کد: 13971220355229827

سئو محلی یا Local SEO چیست؟

کد: 13971220355229827

https://goo.gl/t8J9rT

، (اخبار رسمی): از مراحل بسیار مهم برای سئو و بهینه‌سازی سایت، یافتن بهترین کلمات کلیدی برای جستجوی محلی است. منظور از جستجوی محلی کاربران یا مصرف‌کنندگانی است که انواع مختلف کسب‌وکار را بر اساس موقعیت مکانی خود پیدا می‌کنند بنابراین بهترین راه برای سئوی یک سایت، بهینه‌سازی آن براساس سئوی محلی است.

سئو محلی یا Local SEO چیست؟
سئو محلی یا Local SEO چیست – اشتباهات رایج در سئوی محلی

منظور از جستجو محلی کاربران یا مصرف‌کنندگانی است که انواع مختلف کسب‌وکار را براساس موقعیت مکانی خود پیدا می‌کنند بنابراین بهترین راه برای سئوی یک سایت، بهینه‌سازی آن براساس سئوی محلی یا local seo است

مطمئنا همه افراد بارها در جستجوهایی که در گوگل داشته‌اند، نتایجی همراه با نقشه، آدرس و شماره تلفن در بالای صفحه دیده‌اند.

در واقع سئوی محلی یا به عبارتی Local SEO (لوکال سئو) همین است. در ادامه  بیشتر به اینکه سئو محلی یا Local SEO چیست و اشتباهات رایج در سئوی محلی چیست پرداخته می‌شود.

سئو محلی یا Local SEO چیست؟

سئو محلی یا Local SEO از روش‌های بهینه سازی سایت است که باعث می‌شود پس از اینکه کالا، خدمات یا مکانی در گوگل جستجو می‌شود، نزدیک‌ترین موقعیت به نشان در آید.

سئوی محلی مکان کاربر را از طریق آی پی آن مشخص می‌کند و کار خود را از طریق نقشه گوگل انجام می‌دهد. این قابلیت با الگوریتم کبوتر گوگل کامل می‌شود که در حقیقت برای لوکال سئو هم طراحی شده است.

سئوی محلی چگونه انجام می‌شود؟

برای انجام سئوی محلی، قبل از هر چیزی باید آدرس مورد نظر برای شرکت، سازمان یا هر مکان دیگری را در نقشه گوگل یا همان گوگل مپ ثبت کرد. نامی که در گوگل همراه با آدرس و سایر مشخصات ثبت می‌شود باید شامل کلمه کلیدی موردنظر و یا نام برند باشد.

پس از انجام این کار، چند روزی طول می‌کشد تا گوگل آن را تایید کند. با تایید نهایی گوگل، وقتی عبارتی که در گوگل ثبت شده است جستجو می‌شود به راحتی می‌توان اطلاعات خود را مشاهده کرد.

یکی از مناسب‌ترین راه‌ها برای جذب بهتر مخاطب این است که نام منطقه‌ی محل سکونت یا بخشی از آدرس خود را در کنار تمام کلمات کلیدی که ثبت می‌شود وارد کرد.

اشتباهات رایج در سئو محلی یا Local SEO

ثبت سایت در سئو محلی یا Local SEO همان قدر که راحت است و موجب بهبود رتبه می‌شود، همان‌قدر هم می‌تواند با انجام اقداماتی اشتباه موجب افت سایت و حتی جریمه آن بشود.

برخی از اشتباهات رایج در سئو محلی یا Local SEO که نادیده گرفتن آنها می‌تواند نتایج بدی به همراه داشته باشد به صورت زیر است:

  • ثبت نکردن آدرس سایت
  • استفاده نکردن از کد تلفن شهر
  • به کار بردن کلمات کلیدی نادرست یا نامرتبط
  • استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی شامل مکان جغرافیایی
  • عدم حضور یا فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  • بی توجهی به سرعت سایت

گوگل بسیار هوشمند است و یکی از موارد بسیار مهمی که برای رتبه‌بندی یک سایت به آن توجه ویژه‌ای نشان می‌دهد، کاربران است تا تجربه خوبی را از طریق سئو محلی داشته باشند.

بنابراین باید سعی کرد به فاکتورهایی از جمله سرعت سایت، حضور در شبکه‌های اجتماعی از  جمله فیسبوک، درج کلمه کلیدی، نشانی و مشخصات درست در لوکال سئو دقت کرد.

شروع لوکال سئو یا سئو محلی سایت

کسب‌وکارهایی که می‌خواهند لوکال سئو یا سئو محلی سایت و بهبود وضعیت سئو سایت خود را داشته باشند می‌توانند لیستی از کلمات کلیدی مورد نظر خود را آماده کنند به گونه‌ای که پربازدیدترین و کم رقابت‌ترین باشند.

برای تهیه این لیست می‌توانند از ابزار رایگان سئو جهت یافتن بهترین کلمه کلیدی سایت استفاده کنند. پس از آماده شدن لیست کلمات کلیدی و بررسی رقبا، می‌توان با در نظر گرفتن موارد گفته شده سئوی محلی سایت خود را شروع کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیجی اکتیو | digiactive

ما در digiactive تمام تلاش خود را در این راستا قرار داده ایم که هر آنچه شما برای یادگیری در زمینه دیجیتال مارکتینگ و برندینگ نیاز دارید به شکل های مختلف و به صورت جامع و کامل در اختیارتان قرار دهیم.