کد: 13970613314785138

چگونه برای هنرجو انگیزه ایجاد کنیم؟

ایجاد انگیزه در یادگیری ساز و نقش آموزشگاه موسیقی

کد: 13970613314785138

https://goo.gl/mKVLiA

، تهران , (اخبار رسمی): برای هنرجوی موسیقی، مهمترین چیزی که وجود دارد، یادگیری خیلی سریع ساز است. هنرجوی موسیقی می‌خواهد خیلی زود آهنگ‌های دلخواه خود را با ساز بنوازد و در آغاز راه، بسیار پر انرژی و در واقع عجول است.

ایجاد انگیزه در یادگیری ساز و نقش آموزشگاه موسیقی
ایجاد انگیزه در یادگیری ساز و نقش آموزشگاه موسیقی

آموزشگاه موسیقی به دلیل داشتن تعداد زیادی شاگرد در سازهای مختلف، امکان برگزاری کلاس‌های گروهی، ارکسترهای کوچک، همنوازی را دارند که باعث گردهم آمدن هنرجویان شده و زمینه تبادل نظر را فراهم می‌کند

رضا کلانتری مدرس موسیقی و نوازنده ساز تار و سه تار، در یادداشتی به ایجاد انگیزه در یادگیری ساز و نقش آموزشگاه موسیقی پرداخته است که در ادامه، متن کامل یادداشت وی آورده شده است.

هنرجویان، پس از مدتی که کم کم با فضای آموزش ساز و موسیقی آشنا می‌شوند و پی به چگونگی نوازندگی و یادگیری موسیقی می‌برند، به این نتیجه می‌رسند که یادگیری ساز و موسیقی، کاری زمان بر است و باید در این راه، تلاش زیادی کنند. بسیاری از هنرجویان، دقیقا در همین زمان، تصمیم می‌گیرند یادگیری ساز و موسیقی را کنار بگذارند. اگر استاد و مدرس ساز، نتواند انگیزه‌های لازم را ایجاد کند، شاگرد به راحتی نوازندگی را ترک می‌کند.

برای حل این مشکل چه باید کرد

یکی از راه‌هایی که آموزشگاه موسیقی می‌تواند انجام دهد، برگزاری کنسرت‌های دوره‌ای است. این کنسرت‌های کوچک و به ظاهر کم اهمیت، می‌توانند به شاگرد، اعتماد به نفس داده و حس پیشرفت را در وی القا کنند. هنرجویی که برای جمعی کوچک شروع به نوازندگی می‌کند، به این نتیجه می‌رسد که سازش شنیدنی است و این حس می‌تواند اعتماد به نفس خوبی به هنرجو منتقل کند.

آموزشگاه موسیقی به دلیل داشتن تعداد زیادی شاگرد در سازهای مختلف، امکان برگزاری کلاس‌های گروهی، ارکسترهای کوچک، همنوازی و کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های جمعی را دارند، که باعث گردهم آمدن هنرجویان شده و زمینه تبادل نظر را فراهم می‌کند.

حتی دیدن فیلم‌های آموزشی و کنسرت، به صورت گروهی می‌تواند به رشد و بالا بردن سطح آگاهی و شناخت هنرجویان کمک کند.

برگزاری کلاس‌های تحلیل موسیقی نیز نقش بسیار مهمی در شناخت هنرجویان از موسیقی داشته و باعث بالا رفتن علم و شناخت نظری موسیقی می‌شود.

علاقه‌مندان جهت آموزش موسیقی و شرکت در کلاس‌های موسیقی می‌توانند به سایت آموزشگاه موسیقی شمیم مراجعه کنند و یا به سایت رضا کلانتری، نوازنده تار، سه تار و آهنگساز مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسیقی هنری ایران

اخبار موسیقی ایران، بیوگرافی اساتید موسیقی ایران، نوتاسیون، تصاویر موسیقی دانان ایران، مرکز خرید و فروش، موسیقی فیلم، بخش آموزشی، مجلات موسیقی، گفت و گو با اساتید موسیقی، موسیقی دانان جوان، موسیقی در شهرهای ایران، موسیقی ایران در سایر کشورها، سازندگان ساز، آهنگسازان، اتنوموزیکولوژی و...

منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | موسیقی