اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139710163384510591

ماساژ هنوز در جامعه ما ناشناخته است

با فواید ماساژ سریع‌تر آشنا شوید

کد: 139710163384510591

https://goo.gl/Vcdaev

، تهران , (اخبار رسمی): ماساژ یک اصطلاح عمومی برای فشار، مالش و دستکاری پوست، ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و رباط‌ها است. ماساژ ممکن است از درجه ملایم تا فشار عمیق اجرا شود. انواع مختلفی از سبک‌های ماساژ وجود دارد،

ماساژ: با فواید ماساژ سریعتر آشنا شوید
با فواید ماساژ سریع‌تر آشنا شوید

ماساژ می‌تواند یک ابزار قدرتمند برای کمک به سلامت و رفاه باشد. ماساژ برای شما از لحاظ ریلکسیشن و درمانی می‌تواند مناسب باشد اما ماساژ یک خدمت لوکس نیست و همه می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند. ماساژ دیگر فقط از طریق سالن‌های لوکس و باشگاه‌های ورزشی پیشرفته در دسترس نیست. امروز ماساژ درمانی در انواع کسب‌و‌کارها، کلینیک، بیمارستان و حتی فرودگاه‌ها ارائه می‌شود. توصیه می‌شود ماساژ را بشناسید و با آن ارتباط برقرار کنید تا از فواید بی‌شمار آن بهره‌مند شوید.

تعریف ماساژ چیست؟

ماساژ یک اصطلاح عمومی برای فشار، مالش و دستکاری پوست، ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و رباط‌ها است. ماساژ ممکن است از درجه ملایم تا فشار عمیق اجرا شود. انواع مختلفی از سبک‌های ماساژ وجود دارد.

سبک‌های ماساژ رایج عبارتند از:

ماساژ سوئدی این ماساژ با استفاده از استروک‌های طولانی، حرکات سایشی، حرکات دایره‌ای عمیق، لرزشی و ضربه زدن برای کمک به استراحت و انرژی دادن اجرا می‌شود.

ماساژ بافت عمیق یا دیپ‌تیشو این تکنیک ماساژ با استفاده از استروک‌های آهسته‌تر و قوی‌تر با هدف قرار دادن لایه‌های عمیق از عضلات و بافت همبند، به طور معمول برای کمک به آسیب عضلانی از صدمات به کار برده می‌شود.

ماساژ ورزشی که تا حدودی شبیه ماساژ سوئدی است، اما به افرادی که در فعالیت‌های ورزشی مشغول هستند برای جلوگیری یا درمان صدمات ورزشی کمک کنند.

مزایای ماساژ چیست؟

ماساژ به طور کلی مکمل و تکنیک‌های یکپارچه مرتبط با پزشکی است. به طور فزاینده‌ای همراه با درمان‌های استاندارد برای طیف گسترده‌ای از مردم با شرایط پزشکی خاص ارائه می‌شود. مطالعات مزایای ماساژ نشان می‌دهد که ماساژ یک درمان موثر برای کاهش استرس، درد و تنش عضلانی است. در حالی که مطالعات بیشتری برای تأیید مزایای ماساژ مورد نیاز است اما برخی از مطالعات ممکن است ماساژ در موارد زیر مفید باشد:

- کاهش اضطراب
- بهبود مشکلات و  اختلالات گوارشی
- بهبود فیبرومیالژیا
- رفع سردرد
- بهبود بی خوابی‌های در رابطه با استرس
- سندرم درد مزمن
- بهبود بافت‌های بافت نرم یا صدمات

علاوه بر مزایای ماساژ برای شرایط خاص یا بیماری‌ها، برخی نیز با هدف ریلکسیشن از ماساژ لذت می‌برند. با وجود مزایای آن، ماساژ به جای جایگزینی برای مراقبت‌های پزشکی منظم نیست. اجازه دهید دکتر در موارد درمانی ماساژ به شما توضیح دهد که آیا برای شما مفید است یا خیر و سپس به ماساژور مراجعه کنید. اگر پزشک ماساژ را برای شما بدون ضرر تشخیص داد حتما برنامه منظمی را در نظر بگیرید.

خطرات و موارد ممنوعات ماساژ چیست؟

اکثر مردم می‌توانند از ماساژ استفاده کنند. با این حال ممکن است ماساژ برای برخی موارد از جمله موارد زیر مناسب نباشد:
- اختلالات خونریزی یا داروهای کاهش دهنده خون
- زخم‌های سوختگی یا زخم
- ترومبوز ورید عمقی
- شکستگی‌ها
- پوکی استخوان شدید

در مورد جوانب مثبت و منفی ماساژ باید با پزشک باید مشورت شود، به خصوص اگر باردار هستید یا سرطان دارید یا درد ناشناخته‌ای دارید.

برخی از سبک‌های ماساژ می‌تواند روز بعد شما را کمی دچار احساس درد در بدن کند. اما ماساژ معمولا نباید دردناک یا ناراحت کننده باشد. اگر بخشی از ماساژ درست نباشد و یا دردناک باشد، بلافاصله با ماسور یا پزشک باید صحبت کنید. در غیر این صورت مشکلات جدی از فشار بیش از حد در طول ماساژ ایجاد خواهد شد.

آنچه در طول ماساژ می‌توانید انتظار داشته باشید

برای برای ماساژ نیاز به آمادگی خاصی ندارید فقط اینکه جز موارد ممنوعات ماساژ نباشید. قبل از شروع ماساژ درمانی، درمانگر ماساژ باید از هر گونه علائم، سابقه پزشکی و آنچه که شما فکر می‌کنید دارای مشکل هستنید از شما بپرسد. درمانگر ماساژ باید نوع ماساژ و تکنیک‌های استفاده شده را در این جلسه ماساژ توضیح دهد.

روی تخت ماساژ را با یک ملحفه یک‌بار مصرف بپوشانید و همچنین می‌توانید ماساژ را با لباس و روی یک صندلی دریافت کنید. بسته به نوع ماساژ، ماساژور ممکن است از روغن یا لوسیون برای کاهش اصطکاک روی پوست استفاده کند. اگر به هر گونه مواد خاص آلرژی داشتید، به ماساژور خود بگویید.

یک جلسه ماساژ ممکن است از 10 تا 90 دقیقه طول بکشد بسته به سبک ماساژ مشخص می‌شود که چقدر زمان لازم است. مهم نیست که چه نوع ماساژ را انتخاب می‌کنید، باید در طول و بعد از ماساژ احساس آرامش کنید.

اگر یک ماساژور بیش از حد فشار در ماساژ دارد، از وی فشار سبک‌تر را درخواست کنید. گاهی اوقات ممکن است یک نقطه حساس در یک عضله داشته باشید که احساس گره در بدن دارد. احتمالا ناراحت کننده است در حالی که درمانگر ماساژ آن را ماساژ می‌دهد. اما اگر درد می‌کند، صحبت کنید.

پیدا کردن ماساژ درمانگر یا ماسور و سوالات مهم که باید از او پرسید

از دکتر یا شخص دیگری که شما به او اعتماد دارید بپرسید.
نگران نباشید و قبل از ماساژ از ماسور خود سوالات زیر را بپرسید:
آیا شما مجوز، گواهینامه ماساژ دارید؟
آموزش و تجربه شما چقدر است؟
فکر می‌کنید چند جلسه ماساژ درمانی لازم است؟
هزینه یک جلسه ماساژ چقدر است؟

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آموزشگاه ماساژ فنی و حرفه ای آزاد ورزمان

آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای آزاد ورزمان با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور در زمینه برگزاری کلاس آموزش ماساژ و دوره های آموزشی طب سنتی با ارائه مدرک رسمی و معتبر بین المللی با نظارت و تدریس مدرس بین المللی آقای فرشاد فرجوند در شهر تهران فعالیت دارد.سوابق علمی در زمینه ماساژ و همچنین سابقه فعالیت در تیم های ملی ورزشی از مزایای آموزشگاه ماساژ ورزمان می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سرگرمی و تفریح