کد: 13970706318895138

چگونه از تمرین درست و اجرای صحیح درس‌ها در آموزش موسیقی مطمئن شویم؟

کد: 13970706318895138

https://goo.gl/gkUEPh

، تهران , (اخبار رسمی): همه افراد برای کارهایی که برای نخستین بار تجربه می‌کنند، احتیاج به تایید دارند. اگر از روش و راه اطمینان نداشته باشند، چگونگی انجام کار و کیفیت اجرا همواره در ذهن همراه با سوال و تردید است.

چگونه از تمرین درست و اجرای صحیح درس ها مطمئن شویم؟
چگونه از تمرین درست و اجرای صحیح درس ها مطمئن شویم؟

باید بدانید که هنرجوی مبتدی در زمان تمرین نمی تواند تمرکزی برای تحلیل اجرای درس در زمان اجرا داشته باشد

رضا کلانتری مدرس موسیقی و نوازنده ساز تار و سه تار، در این یادداشت به سوال این که آیا با رفتن آموزشگاه می‌توانم نوازنده شوم؟ پرداخته است.

برای نوازندگی و تمرین درس‌ها، این اتفاق هر روز و هر هفته می‌افتد و به نوعی نوازنده را همواره در معرض سنجش و آزمایش قرار می‌دهد.

حال باید دید چگونه می‌شود از تمرین درست اطمینان پیدا کرد. چند راه وجود دارد، که در اینجا به یکی از این راه‌ها اشاره می‌شود.

ساده‌ترین راه، ضبط صدای اجرا است. با توجه به امکانات فعلی و ضبط درس توسط هنرجویان، الگوی درست اجرای قطعه در دسترس است. با شنیدن و تحلیل اجرای استاد، می‌توان به شکل کلی قطعه دست پیدا کرد. هنرجو پس از تمرین، می‌تواند از اجرای خود فیلم گرفته یا ضبط صوتی داشته باشد و آن را بشنود.

خیلی‌ها می‌گویند در زمان تمرین صدای ساز را می‌شنوند، ولی باید بدانند که هنرجوی مبتدی در زمان تمرین نمی‌تواند تمرکزی برای تحلیل اجرای درس در زمان اجرا داشته باشد. یعنی نمی‌تواند در زمان تمرین صدای ساز را بشنود و همزمان تحلیل کنید. پس بهتر است آن را ضبط کرده و پی به اشکال‌ها و ایرادها ببرد.

هنرجو باید این صداهای ضبط شده را به صورت فایل‌های مشخص نگهداری کند، با شنیدن آن‌ها مدتی بعد، پی به پیشرفت خود خواهد برد و این خود تشویق بسیار خوبی برای او می‌تواند باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسیقی هنری ایران

اخبار موسیقی ایران، بیوگرافی اساتید موسیقی ایران، نوتاسیون، تصاویر موسیقی دانان ایران، مرکز خرید و فروش، موسیقی فیلم، بخش آموزشی، مجلات موسیقی، گفت و گو با اساتید موسیقی، موسیقی دانان جوان، موسیقی در شهرهای ایران، موسیقی ایران در سایر کشورها، سازندگان ساز، آهنگسازان، اتنوموزیکولوژی و...

منتشر شده در سرویس های:

موسیقی | سرگرمی و تفریح