اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970830329235252

استعلام خلافی خودرو

همه چیز در مورد خلافی خودرو و نحوه کم کردن خلافی

کد: 13970830329235252

https://goo.gl/YR38Ey

، تهران , (اخبار رسمی): استعلام خلافی خودرو و نحوه پرداخت جرائم به ساده‌ترین شیوه یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان خودرو است که در این مقاله سعی شده به به تمامی سوالات مالکان خودرو در این خصوص پاسخ داده شود.

همه چیز در مورد خلافی خودرو و نحوه کم کردن خلافی
دریافت خلافی خودرو از سایت راهور
همه چیز در مورد خلافی خودرو و نحوه کم کردن خلافی
استعلام خلافی خودرو در سایت راهور ناجا

برای استعلام اینترنتی خلافی خودرو سایت‌های متعددی وجود دارد اما سایت پلیس راهور ناجا اصلی‌ترین و معتبرترین مرجع دریافت خلافی خودرو است

اگر شما هم مالک خودرو هستید حتما دریافت خلافی خودرو یکی از دغدغه‌های شما محسوب می‌شود. اگر چه راه‌های مختلفی برای دریافت خلافی خودرو وجود دارد اما در این مقاله سعی شده است تمام نکات و راه‌های استعلام خلافی خودرو بیان شود. 

روش‌های استعلام خلافی خودرو

امروزه روش‌های مختلفی اعم از روش‌های آنلاین، پیامکی، تلفنی و اپلیکیشن موبایل برای دریافت مبلغ و نوع جریمه خودرو وجود دارد که عبارتند از:

1- مراجعه به دفاتر پلیس +10

دفاتر پلیس +10 مرجع حضوری استعلام خلافی خودرو محسوب می‌شوند. هزینه دریافت برگه خلافی خودرو 4400 تومان به اضافه 3300 هزار تومان تعرفه رسیدگی غیر حضوری اجرائیات (بررسی کسر خلافی) است (سال 97). بابت هر ردیف خلافی قابل اعتراض هم مبلغ 300 تومان از شما دریافت می‌شود. علاوه بر این در صورتی که پرینت لیست جریمه‌ها بیشتر از 3 برگ باشد برای هر برگ هم مبلغ 300 تومان پرداخت خواهید کرد.

افرادی که مبلغ خلافی خودروی آنها بیش از یک میلیون تومان است باید به مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند.

2- استعلام اینترنتی خلافی خودرو

برای استعلام اینترنتی خلافی خودرو سایت‌های متعددی وجود دارد اما سایت پلیس راهور ناجا اصلی‌ترین و معتبرترین مرجع دریافت خلافی خودرو است. برای دریافت جریمه‌های پرداخت نشده خودرو کافی است به آدرس rahvar120.ir مراجعه کرده و در انتهای صفحه بر روی گزینه استعلام میزان تخلفات رانندگی کلیک کرد.

با وارد کردن کد 8 رقمی مندرج در پشت کارت خودرو می‌توان به تمامی جریمه‌های پرداخت نشده خودرو خود دسترسی داشت. در انتهای لیست هم امکان پرداخت جریمه‌ها با استفاده از شناسه قبض و شناسه پرداخت به صورت آنلاین وجود دارد.

3- استعلام پیامکی خلافی خودرو

 برای دریافت پیامکی میزان جریمه خودرو کافی است کد 17 رقمی VIN درج شده پشت کارت ماشین را به شماره 1101202020 پیامک کرد تا میزان جریمه به صورت پیامکی ارسال شود. هزینه دریافت این پیامک 350 تومان خواهد بود. (سال 97).

4- استعلام خلافی با استفاده از کد USSD

برای استفاده از این روش کافی است کد *110# را شماره‌گیری کرده و Vin کد خودرو را وارد کرد. نتیجه استعلام مشابه روش پیامکی و با مبلغ 350 تومان ارسال می‌شود.

5- استعلام خلافی با اپلیکیشن‌های موبایل

نرم افزاری زیادی وجود دارد که در زمینه استعلام خلافی خودرو فعال هستند. اغلب این اپلیکیشن‌ها کاربرد یکسانی دارند و نتایج همه به واسطه استفاده از اطلاعات سایت ناجا یکسان است.

بعضی از این اپلیکیشن‌ها قابلیت‌های بیشتری دارند و مواردی مثل هشدار نزدیک شدن به محدوده طرح ترافیک، هشدار عبور از سرعت مجاز، خرید بیمه ثالث و استعلام تصادفات رانندگی را نیز در اختیار کاربران خود قرارداده‌اند.

روش‌های پرداخت خلافی خودرو

همانطور که در روش‌های استعلام خلافی توضیح داده شد، روش‌های متعددی هم برای پرداخت خلافی وجود دارد. پرداخت از طریق خودپرداز بانک ملی، پرداخت از طریق تلفنبانک، پرداخت از طریق وب سایت‌های مختلف از جمله سایت راهور، پرداخت از طریق نرم‌افزارهای موبایل مهمترین روش‌های پرداخت انواع جرایم رانندگی هستتند.

کم کردن خلافی خودرو

شاید برای شما هم پیش آمده که زمان مشاهده لیست جریمه‌ها معتقد باشید که برخی از جرایم ثبت شده مربوط به شما نیست و در زمان ثبت شده اصلا در مکان مذکور حضور نداشته اید. برای این منظور باید ابتدا به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنید و در خواست اعتراض دهید. این درخواست از طریق سیستم به مرکز اجرائیات کل کشور ارسال می‌شود؛ و براساس قانون، ظرف حداکثر ۲۴ ساعت باید به موضوع رسیدگی شود. البته این رسیدگی معمولا در کمتر از چند ساعت انجام و پاسخ داده می‌شود.

برای اعتراض به جرایم بالای یک میلیون تومان باید به واحدهای رسیدگی به تخلفات رانندگی مراجعه کنید. درسایر استانها هم مالکین خودرو باید به واحدهای رسیدگی مرکز استان مراجعه کنند.

مدارک لازم جهت رسیدگی به اعتراض خلافی
- اصل کارت شناسایی واصل سندمالکیت خودرو
- تکمیل فرم درخواست
- کارت شناسائی معتبرمالک وسیله نقلیه یاوکیل قانونی آن

آدرس واحدهای رسیدگی به تخلفات رانندگی برای جرایم بالاتر از یک میلیون تومان

منطقه ۱: چهارراه لشکرک، بلواراوشان جنب بیمارستان ۵۰۵ ارتش

منطقه ۱۰: نواب، نبش محبوب مجاز

منطقه ۱۲: خیابان شوش، نرسیده به میدان شوش، پشت بوستان بهاران، جنب کلانتری۱۱۲

منطقه ۱۴: شهیدمحلاتی، نبردشمالی، بعد از پاسدارگمنام، ابتدای خیابان قیام، انتهای کوی شهیدابراهیم بیدی

منطقه ۱۶: میدان بهمن، اول تندگویان

منطقه ۲۰: شهرری،خیابان۲۴متری رازی، انتهای کریمی شیرازی یااستخرسابق، بعد از فروشگاه رفاه شهرداری منطقه ۵

منطقه ۲۱: تهرانسر، انتهای بلواریاس، بعدازمسجدجامع نرسیده به کمربندی آزادگان

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی بیشتر با روش های استعلام خلافی خودرو می‌توانند به سایت همراه مکانیک مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

همراه مکانیک

همراه مکانیک، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شهروندان، خریداران و دارندگان خودرو در ابتدای سال 1392 راه‌اندازی شد. هدف این شرکت ارائه خدمات خودرو در محل، با بالاترین کیفیت و درکمترین زمان می باشد. کارشناسی خودرو در محل و فروش تضمینی خودروهای دست دوم در قالب نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده از مهمترین خدمات همراه مکانیک هستند. در حال حاضر همراه مکانیک در تهران، اصفهان و کرج نمایندگی دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | شهر و جامعه