اطلاعات تماس
  • 011725***** - 091166*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970507307608803

نظری معاون اداره کل آموزش و پرورش مازندران:

آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای برای آینده شغلی دانش‌آموزان لازم و ضروری است

کد: 13970507307608803

https://goo.gl/vCXxgH

، ساری , (اخبار رسمی): اسفندیار نظری معاون اداره کل آموزش و پرورش مازندران از نمایشگاه مهارت آموزی آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران بازدید کرد.

آموزش های فنی و حرفه ای برای آینده شغلی دانش آموزان لازم و ضروری است
آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای برای آینده شغلی دانش‌آموزان لازم و ضروری است

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران، اسفندیار نظری معاون اداره کل آموزش و پرورش مازندران ضمن بازدید از نمایشگاه مهارت‌آموزی اداره کل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران و حضور در غرفه رادیو مهارت که به مناسبت هفته ملی مهارت در پارک ملل ساری برپا شده است گفت: بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، معلم و دانش‌آموز به عنوان یک مربی و مترقی دیده شده است که در پایان تحصیلات عمومی، دانش‌آموزان گواهینامه مهارت فنی را دریافت می‌کنند، این چشم‌انداز و افق آموزش‌وپرورش، هم اکنون با همکاری اداره کل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای و آموزش و پرورش استان مازندران در حال انجام است.

نظری ادامه داد: امید است در افق 1404دانش آموز ایرانی در حوزه سرمایه اجتماعی، اقتصادی و فیزیکی و در تمامی زمینه‌ها در منطقه و جهان حرفی برای گفتن داشته باشد. اگر قرار است در هر کشوری اصلاح و توسعه‌ای صورت گیرد مسیر آن از آموزش و پرورش می‌گذرد که باید دغدغه دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باشد.

او بیان کرد: رغبت خانواده دانش آموزان مازندرانی با فرهنگ‌سازی که اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان انجام‌داده به سوی آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای بسیار بالا رفته است و آنان خود مشتاق ادامه تحصیل فرزندان‌شان در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش شده‌اند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر چشم انداز و افق آموزش و پرورش در راستای مهارت‌آموزی و آموزش فنی و حرفه‌ای بیان داشت: در ابتدا سعی شد آموزش و پرورش را از سه حیطه بخوان، حفظ کن، امتحان بده خارج کنیم. در همین راستا تفاهم‌نامه ای که بین دو سازمان در راستای مهارت آموزی و منویات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری طرح ایران مهارت منعقد شد و در حال برگزاری است، در حال حاضر 4000 دانش آموز را تحت پوشش گرفت و امید است در سال جدید تحصیلی 97-98 دانش آموزان بیشتری تحت پوشش طرح ایران مهارت قرار بگیرند، این طرح کمک شایانی به هدایت تحصیلی آنان می‌کند و علاوه بر ایجاد توانمندی در دوران تحصیلات برای انجام فعالیت‌ها و کسب و کار دانشجویی در صورت عدم موفقیت در علوم نظری و یا باز ماندن از تحصیل نیز، حداقل مهارت و حرفه ای را در دوران تحصیل آموخته که با آن می‌توانند کسب کار و شغلی برای خود ایجاد نمایند.

معاون اداره کل آموزش و پرورش مازندران اضافه کرد: برگزاری این نمایشگاه که به همت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران صورت گرفت کمک شایانی به تغییر ذائقه خانواده‌ها و سلیقه‌های آنان در دریافت سبد مهارتی خانواده می‌کند. اکنون در غرفه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای افرادی چند مهارتی وجود دارند که این از عملکرد خوب و شایسته این اداره کل است.

نظری در مورد نقش خانواده‌ها در مورد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای افزود: خانواده نقش اساسی در تصمیم‌گیری و انتخاب مسیر شغلی و تحصیلی فرزندان خود دارند. خانواده‌ها باید به استعداد و توانایی دانش آموزان توجه کنند و بدانند که راه‌های موفقیت دیگری غیر از شاخه نظری وجود دارد و دانش آموزان می‌توانند با مهارت آموزی به راحتی وارد بازار کار شوند. بازدید از این نمایشگاه‌ها و دریافت مشاوره در این زمینه بسیار مفید خواهد بود.

وی در مورد ارتباطات آموزش پرورش با آموزش فنی و حرفه‌ای در استان بیان داشت: تیم حال حاضر مدیریت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران بسیار قوی عمل کرده و در راستای طرح بزرگ «ایران‌مهارت »گام‌های سیار مهمی را برداشته است. استان مازندران طرح ایران مهارت را با موفقیت اجرا کرده است.

نظری در پایان بیان کرد:  آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی برای آینده شغلی دانش‌آموزان لازم و ضروری است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان مازندران

مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان جویبار

اطلاعات تماس
  • 011725***** - 091166*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | تبلیغات و روابط عمومی