اطلاعات تماس
  • 026362*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139710233400810628

بازار کار مهندسی معماری و عمران و آینده شغلی مهندسان این حوزه

کد: 139710233400810628

https://goo.gl/cJN1as

، محمدشهر , (اخبار رسمی): رشته مهندسی معماری، در واقع تلفیقی است از دو زمینه هنر و ساختمان. این رشته مناسب افراد علاقه‌مند به دو حوزه ساختمان و هنر است. در سوی دیگر رشته مهندسی عمران بیشتر با تکیه بر فعالیت‌های اجرایی و طراحی سازه دارای نقشی تاثیرگذار در دنیای مهندسی است و مناسب افراد با علاقه‌های اجرایی است.

بازار کار مهندسی معماری و عمران و آینده شغلی مهندسان این حوزه
بازار کار مهندسی معماری و عمران و آینده شغلی مهندسان این حوزه

در اغلب رشته‌های مهندسی، نظیر مهندسی برق، مکانیک و ... فارغ التحصیلان این رشته‌ها، به سادگی قادر به راه‌اندازی کسب و کار مستقل نیستند و باید در یک تیم بعضا چند صد نفره مشغول به کار شوند. در حالی که در رشته معماری این امکان برای فارغ التحصیلان وجود خواهد داشت که با توجه به توانایی‌های طراحی و خلاقیت‌های ذاتی و اکتسابی خود در ارائه طرح‌های منحصر به فرد، بتوانند به طور مستقل، به فعالیت خود ادامه دهند که البته این از نقاط قوت رشته معماری است.

بازار کار رشته معماری نیز بسیار گسترده است و بسیاری از شرکت‌های ساختمانی، آموزشکده‌های هنری-آموزشی و همچنین دفاتر طراحی، نیازمند استخدام مهندس معمار هستنددر بازار کار رشته معماری، کمتر از سایر رشته‌های مهندسی آگهی‌های استخدام مهندس معمار توسط شرکت‌های بزرگ و دولتی به چشم می‌خورد، و اغلب آگهی‌های استخدامی مهندسی معمار مربوط به شرکت‌ها یا دفاتر معماری کوچک هستند. هر یک از مهندسان معمار نیز، به راحتی قادر هستند خود یک دفتر معماری تاسیس کنند که از نقاط برجسته این رشته است.

بازار استخدام مهندس عمران در کشورهای در حال توسعه بسیار داغ است. زیرا در این کشورها، فعالیت‌های عمرانی، ساخت سازه و ساختمان، راه، سد و ... با سرعت زیاد در حال انجام است و این به معنای بازار کار مناسب رشته مهندسی عمران در این کشورها است.

رشته مهندسی عمران نیز دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است. سرعت تغییرات در این رشته نسبت به سایر رشته‌ها نظیر کامپیوتر، بسیار کم است به نحوی که در چند دهه گذشته، در روش‌های طراحی و ساخت ساختمان‌ها، تغییرات چشمگیری رخ نداده است. این مسئله خود به یک ویژگی برای مهندسان عمران تبدیل شده است. زیرا نیاز به بروز ماندن مهندسان عمران نسبت به سایر رشته‌ها بسیار کمتر است. علاوه بر آن، افراد فارغ التحصیل در رشته عمران از دانشگاه‌های ایران، معمولا قادر خواهند بود در سایر کشورها به راحتی کار متناسب با رشته خود را بیابند.

علاقمندان به رشته مهندسی عمران قادر به فعالیت در گرایش‌های از حوزه راه و راهسازی، آب و فاضلاب، سازه، سد، ژئوتکنیک، مهندسی ترافیک، مهندسی محیط زیست خواهند بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وطن جاب

مجموعه وطن جاب به منظور رفع نیاز متخصصین گرامی در نبود منبع آگهی استخدامی مناسب در سطح کشور راه اندازی شده است. هدف از مجموعه وطن جاب، انتشار کلیه آگهی استخدام جراید در سطح کشور بوده است به گونه ای که متخصصین گرامی در فرایند کاریابی خود، با عضویت در سایت، بدون نیاز به هیچ منبع دیگری به تمامی آگهی های استخدامی در سطح کشور در کمترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت دسترسی داشته باشند.

اطلاعات تماس
  • 026362*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام