اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970514309868679

ثبت برند تجاری برای لوازم برقی

کد: 13970514309868679

https://goo.gl/oyNCBB

، (اخبار رسمی): با توجه به مشکلات و دشواری‌های ثبت برند تجاری، سرویس ثبت IT قادر است تا به افراد و شرکت‌هادر فرایند ثبت برند تجاری، خصوصاً ثبت برند تجاری لوازم برقی خدمت‌رسانی کند. ثبت IT با بهره‌مندی از کادری آموزش‌دیده در زمینه‌ی ثبت برند، قادر است تا در کمترین زمان ممکن فرایند ثبت برند تجاری را به اتمام برساند.

ثبت برند تجاری برای لوازم برقی
ثبت برند تجاری برای لوازم برقی

برای ثبت برند تجاری، رعایت مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و قوانین الزامی است. به همین دلیل توصیه می‌شود تا انجام فرایند ثبت برند تجاری توسط متخصصین این حوزه انجام بگیرد. مهمترین مواردی که در ثبت برند تجاری باید به آن توجه داشت عبارتند از: 

علائم تجاری قابل ثبت :

هر کلمه، حرف، حروف،عدد، عکس، شکل، رنگ تصویر، برچسب یا ترکیب آنها که برای تشخیص کالاها یا خدمات به کار رود، علامت تجاری محسوب می‌شود.در برخی کشورها، شعارهای تبلیغاتی می‌توانند به عنوان علامت تجاری در نظر گرفته شوند. اما به کلی تنها علائمی دارای قابلیت ثبتشدن به عنوان برند تجاری هستند که قابل رؤیت باشند. 

براساس قوانین نظام جمهوری اسلامی و  مطابق با ماده ۳۲ قانون ثبت علائم و اختراعات مصوب ۷ / ۸/ ۱۳۸۶ ، ثبت علامت‌های زیر ممنوع است:

الف- علامت‌هایی که نتواند کالا یا خدمات یک موسسه را از کالا و خدمات موسسه دیگر متمایز سازد. 

ب- علامت‌هایی که  خلاف موازین شرعی، نظم عمومی یا اخلاق حسنه باشد. 

ج- علامتهایی که مراکز تجاری یا عمومی را به ویژه در مورد مبدا جغرافیایی کالاها یا خدمات یا خصوصیات آن‌ها گمراه کند. 

د- علامت‌هایی که عین یا تقلید نشان نظامی، پرچم، سایر نشان های مملکتی، نام، نام اختصاری، حروف اول یک نام، نشان رسمی متعلق به کشور، سازمان‌های بین‌الدولی یا سازمان‌هایی که تحت کنوانسیون‌های بین‌المللی تاسیس شده اند، بوده یا موارد مذکور یکی از اجزاء آن علامت است.

ه- علامت‌هایی که عین یا به طرز گمراه کنندهای شبیه یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری که برای همان کالاها یا خدمات مشابه متعلق به موسسه دیگری در ایران معروف است.

و- علامت‌هایی که عین یا شبیه آن قبلاَ برای خدمات غیر مشابه ثبت و معروف شده باشد. مشروط بر آن که عرفاَ میان استفاده از علامت و مالک علامت معروف ارتباط وجود داشته و ثبت آن به منافع مالک علامت قبلی لطمه وارد سازد. 

ز- علامت‌هایی که عین علامتی باشد که قبلاَ به نام مالک دیگری ثبت شده و با تاریخ تقاضای آن مقدم یا دارای حق تقدم برای همان کالا و خدمات و یا برای کالا و خدماتی است که به لحاظ ارتباط و شباهت موجب فریب و گمراهی شود.

مدارک لازم جهت ثبت برند تجاری با توجه به حقیق یا حقوقی بودن مالک برند به مدارک زیر جهت اقدام برای ثبت برند نیاز دارد.

شخص حقیقی:

۱) کپی شناسنامه شخص متقاضی
۲) کپی کارت ملی شخص متقاضی
۳) کپی کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
۴) کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس، پروانه‌ی بهره برداری،پروانه‌ی ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هرگونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
۵) نمونه علامت تجاری در کادر ۱۰ *۱۰

شخص حقوقی:

۱) کپی شناسنامه مدیر عامل شرکت
۲) کپی کارت ملی مدیر عامل شرکت
۳) کپی روزنامهی  تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)
۴) کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس، پروانه ی بهره‌برداری،پروانه‌ی ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هرگونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
۵) کپی کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
۶) یک نمونه از علامت مورد تقاضا (در کادر ۱۰ *۱۰)

نکته: در صورتی که در تصویر علامت یا نام مورد نظر شما جهت ثبت کلمه یا حروف لاتین استفاده نشده باشد، ارائه ی کارت بازرگانی الزامی نخواهد بود.

مدت اعتبار حمایت از علامت تجاری، ۱۰ سال است که این زمان از تاریخ ثبت اظهارنامه در اداره مالکیت های صنعتی شروع می‌شود. چنانچه سند مالکیت برند ظرف مدت ۱۰ سال تمدید نشود و ۶ ماه از تاریخ اعتبار گذشته باشد، صاحب گواهینامه باید جهت ثبت نام و علامت تجاری خود دوباره اقدام کند.

علاقه‌مندان جهت ثبت برند یا شرکت می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی http://sabtit.com و شماره تلفن ۷۶۲۳ ۲۸۴۲ ۰۲۱ از خدمات ثبت برند ثبت IT بهره‌مند شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ثبت آی تی | SabtIT

ثبت برند تجاری تخصص ماست

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]