کد: 139708303292710280

میزان موفقیت و بررسی احتمال عود مجدد

درمان کیست مویی با لیزر

کد: 139708303292710280

https://goo.gl/bXNZ7x

، تهران , (اخبار رسمی): میزان موفقیت درمان کیست مویی با لیزر بسیار بالاست. کاملا واضح است که هیچ شخصی نمی‌خواهد برای بار دوم تحت عمل جراحی قرار گیرید، بنابراین درمان کیست مویی با لیزر پیشنهاد می‌شود زیرا که روش درمانی ساده‌تری است و موفقیت آن اثبات شده است.

درمان کیست مویی با لیزر
درمان کیست مویی با لیزر

میزان موفقیت درمان کیست مویی با لیزر تنها دلیل استقبال بیماران از این روش نیست. دلیل دیگر و قابل توجه زمان کوتاه استراحت بعد از درمان با لیزر است و بیمار می‌تواند به سرعت به کارهای روزمره خود باز گردد

میزان موفقیت درمان کیست مویی با لیزر چه قدر است؟

بیماری کیست مویی یا سینوس پیلونیدال می‌تواند به شدت دردناک باشد و موجب ناراحتی شدید در فعالیت‌های روزانه شود. درمان کیست مویی با لیزر یک درمان نسبتا سریع و موثر برای کیست‌های پیلونیدال است. این کیست در قسمت بالایی شکاف بین لگن ایجاد می‌شود و هدف از جراحی از بین بردن کیست، تمیز کردن کامل ناحیه و از بین بردن آبسه کیست مویی است. با این روش درمانی سعی می‌شود از عود مجددا بیماری جلوگیری شود. مطالعات نشان می‌دهد که درمان کیست مویی با لیزر یک تکنولوژی جدید امیدوارکننده است و میزان موفقیت اولیه این روش درمانی ۸۷٫۵ درصد گزارش شده است و میزان عود مجدد در بیماران تنها ۲٫۹ درصد گزارش شده است.

عود بیماری در جراحی به روش سنتی

بیمارانی که تحت عمل جراحی برای درمان کیست مویی یا سینوس پیلونیدال قرار می‌گیرند، بسیار امیدوار هستند که برای همیشه از دست این بیماری خلاص شده‌اند. متاسفانه یک مطالعه نشان داد که میزان عود مجدد بیماری پس از جراحی به طور میانگین  ۲۲ درصد است.

دوره نقاهت بعد از درمان کیست مویی با لیزر

میزان موفقیت درمان کیست مویی با لیزر تنها دلیل استقبال بیماران از این روش نیست. دلیل دیگر و قابل توجه زمان کوتاه استراحت بعد از درمان با لیزر است و بیمار می‌تواند به سرعت به کارهای روزمره خود باز گردد. بیمار نهایتا یک روز در بیمارستان بستری شود و یا ممکن است در همان روز جراحی بعد از معاینه پزشک مرخص شود. بیمارانی که تحت درمان کیست مویی با لیزر قرار گرفته‌اند سریع‌تر از کسانی که جراحی سنتی دارند به روند طبیعی زندگی به طور متوسط ۲٫۴ روز زودتر باز می‌گردند.

علاوه بر این، درمان کیست مویی با لیزر باعث درد کمتری در بیمار می‌شود. به طور متوسط، بیمارانی که تحت درمان با لیزر قرار گرفته‌اند به مدت ۵ روز پس از جراحی، داروهای مسکن و ضد درد دریافت می‌کنند.

چه اقداماتی از عود مجدد بیماری جلوگیری می‌کند؟

اگرچه درمان کیست مویی با لیزر میزان موفقیت بالا و عود مجدد کمی دارد، با این حال انجام اقدامات پیشگیرانه می‌تواند همین میزان کم عود مجدد را از بین ببرد و بیمار را از دردسرهای عود مجدد نجات دهد. در طول دوره درمان بیمار باید مرتب به پزشک مراجعه کند و توصیه‌های او را به طور کامل انجام دهد. ممکن است دارو یا پمادهایی در طول دوره درمان نیاز باشد و بعد از معاینه‌های دوره‌ای دکتر آنها را برای بیمار تجویز کند.

از بین بردن موهای زائد به پیشگیری از کیست مویی یا سینوس پیلونیدال کمک می‌کند. مخصوصا در افرادی که دارای موهای زائد زیاد و یا رشد سریع موهای زائد هستند.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت بیچشک مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیچشک

بیچشک مجله الکترونیکی است در حوزه سلامت ، زیبایی و موفقیت افراد که با رویکرد بالا بردن سطح اطلاعات عموم جامعه در حوزه سلامت جسمی و روحی تلاش می کند و هر روزه مطالب مفیدی را از منابع معتبر ذکر شده در انتهای مطالب به مخاطبان خود عرضه می کند.

منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان