اطلاعات تماس
  • 021443*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970702318229481

مسترتوکن و امکانات منحصر به فرد؛

آموزش کار با کیف پول مسترفالو و پول مسترتوکن

کد: 13970702318229481

https://goo.gl/RfgRTe

، تهران , (اخبار رسمی): کیف پول مسترفالو بر پایه پول دیجیتال مسترتوکن افتتاح شد و در دسترس کاربران قرار گرفت. امکانات منحصر به فرد کیف پول عبارتند از شارژ کیف پول، شارژ کیف پول با استفاده از مسترتوکن، امکان حواله پول، امکان ساخت مسترتوکن و فروش آن به دیگر اعضا مستر فالو، امکان مشاهده گزارش‌های مالی و ... است.

آموزش کار با کیف پول مسترفالو و پول مسترتوکن
آموزش کار با کیف پول مسترفالو و پول مسترتوکن

هر مسترتوکن متشکل از 5 مشخصه است که عبارتند از شناسه بلاک، پین‌کد، کلید عمومی، کلید خصوصی و وضعیت توکن (عمومی و خصوصی)

توکن چیست؟

توکن‌ها مجموعه ایی از الگوریتم‌های رمزگذاری شده هستند در بستر بلاک چین، که می‌توانند داده‌های دیجیتالی را که حکم سند رسمی است در خود جاگذاری کنند. با توکن می‌توان ارزهای دیجیتال، امضاهای الکترونیکی، سندها و قرادادهای کاری را کدگذاری کرد اما مسترتوکن فعلا در بستر مالی ارائه شده است و هر واحد آن را 50 هزار تومان یا 500 هزار ریال جمهوری اسلامی ایران ارزش گذاری شده است.

کدگذاری توکن‌ها:

کدگذاری مسترتوکن‌ها بر اساس الگوریتم 256 بیتی یا sha256 انجام شده است. البه متخصصان می‌دانند که الگوریتم پیشرفته‌تری نیز برای کدگذاری وجود دارد. اما برای پاسخ به نیازهای فعلی مسترتوکن، این الگوریتم کافی است.

هر مسترتوکن متشکل از 5 مشخصه است که عبارت هستند از شناسه بلاک، پین کد، کلید عمومی، کلید خصوصی و وضعیت توکن(عمومی و خصوصی).

شناسه بلاک:

این شناسه معرف صف بندی بلاک در زنجیره بلاک‌های دیگر است.

پین کد:

این کد در واقع همان کد cvv2  کارت‌های بانکی است. در کارت‌های بانکی، این کد باید اصولا مخفی بماند اما در ایران این کد ثابت است. این کد در واقع یکی از رمزهای دسترسی به مسترتوکن‌های خود است. پین کد براساس یک بازه برنامه‌نویسی شده تغییر می‌کند تا امنیت مسترتوکن‌ها تضمین شده و از سرقت و ... در امان بماند.

کلید عمومی:

کلید عمومی یک کد رمزگذاری است که به کاربران امکان دریافت ارز دیجیتال را بر روی حساب خود می‌دهد. کلید عمومی همانند شماره کارت بانکی است و وقتی یک نفر قصد ارسال و دیگری قصد دریافت سکه یا توکن را دارد، نشانی عمومی خود را در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند.

کلید خصوصی:

کلید خصوصی یک شکل پیچیده از رمزنگاری است که به کاربر امکان دسترسی به ارز دیجیتال خود را می‌دهد. یک کلید خصوصی بخشی بنیادین از یک ارز دیجیتال  است. کلید خصوصی موجب ایجاد امنیت بالایی برای ارز دیجیتال شده و آن را از سرقت و دسترسی غیرمجاز مصون می‌دارد.

یک کیف پول دیجیتال به ذخیره کلید خصوصی یک کاربر می‌پردازد. وقتی تراکنشی صورت می‌گیرد، نرم‌افزار کیف پول با پردازش تراکنش با کلید خصوصی، یک امضای دیجیتالی ایجاد می‌کند. این امضای دیجیتالی بر روی سیستمی امن آپلود می‌شود، زیرا تنها راه ایجاد یک امضای معتبر برای هر تراکنشی این است که از کلید خصوصی استفاده شود. از این امضا برای تایید تراکنش صورت گرفته از سوی کاربر استفاده می‌شود و به این ترتیب اطمینان حاصل می‌شود که کاربر نمی‌تواند با ارز دیجیتال صرف شده خود در جایی دیگر یک بار دیگر خرید کند.

اگر یک کاربر کلید خصوصی خود را گم کند، دیگر نخواهد توانست به کیف پول خود دسترسی داشته باشد و از موجودی آن برای خرید استفاده کرده و یا پولی را از آن انتقال دهد. به همین دلیل ضروری است کلید خصوصی را در جایی ایمن ذخیره کنیم. البته راهکارهایی برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی وجود دارد. برای نمونه، کلیدهای خصوصی را می‌توان بر روی کیف پول کاغذی و یا فایل داخل کامپیوتر ذخیره کرد.

وقتی یک کاربر نخستین تراکنش خود را با مسترتوکن آغاز می‌کند، یک کلید خصوصی و یک کلید عمومی ایجاد می‌شود. هر کلید دربردارنده یک رشته طولانی از کاراکترهای حرفی و عددی است که موجب افزایش امنیت ارز دیجیتال ذخیره شده کاربر می‌شود. کلید خصوصی فقط مختص کاربر بوده و حکم هویت دیجیتالی او را دارد. کلید خصوصی به کاربر امکان خرج کردن، برداشت، انتقال و یا انجام هر نوع تراکنش از حسابش را می‌دهد. یک الگوریتم بسیار پیچیده بر روی کلید خصوصی اعمال می‌شود که خروجی آن کلید عمومی است. هر دوی این کلیدها در کیف پول دیجیتال نگهداری می‌شوند.

وقتی کاربری، تراکنش خود برای انتقال مسترتوکن آغاز می‌کند، این تراکنش باید به شبکه مربوط به آن ارز ارسال شود. در این شبکه، گره‌های توزیع شده (یعنی یک سری رایانه متصل به شبکه) اعتبار این تراکنش را تایید می‌کنند. در نتیجه، تراکنش مربوطه نهایی شده و بر روی بلاک چین ثبت می‌شود. اما پیش از ارسال تراکنش به شبکه، ابتدا از طریق کلید خصوصی کاربر امضا می‌شود. این امضا به معنای گواهی تایید مالکیت کلید خصوصی است. با این وجود، جزییات هویت صاحب کلید خصوصی فاش نمی‌شود. پس از تایید تراکنش، مبلغ مذکور به نشانی عمومی دریافت کننده واریز می‌شود.

نشانی عمومی از کلید عمومی به دست می‌آید. از آنجا که کلید عمومی دربردارنده یک رشته طولانی از اعداد است، به شکل یک عبارت کوتاه که همان نشانی عمومی است در می‌آید. در واقع، کلید خصوصی به ایجاد کلید عمومی می‌انجامد و کلید عمومی نیز موجب ایجاد نشانی عمومی می‌شود. وقتی یک نفر قصد ارسال و دیگری قصد دریافت سکه یا توکن را دارد، نشانی عمومی خود را در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند. نشانی عمومی را باید همانند یک شماره حساب بانکی دانست. فرستنده برای اینکه بتواند پول را به گیرنده بفرستد نیاز به آن دارد. گیرنده نیز با کلید خصوصی خود می‌تواند به این مبلغ واریزی دسترسی یابد.

با وجود اینکه کلید عمومی با استفاده از کلید خصوصی ایجاد می‌شود، عکس این فرآیند تقریبا غیرممکن است و همین موجب افزایش امنیت این شبکه می‌شود. از آنجا که تولید کلید خصوصی با استفاده از کلید عمومی تقریاب غیرممکن است، اگر یک کاربر کلید خصوصی خود را از دست بدهد، مسترتوکن موجود در نشانی عمومی او نیز برای همیشه از دسترس او خارج خواهد شد. با این وجود اگر یک کاربر کلید عمومی خود را گم کند، با استفاده از کلید خصوصی می‌تواند آن را بازیابی کند.

وضعیت توکن:

وضعیت توکن در دو حالت عمومی و خصوصی است. تفاوت این دو وضعیت در این است که در حالت عمومی، قابلیت انتقال و نقد کردن توکن توسط کاربر خریدار وجود دارد اما در حالت خصوصی امکان انتقال توکن به کاربر دیگر و نقد شدن توسط او را نخواهد داشت. این یک ابزار قوی همانند بستن حساب بانکی برای مسترتوکن است تا مسترتوکن‌های خود را از هرگونه انتقال حفظ کنید.

