اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13990805471716450

تحول دیجیتالی بدون نرم‌افزار BPMS و تنها با ERP محقق نمی‌شود

کد: 13990805471716450

https://bit.ly/35RzGAa

، تهران , (اخبار رسمی): دوره استفاده تنها از ERPها به پایان رسیده است. دانکن جونز معاون و تحلیل‌گر در Forrester اعتقاد دارد که استفاده از مدل ERP برای مدیریت هر فرآیند برای هر بخش در سازمان، دیگر کارایی ندارد.

تحول دیجیتالی بدون نرم‌افزار BPMS و تنها با ERP محقق نمی‌شود.
تحول دیجیتالی بدون نرم‌افزار BPMS و تنها با ERP محقق نمی‌شود

سیستم‌های BPMS که امکان هوشمندسازی فرآیندها را به سازمان می‌دهند پاسخ مناسبی به نیازهای سازمان‌ها در حوزه تحول دیجیتال (Digital Transformation) ارائه می‌کنند.

تحول دیجیتالی (Digital Transformation) تغییری شگرف در عملکرد یک سازمان با استفاده از فناوری‌های تحول آفرین از جمله فناوری اطلاعات است. مدیرانی که به تحول دیجیتالی فکر می‌کنند باید به این نکته هم توجه داشته باشند که استفاده از تکنولوژی و دستاوردهای فناوری اطلاعات از جمله نرم‌افزار‌ BPMS و ERP، به تنهایی به تحول دیجیتالی در سازمان منجر نمی‌شود. به عبارتی ممکن است سازمان‌ها با استفاده از ابزارهای دیجیتال (سیستم‌های اتوماسیون اداری، BPM، ERP)، دقیقا همان کارها و فعالیت‌های پیش از دوران دیجیتالی شدن را صرفا با ابزاری متفاوت انجام دهند. یعنی همان کارهایی که با کاغذ صورت می‌گرفت، عینا مکانیزه می‌کنند.

استفاده از BPMS

دوره استفاده تنها از ERPها به پایان رسیده است. دانکن جونز معاون و تحلیل‌گر در Forrester اعتقاد دارد که استفاده از مدل ERP برای مدیریت هر فرآیند برای هر بخش در سازمان، دیگر کارایی ندارد. این یک ادعای جسورانه است. درواقع سازمان‌ها در تلاش هستند تا داده‌ها را از منابع موجود در آن استخراج کنند. بر اساس این ادعا سیستم‌های سنتی ERP  قرار نیست پشتیبانی لازم را از تلاش‌های تحول دیجیتالی به عمل آورد.

به طور کلی ممکن است ERP به عنوان یک سیستم اصلی و مخزن مرکزی از اطلاعات هنوز نقش بسیار مهمی در کسب و کار شما بازی کنند اما اگر می‌خواهید فرآیندهای خود را مهندسی مجدد کنید و رویکرد چابک‌تری داشته باشید، به یک راه‌حل متفاوت نیاز دارید؛ به یک BPMS مناسب.

سیستم‌های BPMS که امکان مکانیزاسیون و هوشمندسازی فرآیندها را به سازمان می‌دهند پاسخ مناسبی به نیازهای سازمان‌ها در حوزه تحول دیجیتال (Digital Transformation) ارائه می‌کنند.

BPMS به شما کمک می‌کند تا فرآیند‌ها را مجدد تعریف و بازطراحی کنید. و شما را قادر می‌سازد بدون این‌که سامانه‌های حال حاضر در مجموعه خود را تغییر دهید از آن‌ها به روشی چابک‌تر استفاده کنید. در نتیجه این مهم تجربه متفاوتی را برای کاربران نهایی در سازمان خود و استفاده کنندگان خدمات خود به‌وجود آورید.

فناوری ERP لزوما به تنهایی نمی‌تواند منجر به بهبود عملکرد شرکت شود. برای ایجاد تغییر در عملکرد شرکت نیاز به همکاری افراد و فرآیندها است و همچنین به تیمی قوی، متعهد و رهبری قوی نیاز است.

قرار دادن مشتری در مرکز فعالیت‌های خود

بر اساس تحقیقات، 70% از سازمان‌های موفق تمرکز خود را بر روی به‌وجود آوردن تجربه بهتر برای مشتریان قرار داده‌اند. این به معنی دور شدن از برنامه‌های اصلی سنتی و به جای آن تمرکز بر درخواست‌‌های مشتری، تجربه مشتری (Customer Experience)، فرایند تجربه نیروی کار، کار به صورت یکپارچه و کارآمد از طریق سیستم‌های یک سازمان است.

‌BPMS  با دوره تحول دیجیتال پدید آمده‌است. سازمان‌ها به راهی برای تنظیم همه منابع خود برای شفافیت کامل نیاز دارند. این راه به تمرکز درست بر روی اهداف کمک می‌کند و سازمان را قادر می‌سازد که مدل‌های تجاری و کاری را متناسب با اهداف خود و مشتریان تغییر دهد.

استفاده از BPMS کمک می‌کند تا با هوشمندسازی فرآیندها در سیستم اتوماسیون اداری کارکنان سازمان و مشتریان، تجربه متفاوتی از انجام فعالیت و دریافت خدمت داشته باشند. استفاده از یک BPMS چابک شرایطی را مهیا می‌کند که فرآیندهای سازمان با کمترین ریسک در اجرا مواجه شوند.

