کد: 139904114402910280

نشانه های اختلال کمال گرایی را بشناسید و بر آن غلبه کنید

علائم کمال گرایی چیست؟

کد: 139904114402910280

https://bit.ly/38g5Q9n

، تهران , (اخبار رسمی): علت کمال گرایی همیشه روشن نیست. افراد کمال گرا معتقدند که آنها فقط به خاطر آنچه به دست می آورند یا کاری که برای افراد دیگر انجام می دهند، ارزشمند هستند.

نشانه های اختلال کمال گرایی را بشناسید و بر آن غلبه کنید.
علائم کمال گرایی چیست؟

کمال گرایی یا Perfectionism انتخاب استاندارد غیر قابل باور برای زندگی است. این دسته از افراد فکر می کنند، کاری که انجام می دهند هرگز به اندازه کافی خوب نیست. برخی افراد به اشتباه معتقدند که کمال گرایی یک انگیزه سالم است، اما این طور نیست. کمال گرایی می تواند فرد را از زندگی خود ناراضی کند و یا باعث بی انگیزگی و دست کشیدن از تلاش برای موفقیت شود. این اختلال نهایتاً منجر به افسردگی، اضطراب، اختلال در خوردن غذا و صدمه به خود میشود.
این مشکل حتی در موارد خفیف نیز می تواند بر کیفیت زندگی تأثیر بگذارد و روابط شخصی، تحصیلات یا کاری شما را تحت تأثیر قرار دهد. کمال گرایی در ازدواج نیز بی تاثیر نبوده و می تواند آینده جوانان و بزرگسالان را متحول کند. برای آشنایی بیشتر با این اختلال شخصیتی این مقاله کمال گرایی را مطالعه نمایید.

انواع کمال گرایی

کمال گرایی خود مدار : در این نوع کمال گرایی خود فرد است که توقع بسیار زیادی از خود داشته و از شکست می ترسد.

کمال گرایی دیگر مدار : در این نوع فرد نه تنها توقع های غیر قابل باوری از خود دارد، بلکه این احساس را به دیگران نیز القا می کند و از آنان نیز توقع زیادی دارد.

کمال گرایی القا شده : در این نوع از این اختلال استاندارد های جامعه بهترین بودن را به فرد تحمیل می کنند.

علائم کمال گرایی چیست؟

آرزو داشتن تمایلی سالم است. اما یک تمایل غیر منطقی برای همیشه کامل بودن می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. اگر حداقل یکی از موارد زیر را تجربه کرده اید، احتمالاً کمال گرا هستید:

احساس می کنید، در هر کاری که شروع می کنید، شکست می خورید.

 در مقابل شروع یک کار مقاومت کنید، زیرا می ترسید نتوانید آن را به طور کامل انجام دهید.

در روابط شخصی و حرفه ای خود بسیار کنترل کننده رفتار می کنید.

با قوانین وسواس گونه رفتار می کنید.

برخی از ویژگی های شخصیتی این دسته از افراد به این شرح است:

توقعات بالا دارند.

این دسته از افراد توقع بسیار زیادی از خود دارند و میخواهند که در همه کارها کامل و بدون نقص باشند. این افراد اغلب دست به کارهایی می زنند که از مهارت خود در آن اطمینان دارند در نتیجه فرصت یادگیری و کسب مهارت های جدید را از خود می گیرند. به علاوه در صورتی که به هر دلیل نتوانند در کاری موفق باشند، احساس شکست می کنند.

کمتر کسی را قبول دارند.

به ندرت پیش می آید که کمال گرایان فردی از نزدیکان را تایید کنند. معمولاً این افراد از دیگران انتقاد می کنند و اشکالهای بسیاری را در وجود آنها می بینند.

جذب کمال گرایان می شوند.

این موضوع کاملاً طبیعی است که کمال گرایان جذب افرادی مشابه خود شوند. به همین جهت همسران این افراد نیز خصوصیات و ویژگی هایی مشابه این افراد دارند.

گرایش به افسردگی دارند.

این دسته از افراد به جای توجه به امکانات و موفقیت هایی که به دست آورده اند، بر روی شکست ها و ناکامی ها تمرکز می کنند. در نتیجه اغلب افرادی افسرده و ناراحت هستند.

علت چیست؟

علت کمال گرایی همیشه روشن نیست. افراد کمال گرا معتقدند که آنها فقط به خاطر آنچه به دست می آورند یا کاری که برای افراد دیگر انجام می دهند، ارزشمند هستند.

برای مطالعه غلبه بر کمالگرایی  روی لینک کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیچشک

بیچشک مجله الکترونیکی است در حوزه سلامت ، زیبایی و موفقیت افراد که با رویکرد بالا بردن سطح اطلاعات عموم جامعه در حوزه سلامت جسمی و روحی تلاش می کند و هر روزه مطالب مفیدی را از منابع معتبر ذکر شده در انتهای مطالب به مخاطبان خود عرضه می کند.

منتشر شده در سرویس:

روانشناسی و موفقیت