اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970516310197256

دانستی آنلاین روز خبرنگار را گرامی می‌دارد

کد: 13970516310197256

https://goo.gl/LWENmQ

، تهران , (اخبار رسمی): خبرنگاری حرفه‌ای است که با رویداد و خبر سروکار دارد و انتشار آن خبر به شیوه‌های مختلفی به مخاطبان منتقل می شود. در ادامه متنی به مناسبت روز خبرنگار به قلم سید رضا جمشیدی خواهید خواند.

خبرنگاری
دانستی آنلاین روز خبرنگار را گرامی می‌دارد

خبرنگار با ویژگی‌های حرفه‌ای، تجربی و علمی به کشف حقیقت می‌پردازد و آن را در کوتاه‌ترین زمان به مخاطبین منتقل می‌کند

در دنیای کنونی و با وجود فن‌آوری‌های ارتباطی و ابزارهای هوشمند متعدد در دست‌یابی سریع به اطلاعات صحیح، قابل اطمینان و فوری، تنها از خبرنگارانی که با رعایت اصول حرفه‌ای و روزنامه‌نگاری فعالیت می‌کنند ممکن است. خبرنگاران که با قبول خطرهای فراوان و مشکلات شغلی و حرفه ای خود، اخبار رویدادها را به سلامت به خوانندگان منتقل می‌کنند و این در حالی است  که در دهکده‌ی جهانی نقش اطلاعات و فنآوری، نقش حیاتی و انکار‌ناپذیری را ایفا می‌کند.

خبرنگاری حرفه‌ای است که با رویداد و خبر سروکار دارد و انتشار آن به شیوه‌های مختلفی به مخاطبین صورت می‌گیرد.

خبر باید ویژگی‌هایی داشته باشد و به شکل صحیح و ساده‌ای تولید، تنظیم و منتشر شود که مورد استقبال دریافت‌کننده خبر قرار گیرد. یک خبر خوب ویژگی‌هایی از قبیل صحت، جامعیت و سرعت در انتشار را دارد. این در حالی است که فن‌آوری نوین و رسانه‌های جدید، قدرت انتخاب برای خوانندگان و جویندگان خبر را میسر کرده است. در این میان رسانه‌ای موفق است که شرایط عمومی و حرفه‌ای خبرنگار را فراهم و دغدغه‌های خبرنگار را شنوا باشد. خبرنگاران نیز با تیزهوشی و دقت نقش ارتباطی خود بین مردم و مسئولان را صحیح ایفا کنند.

خبرنگار با ویژگی‌های حرفه‌ای، تجربی و علمی به کشف حقیقت می‌پردازد و آن را در کوتاهترین زمان به مخاطبان منتقل می‌کند. خبرنگار با عشق و علاقه، تمامی مشکلات را بر دوش کشیده و وارد عرصه جذاب و در عین حال پرمخاطره‌ی خبرنگاری می‌شود.

خبرنگار ضمن داشتن استعداد خدادادی و تجارب ارزشمند از هنر خبر‌نویسی ، شم خبری ، صبر و حوصله زیاد ، نگاه موشکافانه و دقیق به خبر جان می‌دهد. خبرنگار با سرعت در تصمیم‌گیری و انتقال سریع خبر، حساسیت کار اطلاع‌رسانی را می‌داند و با شناخت نیاز مخاطب به دانستن سریع و به موقع خبرها ،به ضرورت سرعت و کیفیت در کار خبر‌رسانی مطلع است. خبرنگار به مشکلات صنفی و دغدغه‌‌های اقتصادی، شغلی، مسئولیت، اهمیت و ارزش کار خود واقف است و با تلاش مثال زدنی نقش خود در اطلاع‌رسانی دقیق، صحیح، سریع، مسئولیت حرفه‌ای و اجتماعی را به بهترین شکل ممکن ایفا می‌کند. به همین منظور و به مناسبت نزدیک شدن به روز خبرنگاران، قدردان تلاش این عزیزان هستیم  و به قلم آنها  ارج می‌نهیم.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دانستنی آنلاین

پایگاه خبری دانستنی آنلاین با شماره ثبت 78839 از تاریخ 6 بهمن 95 به ثبت رسیده است و پیرامون موضوعات علمی و دانستنی به فعالیت خود ادامه خواهد داد .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

رسانه‌ها