هدف سیستم‌های ERP ارائه داده‌ها و توابع برای ارائه محصولات و خدمات با بازدهی بیشتر به مشتریان است. از سوی دیگر سیستم‌های تحول دیجیتال مانند BPMS بهره‌وری و کیفیت محصولات و خدمات را افزایش می‌دهند و از این طریق تجربه‌ای متفاوت از فناوری اطلاعات را به‌وجود می‌آورند.

رویکرد چابک داشته باشید

برخی از سازمان‌ها سعی کرده‌اند تمام ابتکارات دیجیتالی خود را به یک پلتفرم بزرگ و همگن تبدیل کنند. مثل ERPهای سفت و سخت که در سال‌های اخیر بسیاری به آن‌ها اعتماد کرده‌اند. حالا همان سازمان‌ها در حال توسعه و پیاده‌سازی برنامه‌های گسسته برای مکانیزاسیون فرآیند‌ها در سراسر سازمان یا شرکت هستند. آن‌ها به این واقعیت رسیده‌اند که استفاده از ERP برای تحقق هدف تحول دیجیتالی کافی نیست.

این رویکرد چابک‌سازی با استفاده از استقرار BPMS و توسط تیمی متشکل از متخصصان کسب و کار یا مالکان فرآیند و متخصصان فناوری اطلاعات صورت می‌گیرد. درواقع این اغلب تنها راه تحول دیجیتال و ارائه سریع محصولات و خدمات جدید و برنامه‌های لازم برای پشتیبانی آن‌ها است.

این روش می‌تواند تیم فناوری اطلاعات را برای تمرکز بر روی پروژه‌های استراتژیک آزاد کند و کنترل مورد نیاز را به متخصصان کسب‌وکار بدهد. این از گلوگاه بودن دپارتمان فناوری اطلاعات در روند توسعه جلوگیری می‌کند. زیرا مسئولیت تحولات دیجیتال در سراسر سازمان پخش می‌شود و تیم فناوری اطلاعات می‌تواند توجه خود را به سایر زمینه‌های کسب‌وکار معطوف کنند. این رویکرد می‌تواند به تسریع زمان ورود به بازار و بهره‌مندی از مزایای افزایش درآمد کمک کند و باعث می‌شود که سازمان از رقبای خود پیشی بگیرد.

درحالی که پیاده‌سازی ERP معطوف به دستیابی به کارایی بیشتر با مدل تجاری موجود یک شرکت است. استفاده از سیستم BPMS به منظور تحول دیجیتالی مدل کسب‌وکار موجود را متحول می‌کند یا تغییر می‌دهد. اما به خاطر داشته باشید تحویل دیجیتالی یک روند مداوم است و نه یک برنامه یکبار مصرف نیست.

استفاده از BPMS راهکار تجربه یکپارچگی

تحقیقات نشان داده که 74% از سازمان‌ها ترجیح می‌دهند از سیستم‌های ERP موجود استفاده کنند و تا جایی که ممکن است از جایگزینی آن‌ها یا دست کم جایگزینی کامل آن‌ها اجتناب کنند. آن‌ها می‌خواهند از سیستم‌های موجود خود بهتر استفاده کنند.

نیاز به از بین بردن ERP شما نیست. شما می‌توانید با استفاده از یک BPMS مناسب که قابلیت یکپارچگی با سیستم‌های مختلف را داشته باشد سیستم‌های مختلف اطلاعاتی سازمان خود را به هم مرتبط سازید. BPMS ستون فقرات فناوری اطلاعات یک سازمان یکپارچه است.

ما در جهانی زندگی می‌کنیم که مدیریت فرآیندهای کسب و کار باید بتوانند مشتری، برنامه‌ها، دستگاه‌ها و اطلاعات را تنظیم کنند. این مهم تنها در یک برنامه انعطاف‌پذیر انجام می‌شود که اختلاف بین فناوری و تیم‌های کسب و کار را هموار کند و نه باعث تشدید آن‌ها شود.

هدف از ارائه BPMS دیدگاه ایجاد یک بستر مشترک برای همکاری بین واحدهای مختلف کسب و کار و دپارتمان فناوری اطلاعات سازمان است. این همکاری می‌تواند سازمان را در جهت تحقق اهداف بلند مدت یاری کرده و تجربه زیباتری از انجام کار و دریافت خدمات به‌وجود آورد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

چارگون

ما به سازمان‌ها در بهینه‌کردن بهره‌وری به منظور افزایش کارآیی یاری می‌رسانیم.در طول حیات شرکت، بر روی نیازمندی‌های آشکار و پنهان بازار هدف متمرکز شده‌ایم و به این ترتیب با ارائه راهکارهای خلاق و بومی‌سازی شده، پاسخگوی مشکلات سازمان‌های ایرانی هستیم. راهکارهای ما شامل بستر ارتباطی یکپارچه اتوماسیون اداری و نیز راهکارهای برنامه‌ریزی و مدیریت منابع سازمانی در حوزه‌های منابع انسانی، مالی و لجستیک است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]