اطلاعات تماس
  • 021886*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139709143317710336

مزایا و موارد استفاده درب اتوماتیک تلسکوپی

کد: 139709143317710336

https://goo.gl/QxXYDP

، (اخبار رسمی): در ساختمان‌سازی انواع درب‌ها به کار برده می‌شود و بر حسب نیازی که وجود دارد، می‌توان از مدل‌ها و سیستم‌های مختلفی استفاده کرد. سایت مانیس در یکی از سایت‌های فعال در زمینه ارائه انواع درب اتوماتیک است.

درب اتوماتیک تلسکوپی
مزایا و موارد استفاده درب اتوماتیک تلسکوپی

یکی از درب های ساختمانی که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است، درب اتوماتیک شیشه‌ای تلسکوپی است. در ادامه به بررسی درب اسلایدی تلسکوپی، مزایا و موارد استفاده از آن پرداخته خواهد شد.

درب اتوماتیک تلسکوپی چیست؟

درب‌های اتوماتیک تلسکوپی که به صورت کشویی یا اسلایدی باز و بسته می‌شوند، بهترین گزینه برای فضاهای محدود و به خصوص با عرض کمتری است که نیاز به ورودی عریض دارند. همان سنسورهای به کار رفته (برای باز و بسته شدن) در درب‌های اسلایدی خودکار در این مدل نیز تعبیه شده است و عملکردی بسیار دقیق و بدون خطا دارند.

این درب‌ها، ظاهری بسیار ساده دارند، اما باید گفته شود که عملکرد آن‌ها در مقابل سادگی‌شان، فوق‌العاده کاربردی است.

درب اتوماتیک تلسکوپی حین باز شدن، نسبت به سایر درب‌ها، از سیستم متفاوتی پیروی می‌کند، بدین صورت که اسلایدهای درب برای باز و بسته شدن به صورت کشویی روی یکدیگر قرار می‌گیرند. با این عملکرد می‌توان حدس زد که درب اتوماتیک تلسکوپی برای مکان‌هایی با پهنای کم که نیاز به درب‌های عریض دارند، بسیار کارآمد خواهد بود.

درب اتوماتیک تلسکوپی در چه مکان‌هایی کاربرد دارد؟

غالبا از درب‌های تلسکوپی خودکار در ساختمان‌هایی مانند بیمارستان‌ها که به ورودی‌های عریض نیاز دارند، اما شرایط بنا به گونه‌ای است که نمی‌توان درب‌های عریض را در آن‌ها جای داد، استفاده می‌شود.

به بیانی دیگر باید گفته شود که بعضا برخی از ساختمان‌ها در ورودی خود دارای دهانه کوچکی هستند و در صورت استفاده از درب‌های معمولی، فضای بسیار کوچک و تنگی در اختیار افراد قرار می‌گیرد و طبیعتا عبور و مرور سخت می‌شود. از این رو، با نصب یک درب اتوماتیک تلسکوپی که اسلایدهای آن یا همان لت‌ها به راحتی به شکل کشویی روی هم قرار می‌گیرند، می‌توان فضایی عریض را برای عبور و مرور ایجاد کرد.

به طور مشخص از این درب‌ها می‌توان در مراکزی مانند بانک‌ها، هتل‌ها و مراکز اقامتی، بیمارستان‌ها، مراکز تفریحی، انواع مراکز خرید و فروشگاه‌ها و سایر مراکز عمومی که نیاز به ورودی عریض دارند، استفاده کرد. همچنین بعضا دیده شده است که درب اتوماتیک تلسکوپی را در ورودی‌های راه های فرار و نجات نیز قرار داده‌اند.

پس در تمامی مکان‌هایی که ملاحظات ساختاری اجازه استفاده از درب‌های بزرگ و عریض را نمی‌‌دهد، یک درب اتوماتیک تلسکوپی، بهترین گزینه خواهد بود.

مزایای استفاده از درب اتوماتیک تلسکوپی چیست؟

پیش از هر چیزی می‌توان به زیبایی و شکیل بودن درب‌های اسلایدی تلسکوپی اشاره کرد. از آن جایی که این درب‌ها اتوماتیک هستند، بدون دخالت دست به راحتی باز می‌شوند و برای عبور و مرور هیچ‌گونه سختی برای افراد وجود نخواهد داشت. به علاوه مانند تمام درب‌های اسلایدی، به فضایی برای جلو و عقب رفتن درب هنگام باز و بسته شدن نیاز نیست.

از سوی دیگر کشویی بودن آنها، از این درب‌ها، درب‌هایی کاملا بدون صدا ساخته است. یعنی حین استفاده از این درب‌ها، از بابت صدای کوبیده شدن در روی چهارچوب، جیرجیرهای احتمالی و صدای سایش نگرانی وجود نخواهد داشت.

درب‌های اتوماتیک اسلایدی تلسکوپی در مدل‌ها و عرض‌های متفاوت عرضه می‌شوند. این درب‌ها می‌توان در بسیاری از پروژه‌ها استفاده کرد و بسته به نوع کاربرد و حجم افرادی که از آن عبور می‌کنند، تغییر سایز داد. به عنوان مثال یک درب اتوماتیک تلسکوپی، می‌تواند از 4 لت یا 6 لت ساخته شود، این یعنی امکان تغییر سایز در این درب‌ها وجود دارد. بسته به انتظارات مشتری بهترین مدل آن همسو با فضا و نیازها توصیه خواهد شد.

پس به طور خلاصه انعطاف پذیری این درب‌ها، دسترسی آسان بدون تماس مستقیم دست، هزینه مناسب نصب و عایق انرژی بودن آن، درب اتوماتیک تلسکوپی را به یکی از ایده‌آل‌ترین درب‌های ساختمانی تبدیل کرده است.

نصب درب‌های تلسکوپی اسلایدی بسیار ساده بوده و نگهداری آن نیز زحمتی در پی نخواهد داشت. این مدل از درب‌های مدرن طول عمر بالایی دارند و می‌توان به اندازه عمر کل پروژه ساختمانی روی آن‌ها حساب کرد.

عملکردهای اضافه یک درب اتوماتیک تلسکوپی

  1. این درب‌ها از عبور و مرور هوا جلوگیری می‌کند: حین بسته بودن درب‌ها، نفوذ هوا امکان پذیر نیست و می‌توان آن‌ها را به شکل یک عایق در نظر گرفت.
  2. دکمه قفل سریع: در سیستم این درب‌ها دکمه‌ای قرار داده شده است که با فشردن آن می‌توان درب را به سرعت بست. این گزینه می‌تواند کاربردهای مختلفی از جمله امنیتی داشته باشد.
  3. پیوستن به اتوماسیون ساختمان: این درب‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که می‌تواند با سیستم‌های موجود در ساختمان‌های فعلی هماهنگ شود.
  4. کنترل دستی: خوشبختانه این درب‌ها علاوه بر کنترل اتوماتیک خود، امکان کنترل دستی نیز دارند و درصورت نیاز می‌توان آن‌ها را از فرم کنترل اتوماتیک خارج کرد.

طراحی آن‌ها به چه صورت است؟

یک درب اتوماتیک عموما دارای فریم و قاب‌های بلند و باریک است که سطح اسلایدها و لت‌های آن از شیشه ساخته می‌شود. این یعنی درب‌های مذکور به راحتی نور را عبور می‌دهند و فضایی تاریک را در ورودی ساختمان ایجاد نمی‌کنند. از سویی استفاده از شیشه‌های نشکن و عایق، همان‌طور که گفته شد، توقع عمری طولانی و مصرف انرژی کمتری را از آن‌ها ایجاد می‌کند.

این درب‌ها، از استانداردهای جدیدی پیروی کرده و در عملکرد نسبت به سایر درب‌ها، با قدرت بیشتری کار می‌کنند.

وزن این درب‌ها روی بخش‌های رولی و ساختار حاشیه‌ای  و چرخ‌های پلیمری قرار می‌گیرد، لذا روان و آسان حرکت می‌کنند. با استفاده از سیستم «درب روی درب» و سیستم‌های هوشمند برای جلوگیری از برخورد با عبورکنندگان، می‌توان گفت که درب اتوماتیک تلسکوپی طراحی نوآورانه‌ای دارد و تحولی در ساخت و عرضه‌ی درب‌ها به وجود آورده است.

با توجه به نوع ساختار و عملکرد این درب‌ها، امکان عبور و مرور به راحتی فراهم می‌شود. درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک با ارائه راحتی و آسایش هنگام استفاده، می‌تواند یک خوشامدگویی بسیار خوب برای مکان‌های عمومی باشد که به حقوق و آسایش ارباب رجوع احترام زیادی می‌گذارند.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع درب‌های اتوماتیک می‌توانند به سایت مانیس دُر مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مانیس دُر

تعدادی از خدمات شرکت مانیس در 1- طراحی ساخت و اجرای دربهای اسلایدینگ ۲لنگه و چهار لنگه. 2- طراحی ساخت و اجرای دربهای تلسکوپی ۳ لنگه و ۶لنگه. 3- طراحی ساخت واجرای دربهای heavy duty (پرقدرت)جهت مکانهایی با تردد نامحدود. 4- طراحی ساخت و اجرای دربهای نیمگرد تمام گرد. 5- طراحی ساخت و اجرای سیستمهای کنترل تردد.

اطلاعات تماس
  • 021886*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان