کد: 13970806324665138

ریتم در موسیقی

وزن خوانی و ریتم‌ها را چگونه درست اجرا کنیم؟

کد: 13970806324665138

https://goo.gl/z5U8Vj

، تهران , (اخبار رسمی): موسیقی از دو بخش اصلی ریتم و نت تشکیل شده است. اجرای نادرست هر کدام از این دو می‌تواند ملودی و آهنگ را به شکلی دیگر تبدیل کرده و در نهایت آهنگ اشتباه اجرا شود.

وزن و خوانی و ریتم ها را چگونه درست اجرا کنیم؟
وزن و خوانی و ریتم ها را چگونه درست اجرا کنیم؟

رضا کلانتری مدرس موسیقی و نوازنده ساز تار و سه تار، در یادداشتی به سوال «وزن خوانی و ریتم‌ها را چگونه درست اجرا کنیم؟» پرداخته است. یکی از پرسش‌هایی که در آغاز راه یادگیری ساز، در ذهن هنرجویان شکل می‌گیرد این است که چطور وزن خوانی را به درستی انجام دهم.

موسیقی از دو بخش اصلی ریتم و نت تشکیل شده است. اجرای نادرست هر کدام از این دو می‌تواند ملودی و آهنگ را به شکلی دیگر تبدیل کرده و در نهایت آهنگ اشتباه اجرا شود.

بنابراین باید برای اجرای درست آهنگ، به این دو بخش موسیقی باید توجه داشت.

بهترین تمرین برای یادگیری و قوی شدن در ریتم خوانی، اجرای درست درس‌های همان کتاب آموزشی است، که در حضور استاد در آموزشگاه موسیقی و کلاس خود آموزش می‌بینید. اگر هنرجو با دقت به درس‌ها توجه کند، نکات مهم هر درس را به خوبی فراگیرد، تمرین درست با نظر استاد داشته باشد، در همان کلاس آموزشگاه موسیقی، می‌تواند پیشرفت کند.

کتاب‌های کمکی ریتم خوانی نیز مفید هستند، ولی بهترین تمرین، تمرین درس‌های کتاب است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسیقی هنری ایران

اخبار موسیقی ایران، بیوگرافی اساتید موسیقی ایران، نوتاسیون، تصاویر موسیقی دانان ایران، مرکز خرید و فروش، موسیقی فیلم، بخش آموزشی، مجلات موسیقی، گفت و گو با اساتید موسیقی، موسیقی دانان جوان، موسیقی در شهرهای ایران، موسیقی ایران در سایر کشورها، سازندگان ساز، آهنگسازان، اتنوموزیکولوژی و...

منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | موسیقی