اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13990709458265252

خودروی محبوب ایرانی

دنا پلاس؛ تحولی در ایران خودرو

کد: 13990709458265252

https://bit.ly/2GCTAWJ

، تهران , (اخبار رسمی): دنا پلاس یکی از سدان‌های محبوب ایران خودرو است که از سال 1396 عرضه شد. در دی ماه سال 1395 با ایجاد تغییراتی در نمای ظاهری و افزودن برخی امکانات دیگر به دنا، محصولی جدید به نام دنا پلاس روانه بازار شد.

دنا پلاس؛ تحولی در ایران خودرو
دنا پلاس، یکی از تولیدات ملی ایران خودرو

با توجه به عدم تنوع کافی محصولات بازار ایران به‌ویژه در این بازه قیمتی، محصولاتی همچون انواع مدل‌های دنا پلاس، دنا، پژو پارس و...، همواره در زمره پرفروش‌ترین‌های بازار کشورمان دسته‌بندی شده‌اند.

فضای داخلی دنا پلاس تفاوت چشمگیری با کابین دنای معمولی ندارد و تقریبا از همان داشبورد، غربیلک فرمان و سایر بخش‌های نسخه معمولی دنا استفاده کرده است. با این حال وجود سانروف برقی و برخی آپشن‌های بیشتر را می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین تفاوت‌های کابین دنا پلاس در مقایسه با نسخه معمولی این سدان قلمداد کرد. گنجایش فضای داخلی دنا پلاس در مقایسه با برخی رقبا نظیر پژو پارس کمتر است و سرنشینان ردیف عقب آن با محدودیت بیشتری مواجه خواهند بود.

 در بحث آپشن‌ها و امکانات رفاهی نیز دنا پلاس از تجهیزات بیشتری در مقایسه با رقبای مشابه داخلی سود می‌برد که مهمترین آن ها عبارتند از: کروز کنترل، دی‌لایت، چراغ بدرقه، نورپردازی داخلی، دکمه‌های کنترل روی فرمان، سیستم صوتی 6 اسپیکر با هندزفری، صفحه نمایشگر لمسی 7 اینچی، رهیاب، دوربین عقب، بلوتوث، USB، درگاه کارت حافظه، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک همراه با دریچه عقب، صندلی راننده و سرنشین با تنظیمات 8 حالته برقی، روکش صندلی پارچه‌ای، دسترسی به صندوق‌عقب از داخل کابین، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، سانروف.

ظاهر دنا پلاس در مقایسه با دنا معمولی تغییرات اساسی را تجربه نکرده‌است؛ با این حال شرکت سازنده با اعمال تغییرات جزئی بر سپر، جلوپنجره، گرافیک داخلی چراغ‌ها، طرح آینه‌های جانبی و حذف آنتن، سعی در جذاب‌تر جلوه دادن چهره و متمایز ساختن نمای ظاهری دنا پلاس در مقایسه با دنا معمولی داشته است. به‌طورکلی طراحی دنا پلاس اگرچه در چشم مشتریان بازار کم‌تنوع ایران بسیار زیبا و هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد، اما دارای ناهماهنگی‌هایی است که با توجه به فقدان رقبای سرسخت، به‌ناچار از دید بسیاری از مشتریان و کارشناسان مغفول مانده و به آن‌ها پرداخته نشده‌است. درنتیجه می‌توان گفت که شمایل بیرونی این سدان جمع‌وجور داخلی توانسته رضایت نسبی خریداران ایرانی را نسبت به خود فراهم آورد و امروزه یکی از محبوب‌ترین و زیباترین تولیدات ایران خودرو محسوب شود.

دنا پلاس به‌عنوان یک خودرو ایرانی از سوی موسسات معتبر ایمنی‌سنجی جهانی مورد تست و بررسی قرار نگرفته است؛ بنابراین نمی‌توان درباره سطح امنیت آن اظهارنظر کرد. هرچند به دلیل پلتفرم نسبتا قدیمی دنا پلاس و سابقه نه‌چندان درخشان خودروسازان داخلی در حوزه ایمنی، احتمالا باید شاهد امنیت کمتر دنا پلاس در مقایسه با خودروهایی همچون رنو تندر 90 که تحت نظارت دقیق شرکت رنو تولید می‌شد، باشیم. از جمله مهم‌ترین تجهیزات ایمنی دنا پلاس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ترمز ABS و EBD، حسگر فاصله‌سنج عقب، دزدگیر فابریک در خودروهای سفارشی، دو عدد کیسه هوای جلو، کمربندهای ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده، ایربگ جانبی جلو به‌صورت سفارشی.

دنا پلاس در دو مدل ساده و توربو روانه بازار ایران شده که البته عملکرد فنی نسخه معمولی آن تفاوت چندانی با سمندهای EF7 ندارد. مهم‌ترین نقطه قوت دنا پلاس توربو شتاب‌گیری نسبتا سریع‎تر آن در مقایسه با رقبایی همچون پژو پارس اتوماتیک و حتی پارس تندر اشاره کرد. با این حال ایراداتی نیز در بخش فنی خودرو مشاهده می‌شود که از جمله می‌توان به لگ توربوشارژ و وقفه پاسخگویی پیشرانه نسبت به فشردن پدال گاز اشاره کرد. همچنین نوعی سنگینی خاص در شروع حرکت آن قابل احساس است؛ به‌ویژه برای افرادی که تجربه سواری با محصولات وارداتی نظیر کیا سراتو و هیوندا النترا، چری آریزو 5 توربو و غیره را داشته‌اند، میزان کُندی اولیه دنا پلاس توربو محسوس‌تر خواهد بود. همچنین در بحث کارایی سیستم تعلیق نیز باید اظهار داشت که گرچه عملکرد این سیستم در رانندگی‌های روزمره شهری چندان آزاردهنده نیست، اما حین عبور از روی دست‌اندازها ضربات نسبتا زیادی را به داخل منتقل می‌کند که همین مسئله می‌تواند نارضایتی سرنشینان را در پی داشته باشد. همچنین پایداری نسخه معمولی و توربو این خودرو حین عبور از پیچ‌ها در مقایسه با بسیاری سدان‌های وارداتی در سطحی پایین‌تر ارزیابی می‌شود.

با توجه به عدم تنوع کافی محصولات بازار ایران به‌ویژه در این بازه قیمتی، محصولاتی همچون انواع مدل‌های دنا پلاس، دنا، پژو پارس و...، همواره در زمره پرفروش‌ترین‌های بازار کشورمان دسته‌بندی شده‌اند؛ بنابراین دنا پلاس که از طراحی ظاهری به‌روزتر، کابین زیباتر و نیز توانایی فنی بهتر به‌ویژه در نسخه توربو سود می‌برد، در این بین توجهات بسیاری از مشتریان قشر متوسط را به‌سوی خود جلب کرده‌است. به‌ویژه که با افزایش بهای بیش‌ازحد بسیاری از خودروها، امروزه اکثر مشتریان توانایی خرید خودروهای وارداتی را نداشته و تنها گزینه آن‌ها به محصولاتی همچون دنا پلاس محدود می‌شود؛ بنابراین می‌توان ارزش خرید نسبتا بالایی را برای دنا پلاس در بازار ایران در نظر گرفت.

منبع: همراه مکانیک

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

همراه مکانیک

همراه مکانیک، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شهروندان، خریداران و دارندگان خودرو در ابتدای سال 1392 راه‌اندازی شد. هدف این شرکت ارائه خدمات خودرو در محل، با بالاترین کیفیت و درکمترین زمان می باشد. کارشناسی خودرو در محل و فروش تضمینی خودروهای دست دوم در قالب نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده از مهمترین خدمات همراه مکانیک هستند. در حال حاضر همراه مکانیک در تهران، اصفهان و کرج نمایندگی دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید