کد: 139808064168510280

پرکننده چین و چروک یا فیلر

انواع فیلر و میزان تاثیرگذاری هر یک از آنها

کد: 139808064168510280

http://bit.ly/2JJXZFM

، تهران , (اخبار رسمی): هر نوع فیلر مناسب برای هر نوع چین و چروک نیست. برای کاهش خطر تزریق فیلر و دریافت نتیجه بهتر، باید از فیلر مناسب استفاده کرد که برای این منظور باید با پزشک مشورت کرد.

انواع فیلر و میزان تاثیرگذاری هر یک از آنها
انواع فیلر و میزان تاثیرگذاری هر یک از آنها

فیلر همان پرکننده‌های چین و چروک تزریقی است. تزریق فیلرها می‌توانند ظاهری جوان‌تر با هزینه‌ای مناسب را در کمترین زمان ممکن هدیه کنند. تزریق فیلرها موجب می‌شود، خطوط و چین و چروک  صورت در کمتر از 30 دقیقه از بین بروند. ماندگاری نتایج این تزریق بسته به عوامل مختلف بین 4 ماه تا یک سال متغیر است.  

به طور کلی تزریق پرکننده صورت یک روش سرپایی است که تحت بی حسی موضعی انجام می‌شود.  پرکننده‌های چین و چروک تزریقی، برخلاف تزریق بوتاکس که باعث شل شدن عضلات زیر چین و چروک می‌شوند، خطوط چین و چروک یا ناحیه مورد نظر را با یک یا چندین ماده مختلف پر می‌کنند. در نتیجه، نقاط چین و چروک ناپدید می‌شوند.

پرکننده چین و چروک یا فیلر

از پرکننده‌های چین و چروک می‌توان به عنوان «حجم دهنده» نیز استفاده کرد. به طور مثال می‌توان از تزریق فیلر برای حجم دادن به لب‌ها استفاده کرد.

اما همه پرکننده‌های چین و چروک روند نزولی دارند، و پس از طی مدتی اثرات آنها ناپدید می‌شود. در ضمن ممکن است تا یک هفته پس از تزریق ناراحتی خفیف، کبودی و تورم داشته باشد، ولی این علائم پس از یک هفته ناپدید می‌شوند.

از جمله خطرات جدی این پرکننده، واکنش آلرژیک و ایجاد برجستگی‌های ریز در زیر پوست است. در بعضی موارد، این برآمدگی‌ها ممکن است دائمی باشند. گاهی اوقات، تغییر رنگ پوست و کبودی آن ایجاد می‌شود که این مورد ممکن است تا چند ماه دوام داشته باشد، اما درمان‌های مختلفی برای آن در دسترس است.

در موارد بسیار نادر، در صورت عدم استفاده صحیح از پرکننده‌های چروک، ممکن است سلول‌های پوستی از بین بروند. همچنین مواردی از نابینایی، زخم و فلج اعصاب صورت گزارش شده است. به طور معمول، پرکننده‌های چین و چروکی که دوام بیشتری دارند، احتمالاً عوارض جانبی بیشتری نیز ایجاد می‌کنند.

هر نوع فیلر مناسب برای هر نوع چین و چروک نیست. برای کاهش خطر تزریق فیلر و دریافت نتیجه بهتر، باید از فیلر مناسب استفاده کرد که برای این منظور باید با پزشک مشورت کرد. همچنین تزریق فیلر باید توسط متخصص پوست یا جراح پلاستیک مجاز انجام شود. برای انتخاب نوع فیلر مناسب باید به بررسی انواع فیلرها، نحوه عملکرد و مزایا و معایب هر یک پرداخت.

محبوب‌ترین نوع از پرکننده‌های چروک اسید هیالورونیک است. نتایج حاصل از این فیلر به طور معمول حدود شش ماه تا یک سال ماندگاری دارد.

فیلر اسید هیالورونیک

عوارض جانبی این نوع فیلر نادر است اما می‌تواند شامل قرمزی، تورم و کبودی در محل تزریق باشد. این پرکننده ممکن است به صورت برجستگی‌هایی در زیر پوست ظاهر شود، اما این مشکل اغلب با گذشت زمان بهبود می‌یابد.

نتایج برخی تحقیقات نشان می‌دهد که تزریق‌های مکرر ممکن است به تحریک طبیعی تولید کلاژن در بدن نیز کمک کند. و این امر در کاهش تعداد خطوط چین و چروک صورت موثر است. همچنین شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه پس از چند تزریق و به مرور زمان به پرکننده کمتری برای رفع چین و چروک نیاز است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیچشک

بیچشک مجله الکترونیکی است در حوزه سلامت ، زیبایی و موفقیت افراد که با رویکرد بالا بردن سطح اطلاعات عموم جامعه در حوزه سلامت جسمی و روحی تلاش می کند و هر روزه مطالب مفیدی را از منابع معتبر ذکر شده در انتهای مطالب به مخاطبان خود عرضه می کند.

منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی