اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806174025510591

5 مزیت ماساژ تایلندی برای بدن

کد: 139806174025510591

http://bit.ly/32OubiF

، تهران , (اخبار رسمی): در دوره ماساژ تایلندی مربی کشش‌های یوگا مانند را به هنرجویان خود آموزش می‌دهد که در نتیجه باعث کاهش استرس و بهبود گردش خون می‌شود.

5 مزیت ماساژ تایلندی برای بدن چیست؟
5 مزیت ماساژ تایلندی برای بدن

بسیاری از افراد بر این باورند که ماساژ تایلندی می‌تواند به کاهش استرس، افزایش انرژی و بهبود عملکرد ورزشی کمک کند.

در ادامه فرشاد فرجوند ماساژور حرفه‌ای تای ماساژ از تمامی فواید و مضرات ماساژ تایلندی سخن گفته است. هدف برگزاری کلاس ماساژ تایلندی برای علاقه مندان و هنرجویان آموزش ماساژهای شرقی، آرامش بخشیدن به کل بدن مشتری با بهره بردن از تکنیک‌های فشار ملایم و کشش است. این یک روش درمانی باستانی است که از کشور هند سرچشمه گرفته است. قدمت آن در حدود 7000 سال قبل است.

مزایای سلامتی ماساژ تایلندی برای بدن چیست؟

ماساژ تایلندی فواید زیادی دارد. از کاهش استرس گرفته تا تسکین درد عضلات. تای ماساژ یا ماساژ تایلندی حتی می‌تواند انرژی درونی بدن را افزایش دهد. در ادامه 5 مورد از فواید سلامتی ماساژ تایلندی بررسی شده است.

  1-  ماساژ تایلندی استرس را کاهش می‌دهد

ماساژ تایلندی شامل حرکت و دستکاری بدن برای رفع تنش‌های جسمی و عاطفی است. استرس لزوماً بد نیست. غالباً استرس می‌تواند به عنوان یک محرک مثبت عمل کند و این امر به افراد کمک می‌کند تا در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود عملکرد بهتری داشته باشند. با این حال استرس بیش از حد می‌تواند بر سلامت روان و جسمی تأثیر منفی بگذارد. استرس مزمن یا طولانی مدت می‌تواند منجر به بیماری‌های جدی از جمله افسردگی و بیماری‌های قلبی عروقی شود.

 2-  انرژی درونی بدن را تقویت می‌کند

تحقیقات نشان داده‌اند که ماساژ تایلندی می‌تواند سطح انرژی بدنی افراد را افزایش دهد. نتایج نشان داده که ماساژ تایلندی باعث افزایش انرژی و تحریک ذهنی می‌شود. تکنیک ماساژ تایلندی مبتنی بر اعمال مفهوم خطوط انرژی است یا سناتور. اکثر پزشکان بر این باورند که سن یا کانال‌های مختلفی از انرژی در بدن وجود دارد. انسداد جریان انرژی کیفیت زندگی را کاهش می‌دهد که منجر به سفتی، درد و بیماری می‌شود. ماساژ تایلندی از تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌کند تا جریان انرژی زندگی را تصحیح کند.

3- سردردها را تسکین می‌دهد

یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که ماساژ از نوع تایلندی مؤثر برای افرادی است که سردرد تنشی مزمن دارند.

4- گردش خون را افزایش می‌دهد

ماساژ تایلندی می‌تواند با استفاده از کشش‌های ملایم باعث افزایش گردش خون و حرکت مایع لنف شود. کشش‌های یوگا مانند تای ماساژ گردش خون را افزایش می‌دهد و بافت‌های بدن را با اکسیژن پر می‌کند. این به رشد سلول و سلامت قلب کمک می‌کند. همچنین محققان دریافتند که این ماساژ به بهبود تعادل افراد کمک می‌کند.

5- دامنه حرکت مفصل را بهبود می‌بخشد

در دوره ماساژ تایلندی مربی کشش‌های یوگا مانند را به هنرجویان خود آموزش می‌دهد که در نتیجه باعث کاهش استرس و بهبود گردش خون می‌شود. کشش تدریجی و ملایم باعث افزایش انعطاف پذیری فرد به مرور زمان می‌شود و دامنه حرکتی بیشتری را ممکن می‌کند. ماساژ تایلندی همچنین گردش مایعات در مفاصل یا مایع سینوویال را بهبود می‌بخشد که باعث کاهش اصطکاک بین مفاصل می‌شود. این می‌تواند تحرک مفصل و دامنه حرکت را بهبود بخشد.

فرشاد فرجوند که خود سابقه فعالیت در تیم ملی دو و میدانی به عنوان ماساژور را دارد درباره فواید تای ماساژ برای ورزشکاران گفت: «ماساژ تایلندی برای ورزشکارانی که نیاز به بالا بردن دامنه حرکتی مفاصل دارند و انعطاف پذیری نقش مهمی در آن دارد بسیار می‌تواند کمک کننده باشد. ورزشکاران در طول تمرین مستعد خستگی، درد عضلات و مفاصل و آسیب دیدگی هستند. به همین دلیل است که بسیاری از ورزشکاران با متخصصان ماساژ درمانی که دارای مدرک ماساژ معتبر فنی و حرفه‌ای هستند همکاری می‌کنند.

نکات مهم قبل از دریافت ماساژ تایلندی که باید به آن توجه داشت:

اگر کسی در یک منطقه از بدن خود احساس درد و ناراحتی طولانی داشته باشد، باید ابتدا به پزشک معالج خود مراجعه کند. با توجه به اینکه مشتری روی زمین قرار می‌گیرد ماساژ گیرنده روی تشک نرم باید قرار بگیرد که به آن مت ماساژ می‌گویند.

فرم قبل ماساژ را حتما ماساژ گیرنده تکمیل کند. سابقه بیماری و مخصوصا مشکلات استخوانی و مفصلی ماساژ گیرنده چک شود.

در جلسه ماساژ تایلندی سعی شود از پوشیدن لباس‌های تنگ خودداری شود زیرا این امر می‌تواند باعث ناراحتی شود و دامنه حرکت در طول ماساژ را محدود کند.

عوارض جانبی و خطرات

در حالی که ماساژ تایلندی فواید زیادی دارد اما گاها اجرای تکنیک‌های ماساژ تایلندی محدودیت‌هایی نیز دارد :

  • فشار خون بالا
  • دیابت
  • بیماری قلبی
  • پوکی استخوان
  • بیماری‌های عصبی که روی نخاع تأثیر می‌گذارد.
  • بیماری عروق کرونر

متخصصین ماساژ درمانی تایلندی می‌توانند شدت و فشار را متناسب با مشتری خود تنظیم کنند. با این حال فرد باید در زمان‌های ابتدایی بهبودی از آسیب ماساژ تایلندی خودداری کند. حتی با کمترین شدت ماساژ تایلندی گاهی می‌تواند باعث آسیب بیشتر بدن شود. همچنین افرادی که سرطان دارند، باردار هستند یا در حال بهبودی از جراحی هستند، نباید تحت ماساژ تایلندی قرار بگیرند. شدت فشار این روش ماساژ می‌تواند منجر به عوارض سلامتی یا بدتر شدن صدمات موجود شود.

با وجود ریشه‌های کهن، ماساژ تایلندی یک تکنیک نسبتاً جدید در فرهنگ غربی است. تحقیقات اخیر نشان داده است که ماساژ تایلندی با بسیاری از مزایای سلامتی مانند بهبود گردش خون، افزایش دامنه حرکتی و کاهش استرس همراه است. در حالی که فردی در هر سنی می‌تواند ماساژ تایلندی را دریافت کند، برای همه مناسب نیست. افرادی که دارای شرایط سلامتی خاصی مانند سرطان یا بیماری قلبی عروقی هستند، افرادی که باردار هستند و افرادی که تازه تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند نباید ماساژ تایلندی بگیرند زیرا این روش می‌تواند خطراتی را برای سلامتی آنها ایجاد کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آموزشگاه ماساژ فنی و حرفه ای آزاد ورزمان

آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای آزاد ورزمان با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور در زمینه برگزاری کلاس آموزش ماساژ و دوره های آموزشی طب سنتی با ارائه مدرک رسمی و معتبر بین المللی با نظارت و تدریس مدرس بین المللی آقای فرشاد فرجوند در شهر تهران فعالیت دارد.سوابق علمی در زمینه ماساژ و همچنین سابقه فعالیت در تیم های ملی ورزشی از مزایای آموزشگاه ماساژ ورزمان می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]