اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970510308798679

ضرورت و مزیت ثبت برند و ثبت علامت تجاری برای کسب‌وکارها

کد: 13970510308798679

https://goo.gl/mJdDpX

، (اخبار رسمی): امروزه همه براین باوریم که تنها تولید یک محصول یا کالا نشان دهنده پیروزی نیست بلکه موضوع مهم توانایی در عرضه و معرفی کالاست .در واقع نام تجاری یا برند هرکالا این موقعیت استثنایی را در اختیار ما می‌گذارد که با ماندگار و متمایز کردن یک کالای خاص از سایر کالاها به بهترین شکل ممکن عمل کنیم.

ضرورت و مزیت ثبت برند و ثبت علامت تجاری برای کسب و کار ها
ضرورت و مزیت ثبت برند و ثبت علامت تجاری برای کسب‌وکارها

امروزه همه براین باوریم که تنها تولید یک محصول یا کالا نشان دهنده پیروزی نیست بلکه موضوع مهم توانایی در عرضه ومعرفی کالاست .در واقع نام تجاری یا برند هرکالا این موقعیت استثنایی را در اختیار ما میگذارد که با ماندگار ومتمایز کردن یک کالای خاص از سایر کالاها به بهترین شکل ممکن عمل کنیم و در اینجا ضرورت و مزیت ثبت کالا و ثبت علامت تجاری کاملا به چشم میاید.

برند چیست؟

برند یا علامت تجاری نشان دهنده تفاوت کالاها یا خدماتی است که یک فرد یا شرکت با سایرافراد یا شرکتهای تولید کننده در آن زمینه فعالیت دارند ، است ومیتواند طرح ، عدد وشکلی خاص وحتی ترکیبی از هرکدام از اینها باشد که نمایشگر کیفیت محصول باشد .به زبانی دیکر تعهد ومسئولیت تولید کننده در قبال آنچه که به خریداران ارائه میدهد.

طبق ماده ۳۰ قانون علامت‌، علامت جمعی و نام تجاری عبارتند از:
الف ـ علامت یعنی هر نشان قابل رؤیتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد.
ب ـ علامت جمعی یعنی هر نشان قابل رؤیتی که باعنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت معرفی شود و بتواند مبدأ و یا هرگونه خصوصیات دیگر مانند کیفیت کالا یاخدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را که از این نشان تحت نظارت مالک علامت ثبت شده جمعی استفاده می‌کنند متمایز سازد.
ج ـ نام تجارتی یعنی اسم یا عنوانی که معرف و مشخص‌کننده شخص حقیقی یاحقوقی باشد.

البته مدت اعتبار ثبت علامت ده سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت آن می‌باشد. این مدت با درخواست مالک آن برای دوره‌های متوالی ده ساله با پرداخت هزینه مقرر، قابل تمدید است‌. یک مهلت ارفاقی شش ماهه که از پایان دوره شروع می‌شود، برای پرداخت هزینه تمدید، با پرداخت جریمه تأخیر، درنظر گرفته می‌شود.

دوره حمایت از یک برند یا علامت تجاری ده سال از زمان تسلیم اظهار نامه ثبت آن است که مالک برند آنرا برای دوره های متوالی با پرداخت نمودن هزینه ،تمدید می کند البته یک مهلت ارفاقی شش ماهه بعد ازپایان دوره ده ساله دارد که پرداخت هزینه تمدید باجریمه دیرکرد درنظر گرفته میشود ودر غیر این صورت به شخص دیگری واگذار خواهد شد.

مزیت ثبت برند و ثبت علامت تجاری چیست؟

مزیت ثبت برند در اینست که شما انحصار برند و علامت تجاری را به نام خود ثبت می کنید و این امر موجب تفاوت شما با سایر رقبا شده و در بازاریابی وتبلیغات محصول نیز نقش پر رنگی خواهد داشت وتوجه ویژه به کیفیت وارتقا آن موجب حسن شهرت واعطای نمایندگی ومنبع درآمدزایی بسیار خوبی خواهد بود.

محدودیت ها ونکات مهم در ثبت علامت تجاری
برای ثبت یک برند محدودیت هایی وجود دارد ونمی توان براحتی هر چیزی که دوست داریم بعنوان برند ثبت کنیم بعنوان مثال :

o مشابه نام تجاری که قبلا ثبت شده نباشد
o با موازین شرعی واخلاقی جامعه همخوانی داشته باشد
o موجب گمراهی وفریفتن مشتریان نشود
o عدم ثبت واژه های عام
o عدم ثبت واژه های توصیف کننده


ونکته مهمی که از همان شروع کار باید مد نظر داشت انتخاب طبقه مرتبط علامت یا برند تجاری وزمینه فعالیت خود می باشدتعداد طبقات میزان هزینه ثبت برند را نیز افزایش میدهد ودقت دراین انتخاب دایره حمایت حقوقی شما راتعیین میکند.


برای ثبت برند خود همین حالا اقدام کنید طبق ماده ۳۲ قانون علامت درموارد زیر قابل ثبت نیست‌:

الف ـ نتواند کالاها یا خدمات یک مؤسسه را از کالاها و خدمات مؤسسه دیگر متمایز سازد.
ب ـ خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی یا اخلاق حسنه باشد.
ج ـ مراکز تجاری یا عمومی را به ویژه درمورد مبدأ جغرافیایی کالاها یا خدمات یا خصوصیات آنها گمراه کند.
د ـ عین یا تقلید نشان نظامی‌، پرچم‌، یا سایر نشانهای مملکتی یا نام یا نام اختصاری یا حروف اول یک نام یا نشان رسمی متعلق به کشور، سازمانهای بین‌الدولی یا سازمانهایی که تحت کنوانسیونهای بین‌المللی تأسیس شده‌اند، بوده یا موارد مذکور یکی از اجزاء آن علامت باشد، مگر آن که توسط مقام صلاحیتدار کشور مربوط یا سازمان ذی‌ربط اجازه استفاده از آن صادر شود.
هـ ـ عین یا به طرز گمراه‌کننده‌ای شبیه یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری باشد که برای همان کالاها یا خدمات مشابه متعلق به مؤسسه دیگری در ایران معروف است‌.
و ـ عین یا شبیه آن قبلاً برای خدمات غیرمشابه ثبت و معروف شده باشد مشروط بر آن که عرفاً میان استفاده از علامت و مالک علامت معروف ارتباط وجود داشته و ثبت آن به منافع مالک علامت قبلی لطمه وارد سازد.

علاقه‌مندان جهت ثبت برند و یا ثبت شرکت می‌توانند با شرکت ثبت آی تی در ارتباط باشند. 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ثبت آی تی | SabtIT

ثبت برند تجاری تخصص ماست

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]