اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13990707457955252

خودرویی برای تمام نسل‌ها

کیا سراتو سایپا را بهتر بشناسیم

کد: 13990707457955252

https://bit.ly/34gfXco

، تهران , (اخبار رسمی): شرکت سایپا در سال 1393 موفق شد با همکاری کیا موتورز، مونتاژ نسل دوم کیا سراتو را به عنوان یک سدان شهری در ایران آغاز کند.

کیا سراتو سایپا را بهتر بشناسیم
کیا سراتو سایپا، سدان خانوادگی شهری

کیا سراتو سایپا با وجود همه‌ نقص‌هایش خودرویی با ارزش خرید بالا محسوب می‌شود. در بازار فعلی که واردات خودرو ممنوع بوده و گزینه‌های چینی نیز به وفور در بازار یافت می‌شوند، این خودرو بهترین انتخاب است.

سراتو نسل دوم جزو خودروهایی است که طراحی آن چه در بیرون و چه در کابین مناسب ارزیابی می‌شود. در فضای داخلی کیا سراتو سایپایی با اینکه جذابیت خاص یا مشخصه‌های اسپرت چندانی مشاهده نمی‌شوند، اما ارگونومی خوبی در آن وجود دارد و فضای داخلی این خودرو در عین سادگی، نسبتا جادار است.

در خصوص امکانات تیپ معمولی باید به مواردی چون ایربگ راننده و سرنشین، تنظیم ارتفاع فرمان، سیستم ضد سرقت، شیشه‌های برقی جلو و عقب، آینه‌های جانبی برقی، کامپیوتر سفری، سیستم صوتی 6 بلندگو با ورودی AUX و USB و کامپیوتر سفری اشاره کرد. این امکانات بین مدل معمولی 1.6 لیتری و 2 لیتری مشترک هستند؛ با این تفاوت که در مدل 2 لیتری کروز کنترل، فرمان و دسته دنده‌ چرمی و چراغ‌های اتوماتیک نیز وجود دارند. تیپ آپشنال کیا سراتو سایپایی در مدل 1.6 لیتری به امکانات بیشتری مانند سانروف برقی، دوربین دید عقب، سیستم رهیاب ماهواره‌ای، تودوزی چرمی و سنسور پارک عقب مجهز است و در مدل 2 لیتری آپشنال به این موارد باید چراغ‌های جلوی خودکار، کلیدهای کنترلی روی فرمان، شیفترهای دنده پشت فرمان، پشت آمپر سوپر ویژن، سیستم ورود و استارت بدون کلید و کروز کنترل را نیز اضافه کرد. اگر بخواهیم مقایسه‌ای هم بین مدل وارداتی و سایپایی کیا سراتو داشته باشیم باید گفت مدل‌های وارداتی اطلس خودرو از نظر امکانات نسبت به کامل‌ترین تیپ سایپایی نیز در سطح بالاتری قرار می‌گیرند.

مطمئنا یکی از مواردی که موفقیت کیا سراتو سایپایی را در بازار کشورمان رقم زده، زیبایی ظاهری این خودرو محسوب می‌شود. این دست پخت کیاموتورز به گونه‌ای طراحی شده است که با گذشت زمان همچنان زیبایی خود را از دست نداده و در بازار خواهان دارد. طراحی کلی سراتو مونتاژ در عین سادگی جذاب به نظر می‌رسد.

سراتو از نظر رانندگی نمره‌ای متوسط دریافت می‌کند؛ چرا که توانایی‌های حرکتی این خودرو به خصوص در مدل 1.6 لیتری کاملا معمولی بوده و حتی ممکن است برای خودرویی در این رنج قیمتی کمی کسل کننده به نظر برسد. در مدل 2 لیتری نیز تنها قدرت بیشتر موتور در خط مستقیم به کمک خودرو می‌آید و همچنان عملکرد سراتو در پیچ‌ها متوسط است. از نظر راحتی سواری نیز کیا سراتو سایپایی از سواری نسبتا اسپرتی برخوردار بوده و سیستم تعلیق آن عملکرد چندان نرمی ندارد؛ در واقع این موضوع یکی از ضعف‌های این خودرو به شمار می‌رود.

کیا سراتو نسل دوم در مدل‌های وارداتی به 6 عدد ایربگ مجهز است، اما تمامی مدل‌های تولید شده توسط سایپا تنها 2 ایربگ جلو دارند و این را باید یک نقطه ضعف بزرگ برای این خودرو به حساب آورد. همچنین از سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش نیز در مدل‌های سایپا خبری نیست! از امکانات ایمنی کیا سراتو سایپا می‌توان به دو ایربگ، کمربندهای ایمنی پیش کشنده، باز شدن اتوماتیک درها به هنگام تصادف، ترمز ABS و EBD اشاره کرد. سراتو نسل دوم در تست تصادف موسسه آمریکایی NHTSA 4 ستاره‌ ایمنی دریافت کرده است، ولی مدل بازار آمریکا نیز مانند مدل‌ها اطلس خودرو 6 ایربگ دارند و بر همین اساس می‌توان پیش بینی کرد که مدل‌های سایپا دارای نمره ایمنی پایین‌تری باشند.

کیا سراتو سایپا با همه‌ نقص‌هایش خودرویی با ارزش خرید بالا محسوب می‌شود. در بازار فعلی که واردات خودرو ممنوع بوده و گزینه‌های بی نام و نشان چینی نیز به وفور در بازار یافت می‌شوند، کیا سراتو سایپایی بهترین انتخاب برای کسانی است که در این محدوده قیمتی به دنبال نمونه صفر کیلومتر یک سدان خانوادگی جمع و جور با استانداردهای بین المللی هستند. حضور چندین ساله‌ تیپ‌های مختلف این نسل از کیا سراتو نیز باعث شده تا تقریبا نگرانی از بابت تامین قطعات آن وجود نداشته باشد؛ علاوه‌بر این بازار خرید و فروش نمونه کارکرده این خودرو نیز بسیار داغ بوده و طرفداران بسیاری دارد. بنابراین هیچ نگرانی برای خرید یا فروش نمونه دست دوم کیا سراتو سایپایی وجود ندارد.

جهت مشاهده‌ی تیپ‌های مختلف کیا سراتو سایپا موجود در بازار ایران و نیز اطلاع از قیمت آن‌ها می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://www.hamrah-mechanic.com/carprice/saipa/kiacerato/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

همراه مکانیک

همراه مکانیک، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شهروندان، خریداران و دارندگان خودرو در ابتدای سال 1392 راه‌اندازی شد. هدف این شرکت ارائه خدمات خودرو در محل، با بالاترین کیفیت و درکمترین زمان می باشد. کارشناسی خودرو در محل و فروش تضمینی خودروهای دست دوم در قالب نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده از مهمترین خدمات همراه مکانیک هستند. در حال حاضر همراه مکانیک در تهران، اصفهان و کرج نمایندگی دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید