اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971027341208558

اکسس پوینت چه کاربردهایی دارد؟

اکسس پوینت چیست؟

کد: 13971027341208558

https://goo.gl/FqT4CF

، اصفهان , (اخبار رسمی): اکسس پوینت یک سخت افزار پرکاربرد است و در محیط‌هایی که استفاده از وای فای مورد نیاز باشد، کاربرد دارد.

اکسس پوینت چیست؟
اکسس پوینت چیست؟

تعداد افرادی که در لحظه می‌توانند به اکسس پوینت‌ها متصل شوند در مدل‌های پایین ۱۰ کلاینت (نفر) و در بیشترین آن‌ها ۱۵۰۰ کلاینت هستند

اکسس به معنی دسترسی و پوینت هم به معنی نقطه است. این سخت افزار امکان اتصال دستگاه‌ها را از طریق وای فای فراهم می‌کند و آن‌ها را به سمت روتر شبکه انتقال می‌دهد. یعنی هر دستگاه دیجیتالی با اتصال به این نقطه دسترسی می‌تواند از وای فای محل مورد نظر استفاده کند. اکسس پوینت Access Point که با AP یا WAP شناخته می‌شوند عملکردی شبیه به سوییچ شبکه دارند با تفاوت اینکه این نقاط دسترسی از طریق وایرلس با دستگاه‌های ارتباط برقرار می‌کنند امکان ارسال یا دریافت داده‌ها را ممکن می‌سازند. به صورت ساده اکسس پوینت دستگاهی است که برای اتصال دستگاه‎های بی‎سیم به یک شبکه سیمی‎ از آن استفاده می‎شود.

معمولا در شبکه‌ها از اکسس پوینت‌ها برای ایجاد صفحات هات اسپات استفاده می‌کنند. در این حالت کاربران با انتخاب وای فای مورد نظر به اکسس پوینت متصل شده و صفحه‌ی هات اسپات در لحظه برای دستگاه کاربر باز می‌شود.

اکسس پوینت یک نوع رابط بین کاربران و روتر شبکه است که اطلاعات درخواستی کاربر را به روتر منتقل کرده و جواب آن را بر می‌گرداند.

اکسس پوینت‌ها دارای مشخصاتی هستند از جمله:

-میزان متراژ محیط تحت پوشش

-حداکثر دستگاه‌هایی که می‌توانند همزمان متصل شوند

-تکنولوژی به کار رفته (مانند wave۲ یا wave۱)

-فرکانس کاری (۲.۴Ghz  یا ۵.۸Ghz یا هر دو)

-میزان خروجی پهنای باندی در هر فرکانس کاری

-تعداد و نوع درگاه‌های اتصال (۱۰/۱۰۰ یا ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ یا ۱۰G و یا پورت کنسول)

-قابلیت پشتیبانی از POE با استانداردهای مناسب

-استفاده در داخل یا خارج ساختمان (indoor یا outdoor)

-قابلیت پشتیبانی از آنتن‌های MU-MIMO

-قابلیت پشتیبانی از حالت مِش

-امکان حرکت بین اکسس پوینت‌ها و یا roaming

-تعداد و توان آنتن‌ها

-کنترل به صورت سخت افزاری یا نرم افزاری

-میزان CPU و RAM

-قابلیت نصب بر روی سقف

-پشتیبانی از تعداد کانال‌ها

-تعداد SSID هایی که می‌توان برای آن تعیین کرد

-سایز و ابعاد آن

اکسس پوینت‌ها سخت افزارهایی هستند که به تنهایی کاربردی نیستند و باید توسط روتر یا سرور تحت قالب یک شبکه فعالیت کنند. این دستگاه‌ها عموما بر اساس مک آدرس و آی پی کاربران کنترل و نظارت می‌کنند. تعداد افرادی که در لحظه می‌توانند به اکسس پوینت‌ها متصل شوند در مدل‌های پایین ۱۰ کلاینت(نفر) و در بیشترین آن‌ها ۱۵۰۰ کلاینت هستند. برندهای معروفی همچون سیسکو، مراکی، راکاس، یونی فای و اَروبا از معروف‌ترین برندهای این حوزه هستند که عموما دستگاه‌های یونی فای نسبت به مرغوبیت و مشخصات از قیمت مناسب‌تری نسبت به رقبای خود برخوردار است.

این سخت افزارها را می‌توان در اماکن عمومی همچون انواع هتل‌ها، مراکز دولتی، سازمان‌ها و شرکت‌ها و شاید هم در آینده‌ای نزدیک، در اتوبوس‌های واحد پیدا کرد.

در این میان لازم به ذکر است که هر کدام از برندها دارای مدل‌هایی هستند و هر کدام از آن‌ها نیز بر اساس پارامترهایی دسته بندی شده‌اند. این پارامترها همان مشخصاتی هستند که از آن‌ها نام برده شد.

برای خرید اکسس پوینت باید حتما از یک کارشناس باتجربه در تعیین مدل و جایگذاری آن کمک گرفت. افرادی که بر اساس مشخصات محیط، هزینه و خروجی مورد نظر می‌توانند بهترین مدل را پیشنهاد دهند. در ایران غالبا اماکن وابسته به نهادهای دولتی قادر به تهیه تجهیزات حرفه‌ای با هزینه‌های بالا هستند و در این بین امکان استفاده از این تجهیزات با توجه به هزینه‌های آن برای عموم مردم قابل خرید نیست و برندهایی همچون اینجینیوس، دی لینک، تپی لینک، ایسوس، آی پی کام و … که از هزینه‌ی مناسب‌تری برخوردار هستند، استفاده می‌شود.

در هنگام نصب آن‌ها باید به مواردی دقت کرد از جمله:

-به هیچ عنوان نباید اکسس پوینت‌ها را در نزدیکی یکدیگر نصب کرد. متناسب با فرکانس و Coverage (میزان پوشش دهی) آن‌ها این اندازه متفاوت است اما در یک سالن که دیوار یا سطحی بین ۲تا از اکسس پوینت‌ها نیست، تقریبا به فاصله‌ی ۳۰ متر از یکدیگر مناسب است. (باز هم تاکید می‌شود بستگی به نوع، خروجی‌ها، پهنای باند، نویز و موانع محیط و … دارد که بهتر است از یک مهندس IT کمک گرفت)

-برندهای اکسس پوینت نیز باید یکسان باشند. جهت Hand over (حرکت بین اکسس پوینت یا همان حالت roaming) و همچنین  سادگی در تنظیمات آن‌ها بهتر است که از یک برند باشند.

 -در محیط‌های پرترددی که افراد بیشتری به اکسس پوینت متصل می‌شوند از مدل‌های بالاتر متناسب با محل مورد نظر باید استفاده کرد در واقع لازم نیست که تمام APهایی که مورد استفاده هستند همه از یک مدل باشند. می‌توان متناسب با هر محیط، مدل مناسب را نصب کرد.

در پایان و به عنوان آخرین نکته برای خرید اکسس پوینت لازم است به Support (پشتیبانی) فنی آن نیز دقت کرد. منظور از پشتیبانی فنی هم پشتیبانی سخت افزار و هم نرم افزار است. منظور از پشتیبانی شرکت‌ها عموما نرم افزار و فریم ویرهایی است که روی APها نصب می‌شوند اما گارانتی بودن بعضی از سخت افزارها نیز مانند هوآوی، اینجینیوس و میکروتیک نیز در ایران انجام می‌شود. مراکزی که از آن‌ها خرید می‌شود باید لیبل و کارت گارانتی را بر روی محصول درج کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کانکتیت - Connectit

کانکتیت سامانه‌ای است که به واسطه قرارگرفتن یک سخت افزار (روتر) بین مودم اینترنت و کاربران و یا اسکن یک QRکد می تواند علاوه بر کنترل هوشمند اینترنت، ارائه خدمات و تبلیغات دیجیتال را بر روی بستر وای فای و بدون نیاز به هیچ گونه نرم افزاری فراهم سازد. در این روش پس از اتصال کاربران به وای فای و یا اسکن QRکد، صفحه‌ی کانکتیت در لحظه نمایش داده می شود. www.connectit.ir

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]