اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970319299427256

کتاب «اصول بازاریابی کالا و خدمات» منتشر شد

کد: 13970319299427256

https://goo.gl/6NeX2U

، تهران , (اخبار رسمی): کتاب اصول بازاریابی کالا و خدمات منتشر شد. مؤلف کتاب دکتر بلوریان تهرانی پس از چهل سال تدریس و تحقیق و مشاوره، جوهره و مفهوم اصلی و بنیادی بازاریابی را با زبانی ساده و در خور استفاده تمام افراد در سطوح صنعتی، صنفی و دانشگاهی در این کتاب بیان کرده است.

کتاب «اصول بازاریابی کالا و خدمات» منتشر شد
کتاب «اصول بازاریابی کالا و خدمات» منتشر شد

مطالعه کتاب اصول بازاریابی کالا و خدمات که به قلمی ساده و روان نگاشته شده، می‌تواند برای دانشجویان، فعالان اقتصادی و همه عوامل و دست اندرکاران فروش، بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی مفید باشد

بازاریابی و فروش دغدغه اصلی تمام بنگاه‌های اقتصادی است. پاسخ این دغدغه در مطالعه و بررسی رفتارها و واکنش‌های مشتریان و مصرف‌کنندگان در قبال تصمیمات و کنش‌های تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان و فعالان بازار است.

چهار تصمیم یا کنش اصلی و مهم در هر بنگاه اقتصادی انتخاب یا طراحی محصول، روش توزیع و پخش، اطلاع رسانی و تبلیغات یا آمیزه بازاریابی معروف است.

این (4ps) و بالاخره قیمت‌گذاری و هزینه‌یابی است که در ادبیات بازاریابی به مدل چهار پی مدل در شرایط بازارهای امروز از چهار پی عملا به چهل پی توسعه و ارتقا یافته و کماکان معتبر است.

اگر تصمیمات بازاریابی مدیران ارشد و استراتژیست‌ها و صاحبان کسب‌و کارها، در چهار زمینه فوق و در زمینه‌های وابسته و مربوط دیگر مانند خدمات، بسته‌بندی، روابط‌عمومی، محیط فیزیکی، فرآیندها و .... در زمان و مکان و شرایط مناسب اتخاذ و اجرا شود، فروش بسیار ساده و موفق خواهد بود.

به عبارت دیگر، فروش، هنر و توانایی و مهارت به کار بستن تصمیمات درست در شرایط مناسب و به گونه‌ی صحیح است.

دکتر بلوریان تهرانی پس از چهل سال تدریس و تحقیق و مشاوره، جوهره و مفهوم اصلی و بنیادی بازاریابی را با زبانی ساده و در خور استفاده تمام افراد در سطوح صنعتی، صنفی و دانشگاهی در کتابی به نام «اصول بازاریابی کالا و خدمات» بیان کرده است.

ساختار کتاب شامل بخش‌های زیر است:

در بخش اول کلیات و مفاهیم اصلی بازاریابی در دو دید و مبحث کالاها و خدمات بیان شده است. هم چنین مفاهیمی مانند مدیریت خدمات در شرایط زمانی قبل از فروش، هم زمان با فروش، بدون فروش و بعد از فروش به تفکیک ارائه شده است.

در بخش دوم، انتخاب و تصمیم‌گیری برای تولید کالا براساس مزیت نسبی و توسعه آن با ایجاد مزیت رقابتی بحث شده است و شرایط آن بررسی شده است همچنین مفهوم توسعه محصول جدید (NPD).

در بخش سوم روش‌های توزیع و پخش و نمایندگی، انتخاب، آموزش نیروهای فروش، کنترل توزیع و پخش و استراتژی‌های پخش در محصولات مختلف ارائه شده است.

 (CAMPAIGN)ها در بخش چهارم تبلیغات و اطلاع‌رسانی و روش‌های متقاعدسازی مصرف‌کننده و طراحی کمپین تجاری مطرح شده است.

در بخش پنجم اصول و اهداف و روش‌های هزینه یابی، انواع هزینه‌ها ، شرایط رقابت، روش‌های تعیین قیمت، هم چنین استراتژی‌های قیمت‌گذاری در شرایط مختلف بحث شده است.

مطالعه این کتاب که به قلمی ساده و روان نگاشته شده، می‌تواند برای دانشجویان، فعالان اقتصادی و همه عوامل و دست اندرکاران فروش، بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی مفید باشد.

علاقه‌مندان به تهیه و مطالعه کتاب می‌توانند به انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی به آدرس خیابان کارگر، روبروی پارک لاله مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دانستنی آنلاین

پایگاه خبری دانستنی آنلاین با شماره ثبت 78839 از تاریخ 6 بهمن 95 به ثبت رسیده است و پیرامون موضوعات علمی و دانستنی به فعالیت خود ادامه خواهد داد .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]