اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970802323518357

چرا باید از گیاهان نگهداری کنیم؟

گل و گیاه آپارتمانی نخرید تا زمانی که این مطلب را بخوانید!

کد: 13970802323518357

https://goo.gl/ffpi82

، تهران , (اخبار رسمی): نگاه کردن به گل ها و گیاهان باعث برانگیخته شدن احساس شادی، آرامش و طراوت در افراد می‌شود و غم و اندوه را از انسان دور می‌کند. شرکت‌های بزرگ نیز بر این باورند که برای بازدهی بیشتر و ایجاد محیطی شاد و دور از استرس، استفاده از گل و گیاه بسیار موثر است.

گل و گیاه آپارتمانی نخرید تا زمانی که این مطلب را بخوانید!
معجزه گیاهان آپارتمانی در سلامت روح و جسم

رنگ سبز برای درمان بیماری‌های عصبی و اختلالات روانی بسیار موثر است و در سیستم عصبی جهت بی‌خوابی‌ها و خستگی‌ها موثر است. گیاهان آپارتمانی توانایی فیلتر کردن مقادیر چشمگیری از آلاینده‌های سمی دارند.

تا حالا این سوالات به ذهنتان رسیده است که …

  • دلایل ضرورت داشتن گیاه در منزل یا محیط کارمان چیست؟
  • چگونه با کمترین هزینه و خودمان دکوراسیون خانه یا محل کارمان برای مهمانان خیره کننده کنیم؟
  • چرا شرکت‌های بزرگ مثل گوگل از گیاهان آپارتمانی استفاده می‌کنند؟
  • نمی‌دانید چه گیاه آپارتمانی  برای نگهداری در منزل یا محیط کار شما مناسب است؟
  • استرالیا و دیگر کشورها چگونه سطح کیفت زندگی بالایی دارد؟
  • همیشه از اینکه مبادا این گیاه که هزینه زیادی هم دارد از بین برود، از وجود گیاهان در محیط بهره‌ نبرده‌اید؟
  • چه گیاهانی مقاوم به شرایط نگهداری ما هستند؟
  • چرا اندازه و سایز گیاه مهم است؟
  • چه گونه‌ای از گیاهان آپارتمانی منجر به خواب راحت می‌شوند؟
  • چه گیاهانی انتخاب کنیم که هوای محیط را تصفیه و پاکیزه کند؟
  • چرا باید کودکانمان را با گیاهان آشنا کنیم؟
  • چگونه از گیاهان کسب درآمد کنیم؟

و خیلی از مواردی که تا به حال هیچ کس و حتی فروشندگان به شما نگفته‌اند!

اگر حتی پاسخ یکی از سوالات بالا را نمی‌دانید، این مقاله تغییرات چشمگیری در نگرش شما نسبت به گیاهان و مزایای استفاده از آن‌ها ایجاد می‌کند.

شاید گفتن این مطلب درست نباشد، اما داشتن خانه‌ یا محل‌کاری زیبا و خاص در دید دیگران بسیار موثر است و زمانی که افراد به خانه یا محل کار شما می‌آیند و با صحنه‌ای مواجه می‌شوند که گیاهان زیبا در چیدمان آن قرار گرفته، ناخودآگاه احساساتشان درگیر می‌شود. بدون آنکه متوجه شوند احساس آرامش و شادی در آن‌ها ایجاد می‌شوند. 

در جمع‌ها دیده شوید!

از مهمترین قسمت‌های دکوراسیون منزل چیدمان گل و گلدان در منزل است. با انجام کارهای خیلی ساده می‌توانید نظر هر کسی را که به خانه یا محل کار شما می‌آید را جلب کنید. لذت داشتن و نگهداری و چیدمان آن‌ها در منزل از مزیت‌های فوق‌العاده یک منزل زیباست.

وجود رنگ‌ های متنوع در طبیعت و فضای سبز، تأثیرات مثبتی بر روی انسان‌‌ها خواهد داشت که منجر به آرامش روحی و روانی خاصی در آن‌ها می‌‌شود. رنگ سبز دارای تأثیر مسکن و آرام‌ بخش است. به‌ طورکلی گیاهانی با رنگ ملایم مانند صورتی، سفید، بنفش و… حس آرامش و گیاهانی با رنگ‌ های گرم و تند مانند قرمز، زرد، نارنجی و… حس هیجان را به دنبال خواهد داشت. بنابراین ترکیب درستی از گیاهان با رنگ‌ های متنوع در کنار هم موجب ایجاد تعادل در احساسات فرد شده و آرامش روحی را فراهم می‌‌آورد.

چگونه گل و گیاه بر ذهن و روان انسان تاثیر می‌گذارد؟

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که رنگ سبز برای درمان بیماری های عصبی و اختلالات روانی  بسیار موثر است و استفاده می شود. همچنین دانشمندان آنرا تسکین‌دهنده، هیپنوتیک ، خنک کننده، تعدیل کننده نور خورشید و هیپنوتیک توصیف کرده‌اند.

کانادا نیز داشتن مناظر بی‌نظیر و محیط زیست در بالا بودن کیفیت زندگی آن‌ها بی‌تاثیر نیست.

نگهداری از گیاهان در خانه و محل کار

برخی افراد از نگهداری گیاهان ترس دارند و یا فکر می کنند زنده نگه داشتن و رسیدگی به این موجودات کار دشواری است که آن‌ها از پس‌آن بر نمی‌آیند.

جالب است بدانید رنگ سبز در سیستم عصبی جهت بی‌خوابی‌ها و خستگی‌ها موثر است .فشارخون را کم می‌کند و مویرگ‌ها را منبسط می‌سازد و این رنگ سبز را می‌توان به راحتی در گیاهان مشاهده نمود. گیاهان در منازل و محیط کار خستگی را از بدن می‌زدایند. سبب افزایش کارایی می‌شوند.

گذشتگان ما در قدیم در خانه‌هایی که باغچه‌هایی پر از گل و گیاه داشتند زندگی می‌کردند. شغل‌های کشاورزی و دامداری داشتند که در هر دو با گیاهان سر و کار داشته‌اند و و همین سبب می‌شد که اعصاب آرامی داشته باشند و حتی تحمل آنان را در برابر مشکلات بالا می‌برد و در این زمانه توجه به این مسئله‌ی مهم بسیار کم‌رنگ شده است.

ما در سبزوانه به شما کمک می‌کنیم که هیچ نگرانی برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی و گیاهان فضای آزاد نداشته باشید و در تمام لحظات رشد گیاهانتان با شما هستیم.

حالت روحی انسان با تماشا کردن به گل‌ها تغییر یافته و با هر بار نگاه کردن به گل‌ها، اتصال عصبی مثبتی در مغز افراد ایجاد می‌کند. 

وجود گل‌ها و گیاهان در معرض دید افراد علاوه بر ایجاد حس نگرش مثبت به زندگی و ایجاد آرامش، احساس رضایت و شادی را در افراد ایجاد می‌کند. پس هر کاری برای بهبود شرایط محیط کارمان انجام دهیم و به این فکر نکنیم که مثلا من کارمند هستم یا شرایط محیا نیست. هر کاری انجام دهیم برای بهبود کیفیت بخش زیادی از زندگی خود کرده ایم.

شرکت‌های بزرگ هم از گل و گیاه آپارتمانی و گیاهان فضای آزاد استفاده می‌کنند!

شرکت‌های بزرگ نیز بر این باورند که برای بازدهی بیشتر و ایجاد محیطی شاد و دور از استرس، استفاده از گل و گیاه بسیار موثر است.

۴ مورد از ویژگی‌های محیط کاری استاندارد

استفاده از گیاه در محیط کار فقط برای زیبایی و آراستگی فضای کار نیستند. بلکه مزایای دیگری نیز دارند:

  • آلودگی هوا را در محیط های کاری از بین می‌برد.
  •  استرس را کاهش می‌دهد، به فضا شادی و سرزندگی می‌بخشد و در نهایت بازدهی فضای کار را افزایش می‌دهند.
  •  حریم خصوصی شما را در فضای کوچک کاریتان بیشتر می‌کند.
  •  در جذب سرو صدای محیط کار کمک می‌کند.

دست من توی نگهداری و پرورش گل و گیاه خوب نیست!

باید بگویم این حرف پایه علمی ندارد. درصورتی که گیاهان خود را بشناسید، نیازهای آن‌ها را برآورده کنید هیچ جای نگرانی نیست. حتی اگر می‌خواهید از مزایای بی‌نظیر حضور گیاهان استفاده کنید و زمان کمتری هم برای نگهداری از آن‌ها بگذارید، می‌توانید از گیاهان مقاوم‌تر استفاده کنید. در ادامه تمام نکات مربوط به انواع گیاهان آپارتمانی و گل و گیاه آپارتمانی مقاوم خواهیم گفت و سبزوانه برای همیشه به صورت رایگان پاسخ سوالات شما را خواهد داد.

تحقیقات جدید در مورد تاثیر باغبانی و گل و گیاه در افزایش خلاقیت

تنها کودکان نیستند که نیاز به زمان‌هایی برای بازی و فضاهایی برای تقویت قوه خلاقه‌شان دارند. بزرگسالان نیز باید از فعالیت‌هایی که قوه تخیل را به کار می‌اندازد بهره ببرند. تحقیقات عصب شناختی و تصویربرداری از مغز امروزه دقیقا نشان داده‌اند که خلاقیت چطور بر روی مغز تاثیر می‌گذارد و سلامتی ذهنی و جسمی را بهبود می‌بخشد. انجام امور خلاقانه از جمله باغبانی و ارتباط بیشتر با گل و گیاه موجب کاهش استرس، منبسط کردن عضلات، بهبود هضم، کاهش تورم های گوارشی، افزایش عزت نفس و سازنده تر بودن می‌گردد. دلیل این امر آن است که فعالیت‌های خلاقانه باعث می‌شوند ما توجه‌مان را متمرکز بر یک موضوع کنیم، به همان شکلی که مدیتیشن باعث تمرکز و توجه می‌شود.

تاثیر وجود گیاهان بر ایجاد خلاقیت

پس از ساعت‌ها ماندن در ترافیک و شلوغی همچنین حداقل ۸ ساعت کار روزانه در دفتر کار، قطعا به این نکته پی برده‌اید که چه مقدار ارتباطتان با زمین کم شده است. دلیل آن که به شما باغبانی را توصیه می‌کنیم آن است که به شما کمک می‌کند از استرس‌های کاری دور شوید، به فضایی دیگر بروید و حتی مانند یک کودک که در حال ماسه بازی است کثیف شوید و روحیه خود را تقویت کنید و با طبیعت ارتباط برقرار کنید.

برای اثبات این موضوع تحقیقی بر روی عده ای از افراد صورت گرفت. به این ترتیب که بعد از انجام یک کار پر‌استرس افراد را به دو گروه تقسیم کردند. گروهی از آن‌ها به مدت ۳۰ دقیقه داخل خانه به مطالعه پرداختند و گروهی دیگر ۳۰ دقیقه در یک باغ به باغبانی مشغول شدند. نتایج فوق‌العاده بود، آن‌هایی که در باغ مشغول باغبانی بودند حال بهتری نسبت به گروه دیگر داشتند. طبق آزمایشی دیگرمیزان کورتیزول (هورمون استرس) خون آن‌ها پایین‌تر از گروه دیگر بود.

استرس، افسردگی، خستگی و بیماری را دور بریزید بدون اینکه به دکتر مراجعه کنید!

در تحقیقاتی میان افرادی که با افسردگی، خستگی مزمن و اختلال دوقطبی نوع دوم دست‌وپنجه نرم می‌کردند، برنامهٔ باغبانی و گل‌کاری و سبزی‌کاری به‌صورت روزانه ۶ ساعت ترتیب دادند.
پس از ۳ ماه مشاهده شد که نیمی از شرکت‌کنندگان بهبود قابل‌توجهی نشان دادند و این بهبود حتی تا ۳ ماه پس از توقف تحقیقات ادامه داشت.

حتما دنبال دلیل این موضوع هستید. باید بگوییم نیمی از نتایج مربوط به باکتری‌های موجود در خاک بود! شواهدی وجود دارد که باکتری “مایکو باکتریوم واکایی” موجود در خاک باعث افزایش روحیه می‌شود. زمانی که موش‌های آزمایشگاهی را با این باکتری‌های به‌ظاهر بی‌ضرر تغذیه می‌کنند، باکتری باعث فعال شدن سیستم ایمنی شده و میزان تولید سروتونین در خون را افزایش می‌دهد.

در مورد بیماران مبتلا به سرطان ریه با تلقیح این باکتری علائمشان کمتر شد و به‌سلامت عاطفی آن‌ها کمک کرد. در کل نتایج بهتری نسبت به درمان نشان دادند و منجر به تولید سروتونین بیشتری در خون آن‌ها شد.
همچنین مشاهده شد که قرار گرفتن در معرض این باکتری از دوران کودکی به‌سلامت سیستم ایمنی کمک می‌کند و تنها دلیل آن ممکن است تولید بالای سروتونین در خون باشد و ایجاد شادی ناشی از بازی با خاک باشد.

نفس عمیق بکشید، بدون نگرانی از آلودگی هوا!

گل  وگیاه آپارتمانی مواد شیمیایی خطرناک موجود در هوا را از طریق حفره‌های ریز بر روی برگ‌ها جذب می‌کنند و موجب پاکسازی و حذف مواد سمی موجود در هوای اطرافمان می‌شوند. برخی گل و گیاه آپارتمانی توانایی فیلتر کردن و حذف مقادیر چشمگیری از آلاینده‌های سمی هستند به طوری که برخی از گونه‌های گیاهان در مدت ۲۴ ساعت تا بیش از ۹۰ درصد مواد سمی موجود در توای اطراف خود را تصفیه و پاکسازی کنند.

برای مطالعه کامل این مطلب به سایت سبزوانه مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فضای سبز سبزوانه

فروشگاه اینترنتی سبزوانه بهترین مقصد برای خرید اینترنتی انواع گل و گیاه، گیاهان دارویی، لوازم باغبانی، جعبه گل به صورت تخصصی و نیز کسب اطلاعات در زمینه پرورش و نگهداری گل و گیاه در ایران می باشد. ((ارسال سریع))، ((تحویل به موقع))، ((عالی ترین قیمت)) و ((تضمین بهترین کیفیت)) از اصولی است که سبزوانه به آن پایبند است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش