اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802043629210591

رمزگشایی از محاسن و معایب دوره ماساژ در ایران

کد: 139802043629210591

http://bit.ly/2GSWKTQ

، تهران , (اخبار رسمی): افرادی که می‌خواهند در دوره ماساژ شرکت کنند، این مطلب به آن‌ها کمک می‌کند بهترین دوره‌های ماساژ را بشناسند و با شناخت کافی بهترین و مناسب‌ترین شیوه برای آموزش ماساژ را انتخاب کنند. در واقع شرایط کمی گیج کننده است اما بهترین راه برای انتخاب دوره ماساژ تحقیق است.

رمزگشایی از محاسن و معایب دوره ماساژ در ایران
رمزگشایی از محاسن و معایب دوره ماساژ در ایران

تدریس ماساژ در ایران با همه جای دنیا متفاوت است، در دوره های آموزشی ماساژ خارج از کشور افراد باید چند ماه سر کلاس‌های تئوری آناتومی و یا مباحث پایه بنشینند و بعد از آن در کلاس‌های عملی شرکت کنند

بیشترین سوالی که مخاطبان دارند معمولا این سوال است که بین این همه دوره اموزش ماساژ کدام یک را باید انتخاب کرد و چه فرقی با یکدیگر دارند؟

همان‌طور که نمایان است تعداد کلاس‌های ماساژ بسیار زیاد است. چند نمونه از آن‌ها در این مطلب مرور و نقد و بررسی می‌شود هر چند شاید افراد به آن‌ها زنگ زده باشند یا درباره آن‌ها شنیده باشند.دوره ماساژ درمانی دانشگاه تهران و دوره آموزش ماساژ فدراسیون پزشکی ورزشی از نمونه‌های دوره ماساژدر ایران هستند.

باید توجه شود که اگر افراد می‌خواهند کار ماساژ را ادامه بدهند نیاز به مدارک معتبر ماساژ از تمامی ارگان‌های دولتی و حتی خصوصی خواهند داشت. پس فکر نکنید.

دوره ماساژ فنی و حرفه‌ای

دوره‌های آموزش ماساژ در سازمان فنی و ‌حرفه‌ای از سال 1393 شروع شده است و روز به روز نیز به علاقه‌مندان آن افزوده می‌شود. مدارک سازمان فنی و حرفه‌ای طبق گفته مدیر کل وقت آن سازمان در تمامی کشورهای عضو سازمان جهانی کار معتبر و قابل استعلام است.

یکی از مزایای مهم در مورد مدرک ماساژ سازمان فنی و حرفه‌ای ساعات بالای آموزش است که وقتی این گواهینامه ماساژ ترجمه شود می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

از دیگر نکات مهم در صدور مدارک فنی و حرفه‌ای آنلاین بودن و عدم دخالت آموزشگاه است که این امر باعث می‌شود امکان جعل و تقلب مدرک به صفر برسد. دوره ماساژ فنی و حرفه‌ای تهران با قدرت، در حال برگزاری است و آموزشگاه‌های ماساژ تهران با دریافت نرخ مصوب سازمان فنی و حرفه‌ای اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش ماساژ می‌کنند.

دوره کاربر ماساژ فنی و حرفه‌ای اولین کلاسی است که در سازمان فنی و حرفه‌ای برای آموزش ماساژ باید طی شود و بعد از آن شایستگی‌های ماساژ شرکت کنند. مدارک ماساژ فنی و حرفه‌ای قابل ترجمه است و هم اکنون در خیلی از شهرهای ایران مانند تهران با آن می‌توان مجوز مرکز ماساژ را دریافت کرد.

دوره ماساژ درمانی فنی و حرفه‌ای به صورت مستقیم در موسسه‌های ماساژ فنی و حرفه‌ای برگزار نمی‌شود اما سبک‌های ماساژ درمانی در شایستگی‌های ماساژ فنی و حرفه‌ای تدوین شده است.

از معایب دوره‌های آموزش ماساژ فنی و حرفه‌ای می‌توان به کامل نبودن لیست سبک‌های ماساژ اشاره کرد که این مورد در انجمن ماساژ کارفرمایی تهران در حال بررسی است و به زودی عناوین جدید دوره‌های آموزشی ماساژ اضافه خواهد شد. البته در حال حاضر مهم‌ترین سبک‌های ماساژ در قالب 11 استاندارد و شایستگی در اختیار هنرجویان قرار گرفته است.

مزایای آن شامل قابلیت ترجمه برای مهاجرت،  داشتن اعتبار پنج ساله، مجوز کار، مجوز تاسیس مرکز ماساژ، قید شدن ساعات بالای آموزش در مدرک،  نرخ مصوب و استاندارد در سراسر کشور و متناسب بودن با تایم آزاد هنرجو و اموزشگاه است.

معایب آن نیز شامل عدم تدوین دوره های بیشتر (در دست ساخت می باشد) و برخوردار نبودن برخی شهرستان‌ها از آموزشگاه ماساژ فنی و حرفه‌ای است.

دوره آموزش ماساژ فدراسیون پزشکی ورزشی

دوره‌های ماساژ فدراسیون پزشکی ورزشی در شهر تهران (فدراسیون و هیئت پزشکی) و در شهرستان‌های دیگر مانند مشهد، اصفهان، شیراز و ... در محل هیئت‌های پزشکی ورزشی برگزار می‌شود.

به جرات می‌توان گفت یکی از قدیمی‌ترین دوره‌های آموزش ماساژ در کشور متعلق به فدراسیون پزشکی ورزشی است.

کلاس آموزش ماساژ در فدارسیون پزشکی ورزشی زیر نظر پزشکان و فیزیوتراپیست‌های مجرب ورزشی برگزار می‌شود. افراد با دریافت مدرک ماساژوری از فدارسیون ماساژ پزشکی ورزشی نیز می‌توانند جواز کسب سالن ماساژ دریافت کنند. 

از معایب دور‌های آموزشی ماساژ در فدراسیون پزشکی ورزشی می‌توان به قید جمله فعالیت زیر نظر پزشک است، یک‌سره بودن دوره‌های فدراسیون پزشکی ورزشی به صورت یک هفته صبح تا غروب و همچنین اینکه خیلی از هنرجویان ماساژ امکان این را ندارند که در دوره‌های آموزش ماساژ فدراسیون پزشکی ورزشی شرکت کنند، اشاره کرد.

ناگفته نماند برخی از هیئت‌های پزشکی ورزشی برای دوره ماساژ ورزشی این فدراسیون کلاس پیش نیاز تعریف کرده‌اند که هزینه‌های اضاف برای هنرجو محسوب می‌شود. اما نکته مهم در مورد کلاس‌های آموزش ماساژ فدراسیون پزشکی ورزشی این است که اگر افراد می خواهند ماساژ ورزشی یاد بگیریند و یا در تیم ورزشی فعالیت کنند حتما باید مدرک ماساژ از فدراسیون پزشکی ورزشی را داشته باشند. مدارک صادره ماساژ از این ارگان دولتی که زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت می‌کند دارای سه سال اعتبار هستند.

در حال حاضر افرادی که دارای تحصیلات مرتبط مانند پزشکی یا تربیت بدنی باشند می‌توانند در دور‌های آموزشی ماساژ فدراسیون پزشکی ورزشی شرکت کنند و اگر شامل این بند نباشند باید با هزینه جداگانه در کلاس پیش نیاز حاضر شوند.

یکی از نقاط ضعف فدراسیون پزشکی ورزشی تک بعدی کار کردن در مورد سبک‌های ماساژ  تدریس شده می‌باشد، برای نمونه دوره آموزش ماساژ صورت را فقط می توان در آموزشگاه‌های ماساژ آزاد یا موسسات فنی و حرفه‌ای گذراند و فدراسیون، این کلاس‌های ماساژ را برگزار نمی کند. البته در کلاس آموزش ماساژ ورزشی دوره‌های آموزش ماساژ سوئدی داخل کلاس به عنوان سبک علمی و برگزیده تدریس می‌شود.

یکی از مزایای آن این است که تنها مرجع آموزش ماساژ ورزشی است. از دیگر مزایا می‌توان به معتبر بودن برای فعالیت در تیم‌های ورزشی، دریافت جواز کسب ماساژ اشاره کرد.

معایب آن شامل یکسره بودن کلاس در طول هفته،  قید جمله «فعالیت زیر نظر پزشک» در مدرک،  نیاز به دوره های پیش نیاز و هزینه اضافی، مدت اعتبار کمتر نسبت به دوره‌های ماساژ فنی و حرفه‌ای و تک بعدی بودن کلاس‌ها در یک سبک است.

دوره ماساژ درمانی دانشگاه تهران

دوره‌های ماساژوری در دانشگاه تهران و زیر نظارت بخش‌های زیر مجموعه آن برگزار می‌شود و خود دانشگاه تهران هیچ‌گونه کلاسی در قالب واحدهای درسی و رشته ماساژ ندارد. معمولا دوره‌های ماساژ درمانی در دانشگاه تهران به صورت کوتاه مدت‌تر نسبت به سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود. ماساژورها می توانند بعد از شرکت در دوره‌های آموزشی ماساژ فدراسیون پزشکی ورزشی یا سازمان فنی و حرفه‌ای در این کلاس‌ها شرکت کنند تا اطلاعات تکمیلی خود را بالا ببرند.

به علت برگزاری مقطعی این کلاس‌ها توسط پیمانکاران مختلف یا بخش‌های مختلف دانشگاه تهران متاسفانه اطلاعات زیادی از چند و چون این کلاس‌ها در دسترس نیست و هر بار بسیار تغییر می‌کند. دوره‌های ماساژ جهاد دانشگاهی نیز مانند همین کلاس ها در حال برگزاری است.

اما سوال مهمی که این جا مطرح می‌شود این است که آیا با این تنوع دوره های آموزش ماساژ در ایران آیا بهتر نیست به خارج از کشور برای آموزش ماساژ مراجعه کرد؟

جواب این است که روش تدریس ماساژ در ایران با همه جای دنیا متفاوت است. در دوره‌های آموزشی ماساژ خارج از کشور افراد باید چند ماه سر کلاس‌های تئوری آناتومی و یا مباحث پایه بنشینند و بعد از آن در کلاس‌های عملی شرکت کنند زیرا مطالب تئوری بسیار مهم و کاربردی است.با توجه به هزینه‌ها و قیمت دلار در حال حاضر از نظر اقتصادی اصلا به صرفه نیست.

نکته مهم دیگر در مورد دوره‌های آموزش ماساژ خارج از کشور بحث مدرک بین‌المللی است که افراد آنجا خواهند گرفت اما در کشور ایران مورد تایید وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌های دولتی نیست. قبل از این موارد افراد باید زبان تخصصی ماساژ عالی را نیز بلد باشند.

افراد برای یادگیری ماساژ نیاز به علم بالا دارند تا موفق شوند. مسلما هیچ کلاسی تمام موارد علمی را برای آن‌ها نخواهد داشت پس باید سعی کنند در مورد اعتبار مدارک و مسائل این چنینی از یک یا دو ارگان دولتی مدرک ماساژ معتبر دریافت کنند و سپس سایر سبک‌های ماساژ را به صورت آزاد یا خصوصی فرا بگیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آموزشگاه ماساژ فنی و حرفه ای آزاد ورزمان

آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای آزاد ورزمان با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور در زمینه برگزاری کلاس آموزش ماساژ و دوره های آموزشی طب سنتی با ارائه مدرک رسمی و معتبر بین المللی با نظارت و تدریس مدرس بین المللی آقای فرشاد فرجوند در شهر تهران فعالیت دارد.سوابق علمی در زمینه ماساژ و همچنین سابقه فعالیت در تیم های ملی ورزشی از مزایای آموزشگاه ماساژ ورزمان می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان