیرد. اقدام به درخواست ثبت بین‌المللی علامت تجاری صرفاَ از طریق اداره مالکیت صنعتی امکان‌پذیر است. بدین منظور باید در مرحله‌ی اول، فرم اظهارنامه علامت تجاری که شامل مواردی نظیر مشخصات علامت، لیست کالا یا خدمات مرتبط طبق طبقه‌بندی علائم تجاری است را تکمیل کرد. (در ادامه به لیست طبقه‌بندی علائم تجاری پرداخته خواهد شد).

در واقع ثبت بین‌المللی، مجموعه‌ای از ثبت‌های ملی طبق مقررات داخلی هر کشور تعیین شده است. به طوری که اداره مبدا از انجام طبقه‌بندی کالاها و خدمات و انتشار علائم در روزنامه رسمی کشور متبوع خویش بی‌نیاز است. از سویی دیگر، متقاضی با تسلیم یک اظهارنامه بین المللی از طریق اداره مالکیت صنعتی به وایپو می‌تواند در صورت تمایل در 85 کشور عضو موافقتنامه و پروتکل مادرید یا تعدادی از آن‌ها بسته به انتخاب خود حمایت از علامت تجاری خود را درخواست و کسب کنند.

بنابراین، مزیت استفاده از آن در ساده، ارزان و موثر بودن آن است یعنی تنها به وسیله یک تقاضانامه بین‌المللی واحد به یک زبان (فرانسه، انگلیسی یا اسپانیولی) و پرداخت یک تعرفه به فرانک سوئیس، تحصیل و تامین حمایت از علامت تجاری یا خدماتی در کشورهای تعیین شده در فرم درخواست میسر می‌شود.

هزینه ثبت بین‌المللی بعد از تسلیم اظهارنامه به اداره مالکیت صنعتی بر پایه تعداد طبقات و کشورهای مورد تقاضا به فرانک سوئیس به حساب WIPO قابل پرداخت است.

مدارک لازم برای ثبت بین‌المللی نام و علامت تجاری عبارت است از:

1- ارائه معرفی نامه بر روی سربرگ شرکت همراه با امضای مدیران و دارندگان حق امضا و با مهر شرکت برای اشخاص حقوقی و در صورت مراجعه وکیل رسمی ارائه وکالت نامه دادگستری

2- ارائه نامه درخواست جهت ثبت بین‌المللی علامت خطاب به اداره ثبت علایم تجاری با درج اسامی کشورهای مورد نظر

3- ارائه کپی مصدق شناسنامه و کارت ملی مدیران و دارندگان حق امضای شرکت و روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت برای اشخاص حقوقی و ارائه کپی مصدق شناسنامه و کارت ملی برای اشخاص حقیقی و در صورت مراجعه به وکیل رسمی ارائه وکالت نامه دادگستری

4- ارائه اصل گواهی ثبت علامت تجاری در ایران جهت رویت و کپی آن جهت رویت و کپی آن جهت ضبط در پرونده یا ارائه کپی مصدق گواهی ثبت علامت تجاری

5- رسید مربوط به پرداخت هزینه بررسی اظهارنامه بین‌المللی

6- تکمیل فرم مخصوص لاتین

7- ارائه برگ محاسبه هزینه‌ها

امور ثبتی کاری حساس و نیازمند دانش تجربی است و بارها پیش آمده که افراد یا شرکت‌هایی به علت اشتباهات جرئی در فرایند ثبت مدت زمان زیادی را بدون کسب نتیجه مطلوب تلف کرده‌اند. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت برند و یا ثبت شرکت می‌توانند برای مشاوره در امور ثبتی با ثبت آی تی بگیرند.

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ثبت آی تی | SabtIT

ثبت برند تجاری تخصص ماست

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار