اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970423304648558

امواج وای فای و اثرات آن بر بدن انسان

اثرات وای فای بر بدن انسان

کد: 13970423304648558

https://goo.gl/ZvJ28s

، اصفهان , (اخبار رسمی): متاسفانه همه‌ تصور می‌کنند امواج وای فای بر بدن انسان اثرات مخرب و سرطان‌زایی می‌گذارد که پس از تحقیق توسط سازمان بهداشت جهانی و جمعی از دانشمندان این تصور غلط از بین رفت.

اثرات وای فای بر بدن انسان
اثرات وای فای بر بدن انسان

مدیرکل سرویس‌های رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد: وای‌فای دارای توان بسیار ناچیزی است و مانند دستگاه‌هایی است که در حد باتری ساعت کار می‌کنند و یک سیگنال ضعیف دارد

در این محتوا به یکی از مسائل مهم و حیاتی یعنی «اثرات امواج وای فای بر بدن انسان چیست؟» با نگاهی بی‌طرفانه جواب داده خواهد شد.

از معرفی تکنولوژی وای فای نزدیک به ۲۰ سال است که می‌گذرد و تقریبا این فناوری در خانه و محل کار به یک امر ثابت و غیر قابل حذف تبدیل شده است. از همان موقع محققان و پزشکان دست به کار شده و تحقیقاتی را نسبت به اثرات این سیستم در بدن انسان شروع کردند.

در این مدت هنوز هیچ مدرکی دالِ بر ابتلا به سرطان به جهت انتشار امواج وای فای و یا هرگونه عارضه‌ای ثابت نشده است و در اینجا دانشمندان صرفا جهت جلوگیری از خطر احتمالی که هنوز به اثبات نرسیده، شرایطی را بیان کرده‌اند؛ اما نکته‌ی جالب و حائز اهمیت این است که طبق تحقیقات انجام شده وجود داده دیتای موبایل یا همان اینترنت همراه و فعال بودن آن به صورت ۴G و LTE باعث کاهش عملکر مغز، بالا رفتن تپش قلب، خطر ابتلا به سرطان و … می‌شود و این به دلیل تمرکز امواج تلفن همراه بر روی مغز انسان است. در صورتی که امواج وای‌فای مودم‌های خانگی به صورت یک‌نواخت پخش شده و بسیار ضعیف‌تر از امواج موبایل است.این آزمایش در سال ۲۰۱۴ به مدت یک سال و با انجام تست‌های گوناگون مشخص و به ثبت رسید.

اما دانشمندان توصیه می‌کنند به جهت حساس بودن زنان باردار و همچنین کودکان زیر ۷ سال، قرارگیری این افراد در محیط‌های دارای وای فای به حداقل برسد و در معرض گوشی‌های هوشمند متصل به اینترنت همراه قرار نگیرند. این در حالی است که در کشورها روز به روز بر تعداد مراکز ارائه وای فای در اماکن عمومی افزوده می‌شود و دسترسی به اینترنت رایگان را برای کاربران فراهم می‌سازند.

در این میان سازمان بهداشت جهانی به عنوان متولی آزمایش و تحقیق در این امر با بیان گزارشی از عدم ابتلای افراد به سرطان توسط امواج وای فای و در گروه ۲b (اثرات آن‌ها در ایجاد سرطان در انسان‌ها به وضوح مشخص، قابل اندازه‌گیری و یا توسط اعداد و ارقام قابل‌بیان نیست) رده‌بندی کرده است. 

بنا به گفته مدیر بخش فیزیک پزشکی بنیاد سلطنتی انگلستان امواج وای فای صدهزار بار کمتر از یک اجاق مایکروویو است و به علت پایین بودن سطح تشعشع، امواج وای‌فای هیچ‌گونه ضرری برای بدن انسان ندارند.

سال گذشته پدر پزشکی جامعه‌نگر ایران و معاون سابق سلامت وزارت بهداشت در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم اذعان کرد رابطه‌ی امواج الکترومغناطیسی با سرطان هنوز اثبات نشده و هیچ تحقیقی وجود ندارد که این امر را تایید کند. دکتر اکبری فوق تخصص جراحی غدد و سرطان از دانشگاه جانزهاپکینز در ادامه بیان کرد که در بخش پزشکی نیز برای تشخیص بیماری‌ها از امواج الکترومغناطیسی استفاده می‌شود.

همچنین مدیرکل سرویس‌های رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد: وای فای دارای توان بسیار ناچیزی است و مانند دستگاه‌هایی است که در حد باتری ساعت کار می‌کنند یک سیگنال ضعیف دارد. بلوتوث و لپ تاپ نیز همینطور است. این دستگاه‌ها، پرقدرت به حساب نمی‌آیند و حداکثر برد وای فای برای قوی‌ترین سیگنال ۵۰۰ متر است که بیشتر از آن هم امکان ندارد. 

اما پاسخ به این پرسش از نظر سازمان بهداشت جهانی، دانشمندان و محققان فقط یک کلمه است “خیر”.

در آخر به شایعات پخش شده در فضای مجازی مبنی بر استفاده کاکتوس یا سیب زمینی جهت جلوگیری از انتشار امواج وای فای، باید گفت با توجه به آزمایش‌های انجام شده نه گل کاکتوس و نه سیب‌زمینی و نه هیچ وسیله دیگری باعث جلوگیری از انتشار امواج وای فای نمی‌شود. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کانکتیت - Connectit

کانکتیت سامانه‌ای است که به واسطه قرارگرفتن یک سخت افزار (روتر) بین مودم اینترنت و کاربران و یا اسکن یک QRکد می تواند علاوه بر کنترل هوشمند اینترنت، ارائه خدمات و تبلیغات دیجیتال را بر روی بستر وای فای و بدون نیاز به هیچ گونه نرم افزاری فراهم سازد. در این روش پس از اتصال کاربران به وای فای و یا اسکن QRکد، صفحه‌ی کانکتیت در لحظه نمایش داده می شود. www.connectit.ir

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]