اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970709319556450

آغاز و انجام بازمهندسی نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری دیدگاه

کد: 13970709319556450

https://goo.gl/5umXWZ

، تهران , (اخبار رسمی): چگونگی فرایند بازمهندسی در حال انجام بر روی نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری دیدگاه موضوع این مقاله است.

آغاز و انجام بازمهندسی نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری دیدگاه
آغاز و انجام بازمهندسی نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری دیدگاه

موضوع بازمهندسی نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری و دلایل و چرایی نیاز به بازمهندسی و چالش‌های نرم‌افزاری بعد از گذشت مدت طولانی از عمر آنها جای بررسی زیادی دارد و نیز چگونگی تدوین نقشه راه برای رفع این مشکلات باید در پژوهشی مستقل مطرح شود. اما در این مقاله به فرایند بازمهندسی در حال انجام بر روی نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری دیدگاه در نقشه راه بازمهندسی، پرداخته خواهد شد.

مهندسی معکوس

با گذشت ۱۵ سال از عمر یک نرم‌افزار، بسیاری از این عملیات‌ها و در نتیجه آن بسیاری از رفتارهای نرم‌افزاری پیچیده می‌شود. در واقع هر چه از عمر یک نرم‌افزار می‌گذرد، تعاریف و قواعد و قوانین عملیات‌های نرم‌افزاری بیشتر از تعاریف اولیه خود دور می‌شود؛ بنابراین نیاز است که پیش از تغییر عملیات‌های یک ماژول، مجموعه تعاریف و رفتارهای فعلی نرم‌افزار به درستی شناخته و مشخص شود. شناسایی رفتارهای نرم‌افزار از این جهت اهمیت دارند که در فرایند بازمهندسی باید مشخص شود برای هر رفتاری از نرم‌افزار چه اتفاقی می‌افتد. برخی از رفتارها باید باقی بمانند، برخی تغییر رفتار روی آن‌ها اتفاق می‌افتد و برخی رفتارهای منسوخ شده باید از مدار پشتیبانی، خارج شوند. از این رو در فاز مهندسی معکوس نیاز است تا موجودیت‌ها، عملیات‌ها و رفتارهای نرم‌افزاری به صورت دقیقی مشخص شوند. کد منبع، اصلی‌ترین مرجع رفتار هر نرم‌افزار است. این کدها بعد از پردازش خود، نرم‌افزار را تولید می‌کنند. 

بازتعریف

با شروع بازمهندسی یک ماژول مجموعه‌ای از فعالیت‌ها برای بازتعریف آن روی می‌دهد. در حالی که تیم تولید در حال مهندسی معکوس ماژول است سایر تیم‌های راهکار، جمع‌آوری اطلاعات درباره نیازمندی‌های جدید بر روی ماژول در حال بازمهندسی را انجام می‌دهند این نیازمندی‌ها شامل موارد زیر هستند:

– به ازای هر ماژول، مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید وجود دارد که پیش از این توسط مشتریان درخواست شده‌اند. این قابلیت‌ها می‌توانند در بازمهندسی نرم‌افزارها بررسی و برای پیاده‌سازی برنامه‌ریزی شوند.

– کمبودهایی توسط مالکان محصول بر روی ماژول تشخیص داده می‌شوند.

– با بررسی و دریافت بازخورد از مشتریان، نیازمندی‌های آنها تشخیص داده می‌شوند.

– با بررسی بر روی فرهنگ رفتاری سازمان‌های مشتری تغییرات بر روی ماژول مورد نظر، شناسایی می‌شوند.

بعد از جمع‌آوری اطلاعات از منابع مختلف این اطلاعات همراه با داده‌های مهندسی معکوس تجمیع و به کمیته بازتعریف ارسال می‌شوند. در این کمیته با بررسی اطلاعات، تعریف جدید از ماژول و قابلیت‌های آن مشخص می‌شوند. در واقع به صورت تشبیهی می‌توان فاز بازتعریف را به عملیات مغز تشبیه کرد. مهمترین فازی که در آن تغییر رفتارهای سیستم ( به عنوان یکی از اصلی‌ترین اهداف بازمهندسی نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری) در آن تعریف می‌شود.

بر اساس این تعاریف، قابلیت‌های جدید نیز به ماژول اضافه می‌شود. در این مرحله که آن را به فاز بازتعریف یک ماژول می‌شناسیم ماهیت وجودی یک ماژول به سوال گذاشته و سعی می شود با فرهنگ‌های جدید ایجاد شده در شبکه‌های مجازی (به عنوان پرکاربردترین ابزار در حال استفاده) از نو تعریف شود. پیام‌رسان‌ها در صنعت انتقال اطلاعات پیشرو هستند و معنای پیام همانی شده است که در کانال‌های پیام‌رسان یا در گروه‌های همکاران به اشتراک گذاشته می‌شود. ارجاع زدن همان Mention کردن فرد مخاطب و ارتباط ساده و مستقل دونفر در گروه‌های همکاری شده است. در فاز بازتعریف، تضمین کننده رفتارهای ماژول با فرهنگ‌ جدید است و اصل ساده‌سازی را نیز با خود به ارمغان می‌آورد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

چارگون

ما به سازمان‌ها در بهینه‌کردن بهره‌وری به منظور افزایش کارآیی یاری می‌رسانیم.در طول حیات شرکت، بر روی نیازمندی‌های آشکار و پنهان بازار هدف متمرکز شده‌ایم و به این ترتیب با ارائه راهکارهای خلاق و بومی‌سازی شده، پاسخگوی مشکلات سازمان‌های ایرانی هستیم. راهکارهای ما شامل بستر ارتباطی یکپارچه اتوماسیون اداری و نیز راهکارهای برنامه‌ریزی و مدیریت منابع سازمانی در حوزه‌های منابع انسانی، مالی و لجستیک است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی