اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971025340568558

حضور کانکتیت در نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات 2018 تهران

کد: 13971025340568558

https://goo.gl/AMeeY3

، اصفهان , (اخبار رسمی): در خلال برگزاری رویداد نهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات 2018 و پس از سخنرانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در بازدید از غرفه‌های استارتاپی که در حاشیه‌ی سالن پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود، قول مساعدت و همکاری دادند.

حضور کانکتیت در نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات 2018 تهران آذری
حضور کانکتیت در نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات 2018 تهران

شرکت‌هایی همچون همراه اول، ایرانسل، آسیاتک، فناپ تلکام، شاتل موبایل، مبین نت، گسترش ارتباطات مبنا، ارتباطات کوه نور و شرکت مخابرات ایران نیز در کنار ۱۶ استارتاپ برتر حضور داشتند

استارتاپ کانکتیت به دعوت از پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات ۲۰۱۸ تهران دعوت شده بود.

این سمپوزیم در تاریخ ۲۷ و ۲۸ آذرماه سال جاری از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر در محل این پژوهشگاه برگزار شد. مهمترین محورهای این سمپوزیوم شامل بیگ دیتا، ۵G ، امنیت اطلاعات، اینترنت اشیاء، رایانش ابری، بلاک چین، اقتصاد ICT ،مدیریت شبکه، سیستم‌های شبکه، ارتباطات نوری، ارتباطات کوانتومی، ارتباطات ماهواره، شبکه‌های بی سیم، رگولاتوری و استراتژی توسعه شبکه بود.

این سمپوزیوم هر دو سال یک‌بار و با هدف ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی، بنیادی و کاربردی و همچنین تبادل نظر علمی متخصصان و صاحب نظران و علاقه‌مندان به توسعه مخابرات و فناوری اطلاعات در سطح ملی و بین المللی برگزار می‌شود.

چهار کمیته‌ی علمی، بین الملل، سیاست‌گذاری و اجرایی که شامل اعضای هیات علمی پژوهشگاه، دانشگاه‌ها، سازمان‌های تابعه و دانشگاه‌های خارج از کشور مسئولیت اجرای آن را بر عهده دارند و فعالیت‌های ارسال فراخوان دعوت به ارائه مقاله، پیشنهاد ارائه کارگاه، شرکت در نمایشگاه جانبی سمپوزیوم برای شرکت‌ها، سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و برنامه‌ریزی برای برگزاری رویداد چالش نوآوری با ورود شرکت‌های استارتاپ را انجام می‌دهند.

شرکت‌هایی همچون همراه اول، ایرانسل، آسیاتک، فناپ تلکام، شاتل موبایل، مبین نت، گسترش ارتباطات مبنا، ارتباطات کوه نور و شرکت مخابرات ایران نیز در کنار ۱۶ استارتاپ برتر حضور داشته و در ورودی این سمپوزیوم دارای غرفه‌هایی برای معرفی محصولات خود بودند.

بازدید وزیر از غرفه‌ها

بازدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از غرفه‌های استارتاپی اتفاق بسیار خوبی در جهت افزایش اهمیّت حضور استارتاپ‌ها در این اکوسیستم بود. هر استارتاپ به صورت خلاصه چکیده‌ای از فعالیت خود را شرح می‌داد و در صورتی که می‌توانست نظر او را جلب کند، امکان بررسی کسب و کار خود را توسط کارگروه وزیر فراهم می‌کرد.

استارتاپ کانکتیت پس از شرح سامانه‌ی خود و خدماتی که می‌توانست برای اماکن عمومی ایجاد کند، قفل بازنشده‌ی بازاریابی خود را از زبان وزیر شنید: «آخه کی توی اصفهان اینترنت رایگان میده!»

پس از خنده‌ی حضار از این جمله‌، وزیر ادامه داد: برای انجام این کار باید با شرکت مخابرات و آسیاتک همکاری کنید چون آن‌ها زیرساخت لازم شما را دارند، اگه می‌خواهید در اماکن عمومی شهر خود فعالیت کنید.

با بیان ممانعت‌هایی که تاکنون سازمان‌های مختلف جهت پیاده‌سازی این سامانه در امکان عمومی انجام داده‌اند، وی قول مساعدت به تیم کانکتیت دادند.

حضور تیم کانکتیت در برنامه‌های سمپوزیوم

در روز اول این سمپوزیوم و پس از سخنرانی وزیر افرادی صاحب سبک به تناسب موضوعات در راستای محورهای نمایشگاه و در سالن پژوهشگاه به ترتیب معرفی شده و مباحث خود را ارائه دادند. یکی از جالب‌ترین سخنرانی‌هایی که تیم کانکتیت در آن حضور داشت، معرفی اکوسیستم استارتاپی ایران و جهان از زبان مدیر نوآوری دیجی کالا روح الله رحمانی بود. وی کلیات و جزئیات مشکلات استارتاپ‌ها را بررسی کرده و راهکار خود را ارائه دادند.

پس از آن و در مرحله‌ی بعدی برنامه، افراد حاضر متناسب با موضوعات مورد علاقه‌ی خود بین کلاس‌هایی که موضوع هدفمندی را ارائه می‌کردند، حاضر شده تا امکان تعامل بیشتر با آن موضوع را داشته باشند.

از بین برنامه‌هایی که در این روز برگزار شد، آخرین برنامه‌ پنل گفت‌وگویی بین افرادی همچون مدیر نوآوری دیجی کالا و معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس مخابرات ایران و چند تن از بزرگان حوزه IT تشکیل شد. در این پنل هر یک از اعضای ۱۵ دقیقه در مورد به ایراد سخن می‌پرداختند که مباحث بسیار جالبی پیرامون فعالیت‌های استارتاپی مطرح شد. در پایان نیز مخاطبان سوالات خود را از اعضای پنل می‌پرسیدند.

با میزبانی شرکت هواوی و همراهی پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از دو استارتاپ کانکتیت و اسپاتی‌پات جهت صرف شام در هتل پارسیان کوثر به همراه تمامی شرکت‌هایی که به صورت اسپانسر یا به عنوان حامی در این سمپوزیوم حضور داشتند، دعوت به عمل آمد.

در روز دوم دیگر خبری از هیاهوی روز اول این سمینار نبود و افراد بسیار کمی در آن حضور پیدا کردند. تمامی هزینه‌های این سمپوزیوم نیز برای استارتاپ‌هایی که در آن حضور داشتند رایگان بود.

و در پایان … 

حضور کانکتیت در این سمپوزیوم کمک کرد تا بتوانند با شرکت‌های ایرانسل، همراه اول و دیجی کالا ارتباطات مناسب را برقرار کنند اما خبر بهتر آشنایی با یک تیم خوب به نام اسمارتی پات بود. این استارتاپ به مدیریت علیرضا کریمیان تاکنون توانسته نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. گلدان هوشمند ایده‌ای مناسب جهت افرادی است که دغدغه حفاظت و نگه‌داری از گل‌های خود را دارند و مایل به کنترل دما، رطوبت خاک، میزان نور و … گیاه یا گل محیط خود را از طریق یک اپلیکیشن مخصوص را داشته باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کانکتیت - Connectit

کانکتیت سامانه‌ای است که به واسطه قرارگرفتن یک سخت افزار (روتر) بین مودم اینترنت و کاربران و یا اسکن یک QRکد می تواند علاوه بر کنترل هوشمند اینترنت، ارائه خدمات و تبلیغات دیجیتال را بر روی بستر وای فای و بدون نیاز به هیچ گونه نرم افزاری فراهم سازد. در این روش پس از اتصال کاربران به وای فای و یا اسکن QRکد، صفحه‌ی کانکتیت در لحظه نمایش داده می شود. www.connectit.ir

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]