آموزش ابزارهای موجود در کیف پول مسترفالو:

پس از توضیح در خصوص مسترتوکن و تئوری استخراج مسترتوکن‌ها در کیف پول الکترونیکی مسترفالو، به بررسی و آموزش نحوه کار با این کیف پول پرداخته می‌شود. کیف پول مسترفالو متشکل از 4 بخش کلی با عنوان افزایش موجودی و عملیات‌های حساب، حواله‌های داخلی، استخراج و تبدیل مسترتوکن و همچنین تسویه حساب‌های بانکی است.

افزایش موجودی:

در این قسمت می‌توان موجودی ریالی خود را از طریق پرداخت الکترونیکی و یا تبدیل مسترتوکن‌های خود به ریال افزایش داده و مدیریت کرد. همچنین در قسمت «شارژ کیف پول از طریق مسترتوکن» می‌توان با وارد کردن مشخصات مسترتوکن خود و یا بارگذاری فایل مسترتوکن ذخیره شده در کامپیوتر خود (که به صورت کدگذاری بسیار پیشرفته و غیر قابل سرقت است)، مقدار ریالی مورد نیاز را شارژ کرد.

حواله‌های داخلی ریالی:

در این قسمت امکان حواله مبالغ ریالی و یا انتقال مسترتوکن به هر مقدار به کاربران داخل مسترفالو وجود دارد. در این بخش محدودیت حواله حداقل 10هزار تومان تا 50 میلیون تومان بوده اما محدودیتی در ارقام اعشاری جهت انتقال مسترتوکن وجود ندارد.

شایان ذکر است که حواله و انتقال مسترتوکن به دیگر کاربران، به صورت سیستمی وجود ندارد.  این امکان به دلایل امنیتی غیرفعال است و کاربران برای انتقال مسترتوکن‌های خود باید ارتباط نزدیک با هم داشه باشند.

مسترتوکن:

این قسمت شامل، لیست و مشخصات مسترتوکن‌های موجود، نمودار عرضه و تقاضای کل مسترتوکن‌های سیستم، خرید مسترتوکن و همچنین ابزار ادغام و تقسیم مسترتوکن‌های موجود است.

علاقه‌مندان جهت خرید مسترتوکن می‌توانند از تب «خرید مسترتوکن» اقدام کرده و تا 3 رقم اعشار امکان خرید مسترتوکن وجود دارد. همچنین امکان تقسیم و یا ادغام مسترتوکن‌های موجود تا 3 رقم اعشار وجود دارد.

ذخیره مسترتوکن در کامپیوتر جهت انتقال به کاربر دیگر:

در زمینه انتقال مسترتوکن مورد نظر، ابزار انتقال سیستمی به دلایل امنیتی و حفظ امنیت مسترتوکن‌ها غیر فعال شده است و تنها روش انتقال مسترتوکن به کاربر دیگر، ارسال فایل مسترتوکن ذخیره شده در کامپیوتر یا ... است.

برای ذخیره فایل مسترتوکن مورد نظر به تب «منابع ذخیره شده مسترتوکن» مراجعه کرده و سپس با کلیک بر گزینه «اختیارات» در زیر هر بلوک مسترتوکن، و انتخاب «ذخیره آفلاین توکن» فایل کدگذاری شده مسترتوکن مورد نظر را ذخیره کنند.

ابزار تبدیل مسترتوکن:

این ابزار یک ابزار کاربردی برای تقسیم و ادغام بلوک‌های مسترتوکن است. به عنوان مثال، سه بلوک مسترتوکن به مقادیر 0.5، 10 و 3 دارید. برای ادغام این بلوک‌ها به دو بلوک 6 مسترتوکنی و یک بلوک 2 مسترتوکنی، می‌توان از ابزار مذکور استفاده کرد.

تسویه حساب بانکی:

در این بخش امکان تسویه و یا درخواست برداشت وجه از کیف پول وجود دارد. این ابزار با امکان یک بار در روز و حداقل مبلغ 50 هزار تومان است. طبق قوانین شاپرک، حواله‌های پایا و ساتنا فقط یک‌بار در روز و در ساعت 15:45 به حساب مقصد واریز می‌شود و در روزهای تعطیل هیچگونه عملیات انتقال وجهی توسط شاپرک انجام نمی‌شود.

آپلود مدارک، تایید هویت و امضای دیجیتال:

برای انجام تراکنش‌های مالی و تسویه حساب‌های بانکی نیاز به احراز هویت است که در آینده نزدیک این امکان نیز اضافه خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مسترفالو

ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ

اطلاعات تماس
  • 021443*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار