اطلاعات تماس
  • 026362*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139710183388010628

بررسی نقش مهندسی برق الکترونیک و کامپیوتر در زندگی آینده

کد: 139710183388010628

https://goo.gl/659fNH

، محمدشهر , (اخبار رسمی): تغییرات عظیمی در راه است. به زودی تاکسی‌ها و خودروهای بدون راننده در خیابان‌های سراسر جهان حمل‌ونقل جهانی را دگرگون می‌کنند و کامیون‌های بدون راننده خستگی‌ناپذیر، جاده‌های جهان را در می‌نوردند و روبات‌های خانگی به زودی در خانه‌های مردم در سراسر جهان بخش بزرگی از وظایف انسان‌ها را به عهده می‌گیرند.

بررسی نقش مهندسی برق الکترونیک و کامپیوتر در زندگی آینده
برنامه نویسی آینده مشاغل دنیا

برنامه‌نویسی مهمترین و تاثیرگذارترین شغل در آینده خواهد بود. برنامه‌نویسی حرفه‌ای است که دستگاه‌های خودکار و روبات‌ها، قادر به انجام آن نیستند و فقط از عهده انسان برمی‌آید

فرقی نمی‌کند در کدام کشور و در کجای جهان زندگی می‌کنید حتی در کشورهای بسیار فقیر نیز کامپیوترها نقش مهمی در زندگی مردم دارند. کمتر نقطه‌ای از جهان را می‌توان یافت که پای گوشی‌های هوشمند، اینترنت و وای فای به آنها نرسیده باشد یا مردم نام غول‌های تکنولوژی الکترونیک و کامپیوتر همانند اپل، مایکروسافت، گوگل و سامسونگ را نشنیده باشند. در حقیقت کامپیوترها به سرعت زندگی را دگرگون کرده‌اند.

برای افراد میانسال و مسن جامعه این تغییرات بسیار شگرف و عمیق هستند. هنوز بسیاری از آنها، شیوه‌های ارتباطی قدیمی مانند پست و تلگراف را فراموش نکرده‌اند و یا هنوز بسیاری از شیوه‌های دسترسی به اطلاعات، همانند کتابخانه‌های کوچک محلی که در بسیاری از شهرها و روستاهای کوچک ایران اصلا وجود خارجی نداشت را به خاطر دارند. در آن زمان پیش‌بینی اینکه 20سال بعد در هر گوشه‌ای از ایران می‌توان با یک گوشی تلفن جیبی و از طریق اینترنت به تمام کتابخانه‌های جهانی وصل شد و در مدت چند ثانیه آخرین اطلاعات دانش بشری را به دست آورد، غیر ممکن بود.

اما تغییرات عظیم بیشتری نیز در راه است. به زودی تاکسی‌ها و خودروهای بدون راننده در خیابان‌های سراسر جهان حمل ونقل جهانی را دگرگون می‌کنند و کامیون‌های بدون راننده خستگی‌ناپذیر، جاده‌های جهان را در می‌نوردند و روبات‌های خانگی به زودی در خانه‌های مردم در سراسر جهان بخش بزرگی از وظایف انسان‌ها را به عهده می‌گیرند.

این پیشرفت‌های عظیم مدیون دو عامل اساسی است:

1- پیشرفت دانش مهندسی الکترونیک

2- پیشرفت دانش برنامه‌نویسی کامپیوتر

دانش مهندسی الکترونیک، هر ساله پیشرفت‌های بسیار سریعی دارد. میکرو پرسسورها هر ساله بسیار سریع‌تر و کوچک‌تر و کم مصرف‌تر از سال قبل می‌شوند و هر سال سنسورهای دقیق‌تر و ارزان‌تری به بازار عرضه می‌شوند. این باعث می‌شود تا دانشگاه‌های سراسر جهان به تربیت هرچه بیشتر مهندسان الکترونیک روی آورند. هم اکنون دانشگاه‌های ژاپن هر سال 14 درصد فارغ التحصیل مهندس الکترونیک بیشتری را به بازار کار جهانی ارائه می‌دهند و بیش از 40 درصد دانشجویان مهندسی، در کره جنوبی در رشته مهندسی برق الکترونیک تحصیل می‌کنند. یکی از دلایل آن بالا رفتن میزان استخدام‌ها در رشته مهندسی برق است. از این رو، شرکت‌های زیادی در دنیا جهت بخش تحقیق و توسعه خود، خواهان استخدام مهندس برق هستند.

اما جنبه دیگر این پیشرفت‌ها، مدیون مهندسین کامپیوتر و برنامه‌نویسان است. بخش بزرگی از مهندسان کامپیوتر در زمینه تعمیر و به کارگیری سخت افزارها فعالیت می‌کنند. شرکت‌های بسیار زیادی در سراسر دنیا، برای سرویس‌دهی و اتصال و نگهداری سیستم‌های خود نسبت به به کارگیری و استخدام مهندس کامپیوتر اقدام می‌کنند.

اما قسمت اعظم متخصصان در این زمینه برنامه نویسان هستند. برخلاف انتظار، برنامه نویسان اطلاعات خاصی در زمینه الکترونیک و سخت افزار کامپیوتر ندارند، بلکه کاری که آنها انجام می‌دهند، اصول و مبانی هر کار و تخصص را براساس قواعد و زبان برنامه‌نویسی برای کامپیوتر قابل فهم می‌کند. در حقیقت امکان برقراری ارتباط هر کاربر را با سخت افزار کامپیوتر ممکن می‌سازند. با توجه به پیشرفت قدرت پردازش و ذخیره‌سازی سخت افزارها، برنامه‌ها نیز هر روز توسعه می‌یابند و بزرگ‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند. برای همین است که اغلب کشورهای اروپایی، آموزش برنامه نویسی را از دوره دبستان به افراد آغاز می‌کنند.

برنامه نویسی مهمترین و تاثیرگذارترین شغل در آینده خواهد بود. برنامه نویسی حرفه‌ای است که دستگاه‌های خودکار و روبات‌ها، قادر به انجام آن نیستند و فقط از عهده انسان برمی‌آید. بسیاری از متخصصان رشته‌های مختلف از پزشکی و هوافضا گرفته تا مهندسان کشاورزی به برنامه نویسی در رشته‌های خود، رو خواهند آورد. در بسیاری از شرکت‌های مرتبط با حوزه فناوری، به منظور به‌کارگیری و استخدام برنامه نویس در مجموعه خود، هر ساله هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شوند که نوید بزرگ‌تر شدن بازار کار برنامه‌نویسی در آینده خواهد داشت. از دیگر مزایای مشاغل مرتبط با برنامه‌نویسی، زبان مشترک آن در سراسر دنیا است. از این رو، فارغ از محل تحصیل، برنامه‌نویسان حرفه‌ای قادر خواهند بود در هر کجای این کره خاکی به کار مشغول شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وطن جاب

مجموعه وطن جاب به منظور رفع نیاز متخصصین گرامی در نبود منبع آگهی استخدامی مناسب در سطح کشور راه اندازی شده است. هدف از مجموعه وطن جاب، انتشار کلیه آگهی استخدام جراید در سطح کشور بوده است به گونه ای که متخصصین گرامی در فرایند کاریابی خود، با عضویت در سایت، بدون نیاز به هیچ منبع دیگری به تمامی آگهی های استخدامی در سطح کشور در کمترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت دسترسی داشته باشند.

اطلاعات تماس
  • 026362*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام