کد: 13970806324655138

آموزشگاه موسیقی و زمان کلاس‌ها‌

آموزشگاه موسیقی و کلاس سی دقیقه‌ای، کم نیست؟

کد: 13970806324655138

https://goo.gl/nBhsJK

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از مواردی که هنرجویان جدید، در نخستین روز کلاس می پرسند اینست که، نیم ساعت کلاس در آموزشگاه موسیقی، و یک جلسه در هفته، کم نیست؟

آموزشگاه موسیقی و کلاس سی دقیقه ای، کم نیست؟
آموزشگاه موسیقی و کلاس سی دقیقه ای، کم نیست؟

یادگیری درس‌های هفتگی و اجرای درست آنها، نیاز به زمان برای جا افتادن و درک درست از تکنیک‌ها و مفاهیم هر درس دارد و باید حداقل یک هفته تمرین شوند

رضا کلانتری مدرس موسیقی و نوازنده ساز تار و سه تار، در یادداشتی به سوال «آموزشگاه موسیقی و کلاس سی دقیقه ای، کم نیست؟» پرداخته است.

تعداد زیادی از هنرجوها بودند که پیشنهاد برگزاری دو جلسه کلاس در هفته را نیز می‌دادند. حال باید دید که واقعا یک جلسه کلاس سی دقیقه‌ای در هفته، واقعا کم است یا نه.

مهمترین نکته‌ای که در یادگیری ساز، باید به آن توجه شود، زمان است. زمان در موسیقی و در اینجا، به معنی تکرار، تمرین است. در آغاز نوازندگی، هنرجو با مفاهیمی آشنا می‌شود که تا قبل از آن، در هیچ جا برخوردی با آن نداشته و به همین دلیل باید به تذریج و با تمرین به یادگیری بپردازد.

در بخش تئوری و مفهومی موسیقی، می‌توان با سرعت بیشتری به آموزش پرداخت، ولی در بخش نوازندگی و تکنیکی، باید با دقت و حوصله پیش رفت.

هر تکنیک در ساز و نوازندگی، برای اجرای درست، نیاز به زمان دارد. به راستی شاید بتوان کتاب آموزشی یک ساز را، ظرف چند ساعت، برای هنرجو توضیح داده و او را حتی با اجرای هر تکنیک آشنا کنیم، ولی برای اینکه هنرجو بتواند تکنیک‌های این کتاب را به درستی و با ظرافت اجرا کند، شاید به یک سال زمان نیاز داشته باشد.

در نتیجه، در می‌یابیم که یادگیری درس‌های هفتگی، و اجرای درست آنها، نیاز به زمان برای جا افتادن و درک درست از تکنیک‌ها و مفاهیم هر درس دارد و باید حداقل یک هفته تمرین شوند.

بسیاری از تکنیک‌های نوازندگی هستند که پس از یک هفته، درست اجرا کردنشان هدف است، و اجرای خوب همان تکنیک نیاز به تمرین چند ماهه دارد. برای همین است که یک جلسه سی دقیقه‌ای در هفته، به حالتی تقریبا استاندارد درآمده و مناسب یادگیری و پیشرفت هنرجو است. البته با رعایت مدت زمان تمرین و وقتی که برای یادگیری ساز می‌گذارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسیقی هنری ایران

اخبار موسیقی ایران، بیوگرافی اساتید موسیقی ایران، نوتاسیون، تصاویر موسیقی دانان ایران، مرکز خرید و فروش، موسیقی فیلم، بخش آموزشی، مجلات موسیقی، گفت و گو با اساتید موسیقی، موسیقی دانان جوان، موسیقی در شهرهای ایران، موسیقی ایران در سایر کشورها، سازندگان ساز، آهنگسازان، اتنوموزیکولوژی و...

منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | موسیقی