اطلاعات تماس
  • 026362*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139710153381710628

اشتغال در شرکت نفت و صنایع مرتبط با حوزه نفت و گاز

کد: 139710153381710628

https://goo.gl/SiQVXa

، محمدشهر , (اخبار رسمی): با توجه به جمعیت جوان و تحصیل کرده، موضوع اشتغال جوانان به یکی از ابر چالش‌های کشور تبدیل شده است. سالانه تعداد بسیار زیادی از نخبه‌های کشور در فرایندهای استخدام شرکت نفت و شرکت‌های وابسته به آن شرکت می‌کنند و در نهایت جذب این حوزه می‌شوند.

اشتغال در شرکت نفت و صنایع مرتبط با حوزه نفت و گاز
اشتغال در صنعت نفت

با توجه به جمعیت جوان و تحصیل کرده که درصد بسیار بالایی از آنان را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند موضوع اشتغال جوانان به یکی از ابر چالش‌های کشور تبدیل شده است. دغدغه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هم اکنون یکی از مسائل مهم در خانواده های ایرانی است. اقتصاد سنتی مبتنی بر خدمات ما نیز قابلیت جوابگویی به این معضل بزرگ جوانان فارغ‌التحصیل را ندارد. از این رو باید توجه ویژه‌ای به صنایع با پتانسیل اشتغال‌زایی بالا که کشور ما نیز در آنها مزیت نسبی دارد کرد. سالانه تعداد بسیار زیادی از نخبه‌های کشور در پروسه‌های استخدام شرکت نفت و شرکت‌های وابسته به آن شرکت می‌کنند و در نهایت جذب این حوزه می‌شوند.

واقعیت این است که هر یک از بخش‌های اقتصادی و صنعتی کشور زمینه‌ها و ظرفیت‌های متفاوتی برای ایجاد اشتغال دارد. سرمایه‌گذاری مناسب در بخش‌های با اشتغال‌زایی و ارزش افزوده بالا می‌تواند به کشور ما در رفع معضل بیکاری قشر تحصیل کرده کمک کند. یکی از این صنایع مهم، صنعت نفت است. کشور ما در این حوزه به دلیل داشتن یکی از عظیم‌ترین ذخایر نفت و گاز در جهان، دارای مزیت نسبی بالایی است.

این صنعت چه در حوزه استخراج و حمل نفت خام و گاز طبیعی و چه در حوزه صنایع پایین دستی نظیر صنایع پالایش و پتروشیمی دارای اشتغال‌زایی عظیمی است. همین طور این صنعت در حوزه ساخت تجهیزات نفتی از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است که با توجه به حجم بالای سرمایه‌گذاری، سالانه برای اجرای پروژه‌های نفتی و گازی، می‌توان از آن به‌عنوان فرصت طلایی برای ایجاد اشتغال در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی یاد کرد.

مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده تا 5 سال آینده باید حدود 200 میلیارد دلار در صنعت نفت کشور سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی صورت می‌پذیرد. با نگاهی به کشورهای همسایه، دولت عراق نیز برنامه‌های گسترده‌ای برای سرمایه‌گذاری 300 میلیارد دلاری در صنعت نفت خود دارد. همینطور کشورهای حوزه دریای خزر و خلیج فارس نیز برنامه‌های عظیمی جهت توسعه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی خود دارند.

با توجه به اینکه حدود 60 تا 70 درصد این مبالغ سرمایه‌گذاری شده باید صرف ساخت و نصب تجهیزات مربوط به این صنایع شود، بنابراین می‌توان تصور دقیقی از میزان حجم پول در صنایع پیمانکار پایین دستی را به دست آورد.

این یعنی فرصت بسیار بزرگی برای شرکت‌های فنی و پیمانکار و تولیدکنندگان قطعات و تجهیزات در صنعت نفت و گاز ایران ایجاد می‌کند که به صورت مستقیم و غیرمستقیم به اشتغال بخش وسیعی از مهندسان و تکنسین‌ها می‌انجامد. از جمله آنها، استخدام مهندس برق، استخدام مهندس مکانیک و سایر استخدام‌ها در صنعت نفت است که می‌تواند دغذغه‌های اشتغال را برای همیشه در کشور مرتفع سازد. اما باید در این زمینه حمایت‌های لازم از پیمانکاران و شرکت‌های صنعتی در حوزه نفت و گاز صورت  پذیرد.

علاقه‌مندان به منظور اطلاع از آخرین اخبار استخدامی شرکت نفت، می‌توانند به سایت وطن جاب مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وطن جاب

مجموعه وطن جاب به منظور رفع نیاز متخصصین گرامی در نبود منبع آگهی استخدامی مناسب در سطح کشور راه اندازی شده است. هدف از مجموعه وطن جاب، انتشار کلیه آگهی استخدام جراید در سطح کشور بوده است به گونه ای که متخصصین گرامی در فرایند کاریابی خود، با عضویت در سایت، بدون نیاز به هیچ منبع دیگری به تمامی آگهی های استخدامی در سطح کشور در کمترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت دسترسی داشته باشند.

اطلاعات تماس
  • 026362*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام