اطلاعات تماس
  • 021284*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970611314348874

تقلید کورکورانه یا الگوبرداری؟! نگاهی به کمپین‌های خارجی لوازم التحریر

کد: 13970611314348874

https://goo.gl/oNxXiB

، تهران , (اخبار رسمی): معرفی کمپین‌های لوازم التحریر موفق بین المللی و بیان نکات مثبت و کاربردی آنها برای الگوبرداری در ادامه مطلب توسط ویکی نیکی جمع آوری شده و ارائه می‌شود.

 تقلید کورکورانه؟! یا الگوبرداری؟! نگاهی به کمپین های خارجی لوازم التحریر
تقلید کورکورانه یا الگوبرداری؟! نگاهی به کمپین‌های خارجی لوازم التحریر

ویکی نیکی در راستا انجام وظایف خود قصد دارد کمپین لوازم‌ التحریر موسسات خیریه را ارزیابی کند. این درحالی است که قبل از انجام این فعالیت به معرفی کمپین‌های لوازم‌التحریر موفق بین‌المللی پرداخته و نکات مثبت و کاربردی آن‌ها  را برای الگوبرداری بیان می‌کند.

بررسی نمونه‌های خارجی کمپین لوازم التحریر

 آپ آسانا  (Upasana)

 کشور هند

انجمن «آپ آسانا»، بیش از 5 سال است که به صورت داوطلبانه، به منظور تامین لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان، با چندین مدرسه در مناطق محروم همکاری می‌کند. نکته قابل توجه آنکه، آغاز سال تحصیلی پایان کار آن‌ها نیست و حمایت آن‌ها در طول سال نیز تداوم دارد. این انجمن معتقد است نیاز به دفتر و سایر لوازم التحریر (خودکار، مداد، پاک کن و...) در طول سال وجود دارد، بنابراین در فواصل زمانی مختلف، چندین بار با هدف شناخت کمبودها و تهیه و ارائه لوازم التحریر به مدارس و مناطق تحت پوشش خود سر می‌زند. 

«آپ آسانا»، با هدف اثرگذاری بیشتر و بالا بردن کیفیت خدمات، جامعه هدف خود را محدود کرده‌است. در زمینه‌های آموزش و پرورش، آگاهی و بهداشت جوامع، شاد‌سازی و محیط‌ زیست فعالیت و با سایر موسسات و انجمن های غیردولتی نیز همکاری می‌کند.

کی جی نپال (kgnepal)

کشور نپال

Kgnepal یک موسسه سرمایه‌گذاری اجتماعی در زمینه آموزش است. این موسسه آموزشی، از سال 2005، با برگزاری کمپین «کودکان محصل» در سایت خود، با هدایایی همچون غذا، لوازمالتحریر و پوشاک و... به دانش‌آموزان نیازمند، کمک می‌کند.

یک چهارم از درآمد حاصل از فعالیت موسسه آموزشی (KG) به همراه مبالغی که به این کمپین اهدا شده، به آموزش و پرورش کودکان اختصاص داده می‌شود.

«Kg» از معلمان (در بیش از 12 مدرسه دولتی در جامعه هدف خود) به عنوان نماینده یا هیئت منصفه کمپین، کمک می‌گیرد تا نیازهای اصلی دانش‌آموزان را در طول سال تحصیلی شناسایی، ارزیابی و سپس براساس فوریت و شدت مشکلات، آنها را الویت‌بندی می‌کند، تا اهدای لوازم التحریر و سایر ملزومات دانش آموزان به درستی هدایت و برنامه‌ریزی شود.

برناردوز (Barnardo's)

کشور انگلیس

خیریه «برناردوز» با ایده‌ای متفاوت اقدام به برگزاری کمپین لوازم التحریر برناردوز، کرده است، این کمپین با ایده دو برادر و با همکاری فروشگاه‌ها و نمایندگان برناردوز در لندن راه‌اندازی شده است.

این خیریه در جهت بالا‌ بردن فرهنگ صحیح مصرف، از دانش آموزان و خانواده‌ها می‌خواهد لوازم اضافه و قابل استفاده خود را به نمایندگان «برناردوز» در فروشگاه‌های محلی، تحویل دهند. برناردوز نیز با بررسی و نیازسنجی انجام شده، لوازم التحریر اهدایی را به دست دانش آموزان نیازمند می رساند.

برناردوز، بزرگترین و قدیمی‌ترین موسسه خیریه کودکان در لندن است که در سال 1866 تاسیس شده است و در سال 2017، به 272،000 کودک، جوان و خانواده آن‌ها در سراسر انگلستان، کمک کرده است.

کیپلینگ (Kipling)

کشور سوئیس

«کیپلینگ»، برند تولید کیف و کوله پشتی است. این برند، در راستای مسئولیت اجتماعی خود و به منظور کمک به دانش آموزان بی‌بضاعت، کمپینی برگزار کرده که از طریق آن مشتریان خود را تشویق می‌کند که  کیف و لوازم قابل استفاده خود را اهدا کنند و در ازای آن، 10% تخفیف برای  خرید بعدی از فروشگاه، دریافت کند.

این برند، علاوه بر برندینگ با در نظر گرفتن تخفیف 10%، دو هدف را دنبال می‌کند:

1. خرید مجدد توسط مشتری از همین برند،

2. کمک به دانش‌آموزان نیازمند کیف مدرسه.

نکات مثبت کمپین‌های خارجی لوازم التحریر

در ادامه روند بررسی کمپین‌ها، نکات مثبت و کاربردی که جالب است ارائه می‌شود. این نکات عبارت‌ هستند از:

  • درنظر گرفتن جامعه هدف محدود، برای بالا بردن کیفیت و اثربخشی کمپین
  • بررسی و تامین نیاز‌ مستمر دانش‌آموزان تحت پوشش (در محدوده جامعه هدف)، در تمام طول سال تحصیلی
  • شفافیت عملکردی و مالی کمپین‌ها
  • برگزاری کمپین‌های فروشگاهی با همکاری موسسات خیریه (در مسیر مسئولیت اجتماعی برندها)
  • ارتباط مستقیم کمپین‌ها با معلمان و مسئولین مدارس، به عنوان نماینده کمپین‌ها ، با هدف شناسایی و نیازسنجی صحیح دانش‌آموزان نیازمند
  • تامین سایر ملزومات تحصیلی علاوه بر کیف و لوازم التحریر، همچون نوت بوک، پوشاک و...
  • فرهنگ‌سازی میان خانواده‌ها در جهت هدیه کیف و لوازم التحریر مازاد و قابل استفاده به دانش آموزان نیازمند
  • قابلیت تغییر محتوای بسته‌های لوازم التحریر، توسط نیکوکاران در کمپین‌های فروشگاهی

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ویکی نیکی

اولین سامانه ارائه خدمات در حوزه نیکوکاری و اقدامات بشردوستانه در ایران مى باشد که با هدف بالابردن کیفیت و اثربخشى خدمات در این حوزه شروع به کار نموده است. ویکى نیکى به نیکوکارانی که می‌خواهند بدانند کمک‌هاى آن‌ها در کجا و چگونه هزینه می‌شود و به دنبال تاثیرگذارى بیش‌تر در جامعه هستند، یاری می رساند. همچنین ویکی نیکی، با ارائه مشاوره و در اختیار قرار دادن زیرساخت هاى فنى مورد نیاز به موسسات خیریه به کارایى و بهره‌ورى آنان کمک می کند. ویکى نیکى نقش پل ارتباطی بین بنگاه های اقتصادی(مسئولیت اجتماعی) و موسسات خیریه معتبر را ایفا می کند. ویکی نیکی، به شرکت‌ها و بنگاه‌هاى اقتصادى، در زمینه تاثیرگذاری بیش‌تر مسئولیت‌ اجتماعی آن‌ها، راهکارهای عملی ارائه می دهد.

اطلاعات تماس
  • 021284*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی