اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970613314797505

آسان بار؛ پلی میان باربری‌ها و رانندگان

کد: 13970613314797505

https://goo.gl/onDd75

، تهران , (اخبار رسمی): صنعت حمل‌ونقل یکی از شریان‌های اصلی رونق اقتصادی از جمله حوزه‌هایی است که باید بیش از پیش به آن توجه شود. از این رو جامعه استارت آپی نیز چند وقتی است به این صنعت ورود کرده است تا بستری را برای تسهیل استفاده از خدمات این حوزه فراهم کند.

آسان بار؛ پلی میان باربری‌ها و رانندگان
اعضای تیم آسان بار - روزنامه شنبه

در ایران از 7 هزار نقطه به 7 هزار نقطه حمل بار صورت می‌گیرد و حدود 471 هزار راننده در سطح کشور حمل و نقل بار بین شهری را انجام می‌دهند

استارت آپ آسان بار، استارت‌آپی است که پلی را برای ارتباط آسان شرکت‌های حمل ونقل و رانندگان ناوگان باری کشور برقرار کرده است.

محمد حسینی، فرهاد ایزک شیری و فرزانه ایزک شیری این استارت آپ رابنیانگذاری کرده‌اند. در ادامه متن گفت‌وگو با محمد حسینی از داستان شکل گیری این استارتاپ آورده شده است. 

محمد حسینی در خصوص شکل گیری این استارتاپ گفت: «مهم‌ترین مشکلی که در زمینه حمل ونقل در ایران وجود داشت، این بود که کاملا سنتی اداره می‌شد. به این ترتیب که برخلاف کشورهای دیگر ۸۵ درصد رانندگان در ایران خودمالک هستند و خودشان تصمیم می‌گیرند که از کجا بار بگیرند و به کجا بار ببرند. در نتیجه دسترسی شرکت‌های حمل‌ونقل به این رانندگان با مشکلاتی روبه رو است و شرکت‌ها مجبور هستند به صورت سنتی بار را برای‌شان حمل کنند.»

وی در ادامه گفت: «از طرف دیگر رانندگانی وجود دارند که به دنبال بار می‌گردند و نمی‌دانند در همان نزدیکی آنها شرکتی وجود دارد که نیازمند این است که راننده‌ای بار آنها را جابه جا کند. به عبارت بهتر، سیستمی که این حمل ونقل را مدیریت کند وجود نداشت و اگر خدمات نرم افزاری به این سیستم اضافه می‌شد، می‌توانست بهره‌وری آن را بالا ببرد. بر همین اساس با خلأهایی که در سیستم حمل ونقل باری مشاهده می‌کردیم، تصمیم گرفتیم «آسان بار» را راه بیاندازیم تا با ایجاد بستر ارتباطی مناسب بین شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان در سیستم حمل‌ونقل باری کشور ارزش افزوده‌ای را ایجاد کنیم.» آسان بار کار خود را در روز ۲۶ آذر سال ۹۵ که روز ملی حمل ونقل نامگذاری شده، شروع و در اواخر همان سال MVP خود را به بازار ارائه کرده است.

آسان بار چیست؟

آسان بار یک سامانه حمل ونقل باری بین شهری است که مجوز رسمی خود را از سازمان حمل ونقل جاده‌ای دریافت کرده و اسکیل خاور به بالا را پوشش می‌دهد. در واقع پلی ارتباطی بین شرکت‌های حمل ونقل و رانندگان است.

راستی آزمایی رانندگان ناوگان حمل باری در آسان بار

از طرف دیگر، آسان بار به دلیل مجوزی که از سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای دریافت کرده است، به یک سری وب سرویس دسترسی دارد که براساس آن می‌تواند راستی آزمایی رانندگان را نیز به صورت کامل انجام دهد. به این ترتیب که رانندگان در آسان بار حتما باید کارت هوشمند داشته باشند که توسط سازمان راهداری صادر می‌شود.

 در این صنعت ۸۱ مدل ناوگان حمل بار وجود دارد که تنوع در وسایل نقلیه حمل بار پارامترهای تاثیرگذار را افزایش می‌دهد. در حال حاضر حدود ۴۷۱ هزار راننده در سطح کشور، حمل ونقل بار بین شهری را انجام می‌دهند و کارت هوشمند دارند که از این تعداد ۲۴ هزار راننده از خدمات آسان بار استفاده می‌کنند. همچنین حدود ۴۱۲۸ شرکت حمل‌ونقل نیز وجود دارند که مجوز صدور بارنامه را دارند. از این تعداد حدود ۴۰۰ شرکت حمل و نقل در آسان بار ثبت نام کرده‌اند و به طور کلی در مجموع حدود ۲۰۰۰ متصدی در شرکت‌ها از خدمات این استارت‌آپ استفاده می‌کنند. علاوه بر این در حال حاضر حدود ۳۸۰۰ بار به طور روزانه در آسان بار ثبت می‌شود.

فرآیند حمل بار در آسان بار

پس از اینکه باری در آسان بار ثبت می‌شود و تاییدات لازم را دریافت می‌کند، در سیستم تعریف می‌شود و رانندگانی که ناوگان مورد نظر را برای حمل بار دارند می‌توانند بار را مشاهده کنند. راننده پس از مشاهده می‌تواند با اعلام کننده بار تماس بگیرد و در مورد حمل با او مذاکره کرده و سپس برای حمل اقدام کند.

مراحل حمل نیز به این ترتیب است که راننده باید به شرکت حمل‌ونقل مراجعه و بارنامه را دریافت کند و در مبدأ بار را تحویل بگیرد و در مقصد بار را تحویل دهد. قیمت حمل بار از همان ابتدا توسط شرکت‌های حمل ونقل براساس نرخ‌های مصوب تعیین می‌شود که از این مبلغ بین ۸ تا ۱۰ درصد به شرکت حمل‌ونقل که مسئولیت حمل بار را بر عهده می‌گیرد و بارنامه را صادر می‌کند، تعلق می گیرد و الباقی مبلغ نیز برای راننده است. در حال حاضر خدمات به صورت رایگان در آسان بار ارائه می‌شود ولی در آینده پلنی برای درآمدزایی اجرا خواهد شد. به این ترتیب که رانندگان برای استفاده از خدمات شارژ ماهیانه پرداخت خواهند کرد.

آسان بار، در این راه با چالش‌های زیادی روبه رو بوده است و یکی از علت‌های اصلی آن هم این بوده که استارت‌آپ‌های رقیبی که وارد صنعت حمل ونقل شده‌اند، همه B2C وارد این حوزه شده‌اند و به درستی قوانین حاکم در این بازار را شناسایی نکرده‌اند و شعارهایی برای حذف شرکت‌های حمل ونقل سر می‌دهند و این کار باعث شده که شرکت‌های حمل‌ونقل نسبت به استارت‌آپ‌ها و فناوری‌هایی که می‌تواند فرآیند کاری آنها را تسهیل کند نیز بدبین شوند و جا انداختن آسان بار در این بازار بسیار چالش برانگیز بوده است. ولی آسان بار سعی کرده با ایجاد شفافیت در ارائه خدمات و صداقت در عملکرد خود اعتماد این شرکت‌ها را جلب کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آسان بار

آسان بار تخصصی ترین و محبوب ترین سامانه اینترنتی ارائه دهنده خدمات حمل و نقل کالا در سراسر ایران به رانندگان پایه یک و شرکت های حمل و نقل (باربری) می باشد، به عبارت دیگر آسان بار پل ارتباطی رانندگان و شرکت های حمل و نقل در بستر اینترنت می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]