اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970907330538984

آیا با داشتن بیمه تأمین اجتماعی، بیمه عمر بخریم؟

تفاوت بیمه عمر و بیمه تأمین اجتماعی چیست؟

کد: 13970907330538984

https://goo.gl/SbT7QS

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد با آن رو به رو می‌شوند این است که با وجود داشتن بیمه تأمین اجتماعی چرا باید بیمه عمر خرید؟ و اینکه تفاوت بیمه عمر و تأمین اجتماعی چیست؟ در ادامه با بررسی تفاوت بیمه عمر و تأمین اجتماعی به پاسخ این سوال‌ها پرداخته می‌شود.

تفاوت بیمه عمر و بیمه تأمین اجتماعی چیست؟
تفاوت بیمه عمر و تأمین اجتماعی

برای بررسی تفاوت بیمه عمر و بیمه تأمین اجتماعی می‌توان گفت که ماهیت این دو بیمه با هم متفاوت است و شاید مقایسه آنها کار درستی نباشد.

بیمه تأمین اجتماعی بیمه‌ای اجباری برای افراد شاغل است که این افراد با پرداخت مبلغی ماهیانه به مدت 30 سال، تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند. اما بیمه عمر بیمه‌ای اختیاری است که علاوه بر پوشش‌های بیمه‌ای، یک نوع سرمایه‌گذاری مناسب برای بیمه شده‌ها هم محسوب می‌شود.

مهم‌ترین شباهت این دو بیمه را می‌توان پرداخت مستمری بازنشستگی عنوان کرد.

مقایسه تفاوت‌های بیمه عمر و بیمه تأمین اجتماعی:

  • در بیمه عمر به حق بیمه‌ای که بیمه شده پرداخت می‌کند سود تعلق می‌گیرد اما در بیمه تأمین اجتماعی چنین نیست.
  • بر خلاف تأمین اجتماعی، در بیمه عمر امکان دریافت وام با شرایط ویژه (بدون ضامن) وجود دارد.
  • در بیمه عمر حق بیمه‌های پرداختی به همراه سود تعلق گرفته به آن، در طول زمان تبدیل به اندوخته می‌شود و بیمه شده می‌تواند از اندوخته خود برداشت کند. اما چنین امکانی در بیمه تأمین اجتماعی وجود ندارد.
  • در بیمه تأمین اجتماعی خدمات درمانی از طریق دفترچه درمانی به بیمه شده‌ها ارائه می‌شود. اما در بیمه عمر خدمات درمانی وجود ندارد، به جز برخی از طرح‌های بیمه عمر که خدمات ویژه بیماری‌های خاص را ارائه می‌دهند.
  • در بیمه تأمین اجتماعی هزینه کفن و دفن بعد از فوت بیمه شده پرداخت می‌شود اما در بیمه عمر خیر.
  • در بیمه عمر، سرمایه فوت بر اثر حادثه و سرمایه فوت به هر علت به بیمه شده‌ها پرداخت می‌شود. اما در تأمین اجتماعی چنین امکانی وجود ندارد.
  • در بیمه تأمین اجتماعی باید مدت اشتغال به کار به اندازه قانونی آن (30 سال خدمت) برسد تا مستمری بازنشستگی به فرد پرداخت شود. اما در بیمه عمر بعد از واریز 5 سال حق بیمه هم می‌توان مستمری دریافت کرد.
  • بیمه تأمین اجتماعی به عنوان سابقه کار محسوب می‌شود اما بیمه عمر خیر.

با توجه به موارد گفته شده می‌توان گفت بیمه عمر به نوعی مکمل بیمه تأمین اجتماعی است. بیمه تأمین اجتماعی از نظر سابقه کاری و خدمات درمانی بیمه‌ای پر کاربرد است و بیمه عمر از نظر پوشش‌های بیمه‌ای و سرمایه‌گذاری کاربرد دارد.

برای خرید بیمه عمر از کی مشاوره بگیریم؟

اگر در زمینه خرید بیمه عمر مردد هستید و به مشاوره نیاز دارید، مشاوران متخصص «ازکی» برای ارائه مشاوره دقیق و بی طرفانه در خدمت هستند.

ازکی به عنوان اولین مرکز مشاوره و انتخاب بیمه، در زمینه انواع بیمه از جمله بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه تکمیلی، بیمه عمر و ... به ارائه خدمات اینترنتی به مشتریان خود می‌پردازد.

افرادی که قصد خرید بیمه عمر دارند و با سوالی برخورد کرده‌اند، کافی است با شماره 54864-021 تماس بگیرند و از مشاوره‌های متخصصان ازکی استفاده کنند.

ازکی بیمه عمر را از تمامی شرکت‌های معتبر بیمه در زمینه بیمه عمر ارائه می‌دهد و برای انتخاب بهترین بیمه عمر در کنار کاربران خود است. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت ازکی مراجعه کرده و از خدمات ازکی بازدید کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ازکی

«ازکی» سامانه آنلاین مشاوره، مقایسه و خرید بیمه است. شما با استفاده از وب سایت ازکی به آدرس azki.com می توانید انواع بیمه را از بزرگ ترین و معتبر ترین شرکت های بیمه و در کمترین زمان ممکن خریداری کنید. نکته مهم اینجاست که قبل از خرید بیمه، امکان مقایسه قیمت ها و شرایط بیمه های مختلف به سادگی در ازکی امکان پذیر است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه