کد: 139904024381410280

درمان پف زیر چشم

16 روش برای خلاص شدن یا درمان پف زیر چشم در خانه

کد: 139904024381410280

https://bit.ly/2BtFvZ8

، تهران , (اخبار رسمی): پف زیر چشم مشکلی آزار دهنده و شایع است که می تواند در اثر تجمع چربی یا مایعات در زیر چشم ایجاد شود. به علاوه آلرژی، اگزما، خستگی مزمن، قرار گرفتن در معرض آفتاب و افزایش سن نیز می تواند در ایجاد این شرایط اثر گذار باشد. تنها راه کاهش آنها در طولانی مدت ایجاد چند تغییر در شیوه زندگی است.

16 روش برای خلاص شدن یا درمان پف زیر چشم در خانه
16 روش برای خلاص شدن یا درمان پف زیر چشم در خانه

1. کیسه چای

چای فقط برای نوشیدن نیست. بلکه با قرار دادن کیسه چای کافئین دار در زیر چشم می توانید به درمان پف زیر چشم و تیرگی ها کمک کنید.

کافئین موجود در چای حاوی آنتی اکسیدانهای قدرتمندی است که می تواند به افزایش جریان گردش خون در پوست کمک کند. همچنین کافئین می تواند از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کند و به طور بالقوه روند پیری را کند تر خواهد نمود.

نحوه مصرف :

دو کیسه چای را به مدت 3 تا 5 دقیقه در آب جوش خیس کنید.

سپس با قرار دادن کیسه های چای به مدت 20 دقیقه در یخچال اجازه دهید به اندازه سرد شوند.

سپس کیسه ها را فشار دهید، تا مایع اضافی  آنها خارج شود و آن را بر روی ناحیه زیر چشم خود قرار دهید.

اجازه دهید کیسه های چای به مدت 15 تا 30 دقیقه بر روی چشم بمانند.

2. استفاده از کمپرس سرد

استفاده از سرما می تواند به ترمیم سریعت و درمان پف زیر چشم کمک کند. می توانید برای این منظور از کمپرس سرد آماده در داروخانه ها استفاده کنید و یا با استفاده از چند تکه یخ کمپرس سرد بسازید. برخی دیگر از گزینه های  کمپرس سرد عبارتند از :

قاشق چایخوری سرد

خیار خنک

دستمال مرطوب

کیسه سبزیجات منجمد

قبل از استفاده، کمپرس آن را با یک پارچه نرم بپوشانید تا پوست را از سرخ شدن بیش از حد محافظت کند. برای مشاهده نتایج و درمان پف زیر چشم فقط باید چند دقیقه از کمپرس استفاده کنید.

3.آب بنوشید.

آب در حدود 60 درصد از وزن بدن را تشکیل می دهد. با توجه به این مسئله، تعجب آور نیست که کم آبی بدن  به پف زیر چشم کمک کند و افزایش مصرف آب نیز در بهبود وضعیت اثر گذار باشد.

چقدر آب  کافی است؟ کارشناسان توصیه می کنند روزانه  مردان حداقل حدود 13 لیوان مایعات و زنان حداقل 9 لیوان مایعات بنوشید. اما به جای آب می توانید از سایر مایعات کم کالری نظیر آب های طعم دار، آب میوه ها و چای های گیاهی بهره ببرید.

4. مصرف آنتی هیستامین

آلرژی می تواند باعث پف زیر چشم شود. اگر همراه با تورم چشم ها علائمی مانند قرمزی یا آبریزش و خارش چشم را تجربه می کنید. این واکنش ناشی از پاسخ سیستم ایمنی بدن به چیزی است که باعث تحریک یا ایجاد حساسیت شده است.

اگر احساس می کنید پف چشم به آلرژی مرتبط است، با پزشک خود در مورد مصرف داروهای ضد آلرژی (OTC) و درمان پف زیر چشم مشورت کنید.

همچنین بهتر است از عوامل حساسیت زا مانند محصولات مراقبت بهداشتی، مانند صابون، موارد آرایشی یا رنگ مو های که ممکن است حساسیت زا باشند، دوری کنید.

5. کرم رتینول

کرم رتینول از داروهای پرکاربردی است که دارای ویتامین A  بوده و به صورت کرم، ژل یا محلول در دسترس است. عموماً از این پماد برای درمان آکنه، پسوریازیس، درمان سرطان های خاص استفاده میشود. از این دارو می توان برای درمان پف زیر چشم نیز استفاده نمود. این پماد کمبود کلاژن در پوست را تامین می کند و در دوز های کمتر بدون نسخه در دسترس است اما برای دوز های بالاتر برای تهیه آن باید نسخه پزشک داشته باشید.

نحوه مصرف :

به طور کلی از رتینول یکبار در روز استفاده می شود ، بهتر است حدود نیم ساعت پس از شستن صورت،  این پماد را روی پوست اعمال کنید. اگر باردار هستید از کرم های رتینول استفاده نکنید.

6. از محصولات روشن کننده  پوست استفاده کنید.

کرم های روشن کننده پوست حاوی ماده ای به نام هیدروکینون هستند. این ماده در تولید ملانین در پوست اختلال ایجاد می کند. و می تواند به کاهش ظاهر لکه های تیره  زیر چشم کمک کند.

بسیاری از کرم ها، ژل ها و لوسیون های روشن کننده پوست حاوی 2 درصد هیدروکینون هستند. با تجویز پزشک متخصص پوست می توانید غلظت بالاتری از این پماد را دریافت کنید.

توجه داشته باشید که تاثیرات مثبت هیدروکینون با قرار گرفتن در معرض نور خورشید معکوس می شود، بنابراین باید از این پماد فقط در شب استفاده کنید. برخی افراد با استفاده از محصولات روشن کننده پوست دچار خشکی، سوزش و سایر عوارض خفیف پوستی میشوند.  در صورت تجربه چنین واکنشی، استفاده از آن را قطع کنید.

7. مصرف ضد آفتاب

محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید با استفاده از ضد آفتاب ها می تواند به  جلوگیری از پیری زودرس، سرطان پوست

تغییر رنگ همچنین بهبود لکه های تیره زیر چشم و پف زیر چشم کمک کند. انتخاب فرمول SPF 30 و یا بالاتر می تواند به محافظت پوست کمک کند.

8. میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ روشی برای افزایش تولید کلاژن در پوست شناخته می شود. این روش می تواند در درمان لکه های تیره و پف زیر چشم، کاهش چین و چروک و جای زخم و حتی مشکلات رنگدانه ای نیز موثر باشد.

این درمان شامل سوزن های ریزی است که در پوست فرو رفته و پوست را مجبور به تولید کلاژن بیشتر می کند. میکرونیدلینگ مناسب افرادی است که نیاز به نتیجه گیری سریع تر دارند. این درمان معمولاً در طول شش جلسه و در یک ماه انجام می شود و در مقایسه با عمل جراحی هزینه کمتری خواهد داشت.

میکرونیدلینگ بدون عوارض نبوده و در برخی موارد منجر به خونریزی، کبودی، عفونت می گردد و نیز احتمال وجود دارد که جای زخم ها بر روی پوست به جای بماند.

متخصصان پوست، کیت های خانگی را توصیه نمی کنند، زیرا آنها نه تنها تاثیر کمتری دارند، بلکه خطر عفونت نیز وجود دارد. برای جلوگیری از انتقال بیماری سوزن را با افراد دیگر به اشتراک نگذارید.

9. قبل از خواب آرایش خود را  پاک می کنند.

قبل از خواب آرایش خود را بشویید، زیرا با آرایش خوابیدن می تواند موجب تحریک پوست و واکنش های آلرژیک گردد. و یا باعث قرمزی، چرک و یا سایر علائم گردد. همچنین نشستن صورت قبل از خواب می تواند موجب چین و چروک شده و یا منجر به پف زیر چشم شود.

برای مطالعه ادامه این مطلب کافی بر روی اینجا کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیچشک

بیچشک مجله الکترونیکی است در حوزه سلامت ، زیبایی و موفقیت افراد که با رویکرد بالا بردن سطح اطلاعات عموم جامعه در حوزه سلامت جسمی و روحی تلاش می کند و هر روزه مطالب مفیدی را از منابع معتبر ذکر شده در انتهای مطالب به مخاطبان خود عرضه می کند.

منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی