کد: 13980708409049827

تأثیر بردکرامب در سئو و UX چیست؟

بردکرامب چیست؟

کد: 13980708409049827

http://bit.ly/2niTVnW

، (اخبار رسمی): برد کرامب از عوامل تاثیرگذار در ایجاد تجربه کاربری مناسب است. این ابزار لینک‌های مسیریابی هستند که اغلب در پایین منوی اصلی سایت قرار می‌گیرد. Breadcrumbs یا بردکرامب علاوه بر بهبود تجربه کاربری، تاثیر به سزایی در سئو سایت هم دارد.

بردکرامب (Breadcrumbs) چیست؟ – تأثیر بردکرامب در سئو و UX چیست؟
بردکرامب (Breadcrumbs) چیست؟ – تأثیر بردکرامب در سئو و UX چیست؟

بردکرامب (Breadcrumbs) چیست؟

Breadcrumbs به معنای نان ریزه یا خرده نان است و علت انتخاب این نام هم  مربوط به داستانی افسانه‌ای از اروپا است.

داستان بدین صورت است که خواهر و برادری به نام‌های هانسل و گرتل قصد رفتن از خانه به جنگل را دارند. برای گم نکردن مسیر خود، خرده نان‌هایی را به عنوان راهنمای مسیر در بین راه خانه تا مقصد خود می‌‌ریزند.

این راهنمای مسیر بیشتر در سایت‌های فروشگاهی استفاده می‌شود که دسته‌بندی‌های زیادی دارند. از آنجایی که مناسب‌ترین تعداد مسیر برای رسیدن به هدف در وبسایت‌ها، 3 مسیر پیاپی است با استفاده از بردکرامب به کاربر کمک می‌شود تا راحت‌تر به محصول موردنظر خود برسد.

اما از آنجایی که بردکرامب هم در رتبه بندی سئو تاثیرگذار است و هم در تجربه کاربری، در سایت‌های وبلاگی و شرکتی هم از آن استفاده می‌شود.

اگر به آپدیت‌های منظم گوگل در الگوریتم‌هایش دقت شود می‌توان متوجه شد که در هر آپدیت جدید، اهمیت به کاربران را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهد. بنابراین علاوه بر سئو، موارد مربوط به تجربه کاربری هم در بهینه سازی سایت باید در نظر گرفته شود.

Breadcrumbs هم از مواردی است که هم بر SEO تاثیر دارد و هم بر UX. در ادامه به پاسخ این سوال که تأثیر بردکرامب در سئو و UX چیست؟ پرداخته می‌شود.

تأثیر بردکرامب در سئو

اولین تاثیر مستقیمی که بردکرامپ در سئو دارد، لینک‌سازی داخلی است. به این دلیل که هر مرحله را به صورت لینک نمایش می‌دهد و هر کدام از این لینک‌ها از ANCHOR TEXT مخصوص صفحه استفاده می‌کنند. علاوه بر این از طریق این لینک سازی پی در پی، ربات‌های گوگل وضعیت ایندکس سایت را بهبود می‌بخشد.

تاثیر بردکرامب در UX

همان‌طور که گفته شد هدف اصلی بردکرامب‌ها، افزایش UX یا تجربه کاربری بود تا از گمراه شدن کاربر جلوگیری کند.

Breadcrumbs  به کاربر کمک می‌کند تا موقعیتش را به خاطر داشته باشد و به صاحب سایت کمک می‌کند تا رضایت کاربر سایت خود را از این طریق افزایش دهد.

به طور کلی از مزایای این ابزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  کاهش بانس ریت (BOUNCE RATE)
  •  افزایش مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت (TIME ON SITE)
  •  تعامل بیشتر کاربر با سایت (ENGEGEMENT)
  • بهبود سئو و بهینه‌سازی سایت

چگونه بردکرامب را به وردپرس اضافه کنیم؟

برای اضافه کردن بردکرامب به وردپرس، روش‌های مختلفی وجود دارد. ساده‌ترین حالت آن استفاده از قالب‌هایی است که این ابزار به صورت پیش فرض در طراحی آن استفاده شده است. البته در حال حاضر بیشتر قالب‌ها دارای Breadcrumbs  هستند.

اما در صورتی که قالب بدون بردکرامب باشد، می‌توان از افزونه‌های وردپرس که متداول‌ترین آنها افزونه Yoast SEO است استفاده کرد.

تنظیمات بردکرامب با افزونه Yoast SEO

برای اضافه کردن بردکرامب با افزونه Yoast SEO باید قطعه کد زیر را به صفحه single.php یا page.php اضافه کرد.

<?php if ( function_exists('yoast_breadcrumb') ) { yoast_breadcrumb( '<p id="breadcrumbs">','</p>' ); } ?>

سپس به تنظیمات افزونه یوست رفت و در بخش Search Appearance قسمت Breadcrumbs آن را فعال کرد. پس از طی کردن مراحل بالا، بردکرامب در همان قسمتی از سایت که کد PHP گذاشته شده است نمایش داده می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیجی اکتیو | digiactive

ما در digiactive تمام تلاش خود را در این راستا قرار داده ایم که هر آنچه شما برای یادگیری در زمینه دیجیتال مارکتینگ و برندینگ نیاز دارید به شکل های مختلف و به صورت جامع و کامل در اختیارتان قرار دهیم.