کد: 13971005335889827

گوتنبرگ، ادیتور جدید وردپرس

کد: 13971005335889827

https://goo.gl/rvVcQ1

، (اخبار رسمی): گوتنبرگ نام ویرایشگر جدید وردپرس است که پس از به روزرسانی به ورژن 5.0 در پنل قرار گرفت. این ویرایشگر جدید کمی پیچیده است که در مقایسه با ورژن‌های قبلی کار با آن شاید کمی پیچیده باشد.

گوتنبرگ (Gutenberg) ادیتور جدید وردپرس
گوتنبرگ (Gutenberg) ادیتور جدید وردپرس

بنابراین اگر احساس می‌کنید که  کار با ویرایشگر کلاسیک وردپرس بهتر است می‌توانید از افزونه Classic Editor تا هر زمانی که مایل هستید هم‌چون گذشته با وردپرس کار کنید. با استفاده از این افزونه، گوتنبرگ (Gutenberg) ادیتور جدید وردپرس از سایت حذف نخواهد شد بلکه در کنار آن می‌توان از ویرایشگر کلاسیک استفاده کرد.

ویرایشگر گوتنبرگ هنوز امکانات زیادی نیاز دارد بنابراین باید وقت بیشتری برای بهبود در اختیار آن قرار داد تا وردپرس همچون گذشته در زمینه بازاریابی اینترنتی محبوبت کسب کند.

با گوتنبرگ (Gutenberg) ادیتور جدید وردپرس آشنا شوید

پس از آنکه سایت خود را به وردپرس 5.0 به روزسانی کنید تغییراتی را ویرایشگر خود خواهید دید. در اولین نگاه با یک صفحه‌ی ساده ویرایشگر همراه با تاگل‌هایی که امکان باز و بسته شدن دارند مواجه می‌شوید. در این صفحه همه چیز حتی تنظیمات دسته، برچسب، تصویر شاخص، دیدگاه‌ها و حتی چکیده مطلب به صورت مینیمال زیر هم نمایش داده می‌شوند.

در وردپرس اکثر موارد به صورت آنی ذخیره می‌شوند و مانند قبل نیازی به ذخیره کردن متن نیست. از مواردی که ممکن است به چشم بیایید عدم مشاهده برچسب‌های پر استفاده است.

در بالای صفحه سمت چپ منوی سه نقطه‌ای وجود دارد که مربوط به قسمت ادیتور، نحوه مشاهده و ابزارها است. در این قسمت می‌توان از میان ویرایشگر دیداری یا کد نوع پنل ویرایشگر خود را مشخص کرد. از بزرگترین عیب‌هایی که قطعا هر کس دیگری که تاکنون با وردپرس کار کرده است در چند ثانیه اول به آن پی خواهد برد این است که خبری از Custom Fields یا زمینه‌های دلخواه نیست. همین امر کار با وردپرس را کمی دشوار می‌کند.

گوتنبرگ وردپرس در پایه بلاک، کدنویسی شده است که این بلاک‌ها به صورت آیکن + در ویرایشگر قابل مشاهده است. در میان بلاک‌ها مواردی مانند تصاویر و هدینگ به صورت عنصری جدا از محتوا قرار گرفته‌اند که پس از انتخاب کلیه تنظیمات مربوط به آن قابل مشاهده است. در منوی سمت چپ قابلیت دیگری به عنوان ویرایش با html یا edit as html وجود دارد که می‌توان کدهای اچ تی ام ال را به راحتی ویرایش کرد.

قابلیت جدید و دیگر گوتنبرگ امکان جابجایی و درگ کردن عناصر است که در سمت راست آنها به صورت فلش آیکونی برای این کار قرار دارد.

معرفی بلاک‌ها در گوتنبرگ

در گوتنبرگ، بلاکی به نام پارارگراف وجود دارد که برای متن‌ها استفاده می‌شود. تنظیمات مربوط به هر متن زمانی که بر روی آن کلیک کنید قابل مشاهده است. بلاک هدینگ برای تیترهای متن است و جالب است که در این ادیتور خبری از هدینگ1 نیست و هدینگ‌ها از شماره 2 شروع می‌شوند.

از بلاک تصویر یا image برای قرار دادن تصویر در متن استفاده می‌شود.

با بلاک کاور هم می‌توان تصویری را در متن خود قرار داده و سپس شروع به نوشتن کرد. بلاک‌های دیگر هم مواردی است که در ادیتورهای قبلی با آن کار می‌شده است. این بلاک‌ها به راحتی به یکدیگر تبدیل می‌شوند، به عنوان مثال به راحتی می‌توان بلاک متن را به بلاک نقل قول یا بلاک هدینگ تبدیل کرد.

از ویژگی‌های جالبی که برای بلاک‌ها در نظر گرفته شده است این است که می‌توان بلاکی را تنظیم کرد و به نام خاصی ذخیره کرد و با استفاده از گزینه تبدیل به بلاک اشتراک گذاشه شده یا add to reusable blocks آن را به اشتراک گذاشت و درسایر برگه‌ها و نوشته‌های خود استفاده کرد.

تمامی موارد گفته شده در نگاه اول توجه کاربر را به خود جلب می‌کند، مسلم است که برای بررسی دقیق‌تر باید زمان بیشتری را به آن اختصاص داد. در حال حاضر با ارائه این نسخه از وردپرس، کاربران تمایل کمتری به استفاده از آن نشان داده‌اند و بیشتر علاقه‌مند به استفاده از classic editor بوده‌اند.

علاوه بر این نقدهای منقی و ناراضی بسیاری در توییتر به گوتنبرگ از طرف کاربران درج شده است و اغلب اشاره کرده‌اند که گوتنبرگ سرعت کاری آنها را پایین آورده طوری که نوشتن یک مقاله ساده هم کند پیش می‌رود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیجی اکتیو | digiactive

ما در digiactive تمام تلاش خود را در این راستا قرار داده ایم که هر آنچه شما برای یادگیری در زمینه دیجیتال مارکتینگ و برندینگ نیاز دارید به شکل های مختلف و به صورت جامع و کامل در اختیارتان قرار دهیم.