اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806174025310591

آشنایی با ماساژ گردن و فواید آن

کد: 139806174025310591

http://bit.ly/32QPIr1

، تهران , (اخبار رسمی): ماساژ گردن یکی از بخش‌های مهم در یک جلسه ماساژ است که تکنیک‌های خاصی را ماسور روی این ناحیه اجرا می‌کند. فرشاد فرجوند کارشناس ماساژ ورزشی و کایروپرکتیک در این مقاله در رابطه با ماساژ گردن توضیحاتی را ارائه کرده است.

 آشنایی با ماساژ گردن و فواید آن
آشنایی با ماساژ گردن و فواید آن

این ماسور زبده ورزشی در ابتدا تاکید دارد که ماساژورهایی که ماساژ گردن را انجام می‌دهند حتما باید دارای مدرک ماساژ بین‌المللی معتبر از سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای باشند

با دریافت یک جلسه ماساژ تخصصی حرفه‌ای احتمال کشیدن عضله را کاهش می‌دهد و همچنین وضعیت بدن و انعطاف‌پذیری را بهبود می‌بخشد. ماساژ گردن آرامش عمومی را در پی دارد و استرس فرد را تسکین می‌بخشد.

آناتومی گردن را بشناسید

این ماسور زبده ورزشی در ابتدا تاکید دارد که ماساژورهایی که ماساژ گردن را انجام می‌دهند حتما باید دارای مدرک ماساژ بین المللی معتبر از سازمان فنی و حرفه‌ای باشند و در کلاس‌های آموزشی ماساژ مباحث تئوری و عملی در زمینه آناتومی را فرا گرفته باشند.

ناحیه گردنی ستون فقرات هفت مهره دارد و یکی از حساس‌ترین و مهمترین قسمت‌ها در هنگام ماساژ برای ماسور هستند زیرا دو مهره اول در این ناحیه متحرک بوده و به همین دلیل فعالیت بیشتری انجام می‌دهند و میزان ریسک آسیب و خستگی در این ناحیه بیشتر است. همچنین استحکام و قطر مهره‌های این قسمت نسبت به مهره‌های پشتی یا کمری کمتر است.

بین مهره‌ها دیسک‌های غضروفی وجود دارد. دیسک‌ها به عنوان کمک فنر عمل می‌کنند و انعطاف‌پذیری خاصی را به ستون فقرات می‌دهند. هنگامی که یکی از این دیسک‌ها کمی از موقعیت طبیعی خود در ستون فقرات خارج می‌شود به نوعی لغزش دیسک رخ می‌دهد. همچنین در قسمت گردن عضلات مهمی نظیر عضلات عمقی گردن و عضلات کناری گردن و قدامی قرار دارند که حرکات خم شدن سر به جلو و کنار را انجام می‌دهند.

در ناحیه گردن مهم‌ترین عضلات به ترتیب شامل عضلات جناغی چنبری پستانی، طویل گردنی، راست راسی قدامی، طویل راسی، نردبانی خلفی و میانی و قدامی است.

شناخت عضلات و همچنین عملکرد هر عضله برای هر ماسوری نیاز است و باید تکنیک‌های ماساژ را با فشار مناسب و جهت درست اجرا کرد.

چه زمانی باید به ماسور مراجعه کرد؟

معمولا در یک کلاس ماساژ، ماسور در ابتدا یاد می‌گیرد که موارد درمانی را در ابتدا به پزشک معرفی کند تا با نظر او پروسه درمان صورت پذیرد. اگر درد گردن، بیش از چند روز ادامه دارد و با کارهایی نظیر گرم کردن یا استراحت دادن بهتر نشده است باید در ابتدا به پزشک یا متخصص ستون فقرات مراجعه کرد.

در این مرحله معمولا درمانگر، سوالاتی مانند موارد زیر را می‌پرسد:

- از چه زمانی دچار گردن درد شده‌اید؟

- در چه حرکاتی گردن بیشتر درد می‌گیرد؟

- علائمی غیر از درد و سفتی در گردن دارید؟

-درد، سوزن سوزن شدن، بی حسی یا ضعف در بازوها یا سرشانه‌ها دارید؟

- پس از سقوط یا آسیب دیدگی ورزشی درد ایجاد شده است؟

بعد از پرسش این سوالات و معاینات کامل روی گردن درمانگر چنانچه تشخیص دهد مشکل مربوط به بافت است شخص را به یک ماساژور حرفه‌ای ارجاع می‌دهد و اگر مشکل مربوط بافت استخوانی باشد، باید به یک کایروپرکتیک یا استئوپاتیست مراجعه شود.

از دیگر علائم شایع مشکلات دردهای گردنی می‌توان به احساس سوزن سوزن شدن یا بی حسی در ناحیه دست و یا سرشانه اشاره کرد که حتما باید توسط ماسور مورد توجه قرار گیرد. یکی دیگر از علائم شایع مشکلات گردنی اسپاسم ناحیه عضلات خلفی است و همچنین در مواردی کوتاهی عضلات قدامی است که ماساژ خیلی می‌تواند کمک کننده باشد.

علل دردهای گردن چیست؟

درد گردن بسیار شایع است و بیشتر افراد آن را در برخی از مقاطع زندگی تجربه کرده‌اند. معمولا گردن درد بیشتر برای افرادی که فعالیت‌های یکنواخت روزانه را انجام می‌دهند اتفاق می‌افتد. برای مثال تایپیست‌ها یا دندان پزشک‌ها چون سرهای‌شان رو به جلو است بیشتر دچار گردن درد هستند. ضعف‌های عضلانی، کشیدگی‌های عضلانی ناگهانی و بیش از حد، وضعیت‌های غلط در ایستادن، نشستن، خوابیدن و غیره می‌توانند عامل بروز دردهای ناحیه گردن باشند. دردهای گردن می‌توانند منشاء استخوانی، عضلانی و عصبی غیره داشته باشند.

در پروسه درمان گردن درد از ماسور چه انتظاری باید داشت؟

فرشاد فرجوند ماساژور تیم ملی قایقرانی در مورد کارهایی که یک ماسور برای مراجعه کننده انجام می‌دهد گفت: اصل اول در درمان تشخیص است که توسط پزشک باید انجام شود و در مرحله بعد ماسور با اطلاعاتی که در دوره ماساژ کسب کرده است اقدام به اجرای تکنیک‌های ماساژ برای رفع گرفتگی‌ها و اسپاسم‌ها می‌کند. همچنین می‌توان در طول پروسه درمان از حرکات کششی مناسب برای ماساژ گیرنده هم استفاده کرد. مراحل و جلسات درمان با توجه به عمق آسیب متغیر است اما معمولا ده جلسه با فاصله یک روز در میان می‌تواند مفید باشد. همچنین ماسور باید به ماساژ گیرنده اجرای تکنیک‌های کششی و تقویتی در منزل را نیز توصیه کرد.

معمولا در جلسات درمانی ماساژ گردن تکنیک‌های ضربه‌ای روی مهره‌ها انجام نمی‌شود. همچنین پوزیشن ماساژ گیرنده باید به نحوی باشد که در ریلکس‌ترین حالت ممکن باشد. ماسور بالای سر ماساژ گیرنده می‌ایستد و تکنیک‌ها را از قسمت بالای عضله تراپزیوس انجام می‌دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آموزشگاه ماساژ فنی و حرفه ای آزاد ورزمان

آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای آزاد ورزمان با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور در زمینه برگزاری کلاس آموزش ماساژ و دوره های آموزشی طب سنتی با ارائه مدرک رسمی و معتبر بین المللی با نظارت و تدریس مدرس بین المللی آقای فرشاد فرجوند در شهر تهران فعالیت دارد.سوابق علمی در زمینه ماساژ و همچنین سابقه فعالیت در تیم های ملی ورزشی از مزایای آموزشگاه ماساژ ورزمان می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | تازه‌های ورزش