اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802043629510591

نکات مهم در انتخاب کلاس ماساژ

چگونه یک کلاس ماساژ جامع و قابل اعتماد انتخاب کنیم؟

کد: 139802043629510591

http://bit.ly/2GT3MI4

، تهران , (اخبار رسمی): با جستجو کلاس ماساژ در اینترنت، نتایج مختلف و زیادی نشان داده می‌شود که قیمت‌ها و پیشنهادات مختلفی دارند اما اینکه چگونه یک کلاس ماساژ مناسب را انتخاب کرد، بسیار مهم است که در ادامه بررسی شده است.

 کلاس ماساژ جامع و قابل اعتماد چگونه انتخاب کنم؟
چگونه یک کلاس ماساژ جامع و قابل اعتماد انتخاب کنیم؟

اگر به یادگیری ماساژ علاقه مند هستید و می‌توانید مشتریان خود را راضی نگه دارید، درآمد خوبی خواهید داشت؛ روغن مالی ساده را همه بلد هستند

به شرط داشتن اطلاعات کافی در مورد ماساژ و کلاس‌های آن به راحتی می‌توان یک کلاس ماساژ مناسب و با کیفیت را انتخاب کرد. کلاس‌های آموزش ماساژ نیز وجود دارند که ممکن است جالب باشند.

بعضی یادگیری ماساژ را آسان می‌دانند اما در حقیقت چنین نیست؛ زیرا ماساژ یک دانش وسیع برگرفته از بسیاری علوم نظیر آناتومی، فیزیولوژی، بیومکانیک و حرکت شناسی و سایر علوم است. دوره های آموزشی ماساژ معمولا با موارد تئوری شروع شده و در انتها تکنیک‌های عملی ماساژ آموزش داده می‌شود. در بسیاری از کشورها مباحث تئوری، بسیار بیشتر از مباحث عملی است و این خود نشان دهنده اهمیت بالای این موارد است که متاسفانه در ایران نادیده گرفته شده و بخش عملی بیشتر مورد توجه است.

یادگیری ماساژ می‌تواند پردرآمد باشد البته به شرطی که بتوان مشتری پیدا کرد و آنها را راضی کرد؛ مشتریان انتظار یک ماساژ عالی و خوب دارند و نکته مهم در این مورد این است که یک جلسه ماساژ عالی و مشتری‌پسند داشت. روغن‌مالی را همه می‌دانند پس بهتر است متفاوت بود و راه دیگری برای جذب مشتری پیدا کرد.

فرشاد فرجوند بعد از ده سال فعالیت در زمینه ماساژ رهنمودهایی را برای انتخاب یک کلاس ماساژ منحصر به فرد و قابل اعتماد ارائه می‌کند.

قدم اول: هدف خود را از شرکت در کلاس‌های آموزش ماساژ مشخص کرد؛ دو انتخاب وجود دارد:

  • کلاس ماساژ ریلکسی
  • کلاس ماساژ درمانی

در ایران و در حیطه درمان، وزارت خانه‌ای به نام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وجود دارد که متولی اول و آخر بحث «درمان» در کشور است که خوشبختانه یا متاسفانه وزارت بهداشت هیچ گونه کلاس ماساژی تا این لحظه در ایران برگزار نکرده است. از نظر آنها مسئولیت درمان به عهده پزشک آکادمیک است و یک فرد ماسور بعد از طی کردن دوره‌های کوتاه مدت نمی‌تواند ماساژ درمانی انجام دهد. پس علت این همه تبلیغ در زمینه کلاس ماساژ درمانی چیست؟ کلاس‌های آموزش ماساژ در دانشگاه علوم پزشکی بر چه مبنایی برگزار می‌شوند و آیا مدرک آنها مورد تایید وزارت بهداشت است؟ برای دستیابی به پاسخ این سوالات بهتر است قبل از شرکت، تصویر نمونه مدرک را از محل برگزار کننده درخواست و آن را به مرکز آموزش وزارت بهداشت نشان داد تا نسبت به صحت و سقم آن مطلع گشت.

علت این امر مناسب نبودن این کلاس‌ها نیست، برعکس خیلی هم می‌توانند مفید باشند اما بهتر است قبل از پرداخت هزینه‌های گزاف آموزش ماساژ، کمی تحقیق کرد و اطلاعات خود رادر این زمینه افزایش داد.

اما تکلیف فردی که می‌خواهد ماسور درمانی شود، چیست؟ بهترین راه دریافت گواهینامه‌های مرتبط با سبک‌های ماساژی و ارگان‌‌های مختلف، کارکردن در کنار یک پزشک، فیزیوتراپیست یا ارتوپد و کادر درمان است. اگر هم شخصی تمایل دارد کار ماساژ درمانی را مستقل انجام دهد، مشکلی وجود ندارد اما اگر محلی برای این منظور تاسیس شود امکان استفاده از تابلوی مرکز ماساژ وجود نخواهد داشت. بعضی از ماسورها تصور می‌کنند که اگر کنار یک پزشک یا در یک کلینیک کار کنند درآمد آنها کم خواهد بود اما چنین نیست و بسیاری از آنها بعد از مدتی که به تبحر بالا رسیدند، می‌توانند مشتری خصوصی داشته باشند.

فردی که قصد شرکت در کلاس‌های آموزش ماساژ ریلکسی را داشته باشد، می‌تواند به راحتی یک مرکز ماساژ تخصصی را به صورت مستقل تاسیس کند. در حال حاضر با گذراندن کلاس‌های آموزش ماساژ در مراکز مورد اعتبار از نظر اتحادیه گرمابه داران علاقه مندان می‌توانند مجوز مرکز ماساژ دریافت نمایند. افراد علاقه‌مند به شرکت در کلاس‌های آموزش ماساژ می‌توانند بعد از گذراندن دوره‌های کاربر ماساژ فنی و حرفه‌ای، از اتحادیه گرمابه داران شهر خود نسبت به دریافت مجوز سالن ماساژ اقدام کند.

قدم دوم: چگونه محل مناسب برای شرکت در کلاس آموزش ماساژ را انتخاب کنیم؟

روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آنها بهترین کلاس آموزش ماساژ را پیدا کرد. در ادامه لیست کاملی در این مورد ارائه شده است.

مدرک ماساژ

بهتر است یک مدرک به صورت مستقیم از سوی یک مکان دولتی صادر شود؛ یعنی یک انجمن یا یک کارگروه داخل یک مجموعه دولتی آن را مهر نکرده باشد. این مورد بالای تمامی مدارک به راحتی قابل مشاهده است. در حال حاضر مدارک ماساژ سازمان فنی و حرفه‌ای، فدراسیون پزشکی ورزشی و هیچنین برخی دوره‌های ارگان‌های دیگر مورد تایید اتحادیه گرمابه داران هستند و به راحتی می‌توان از اتحادیه مجوز کسب دریافت کرد.

مجوز آموزشگاه ماساژ

آموزشگاه‌های ماساژ دارای مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفهای کشور در رشته بهداشت و ایمنی هستند و می‌توان تصویر جواز تاسیس آموزشگاه را روی بورد دید. همچنین مواردی چون ابلاغ مربیگری و ابلاغ مدیریت آموزشگاه ماساژ هم قابل مشاهده است. البته در سایت سازمان فنی و حرفه‌ای امکان جستجوی لیست آموزشگاه‌های مجاز ماساژ فنی و حرفه‌ای موجود و قابل مشاهده است.

هزینه آموزش ماساژ

به برخی از مکان‌ها که کلاس آموزش ماساژ با قیمت پایین دایر می‌کنند، باید شک نمود. کیفیت آموزش در این مکان‌ها پایین است و آنها معمولا دارای مجوز مستقیم از ارگان دولتی نیستند و به صورت خصوصی آموزش ماساژ انجام می‌دهند که البته می‌تواند با ریسک همراه باشد.

تیم مدرسان

سابقه مدرس در کار عملی ماساژ و همچنین تحصیلات وی نیز مهم است و بیانگر کیفیت آموزش است. در این حالت برای اطمینان بهتر است رزومه مربی یا مربیان درخواست و بررسی شود تا با خیال راحت بتوان به آموزش‌ها اطمینان کرد.

تعداد نفرات برگزاری کلاس

هر چقدر تعداد نفرات کلاس ماساژ بیشتر باشد، کیفیت یادگیری پایین‌تر خواهد بود. استقبال از یک دوره آموزشی می‌تواند به دلیل قیمت پایین و یا هر دلیل دیگری باشد. مدرس باید به اجرای تکنیک‌های ماساژ توسط شاگردان خود دقت کند و اگر تعداد نفرات شرکت کننده زیاد باشد، خروجی ممکن است خوب نباشد. در کلاس‌های تئوری تعداد زیاد اشکالی ندارد اما برای کلاس عملی، آموزش نیمه خصوصی یا خصوصی بهتر است.

خدمات جانبی و سایر موراد

موارد دیگری نیز در انتخاب یک کلاس مناسب ماساژ دخالت دارد که از جمله می‌توان به پذیرایی، مسیر دسترسی به آموزشگاه، ساعات کلاس، فیلم و جزوات و نمونه سوال‌های آزمون فنی و حرفه‌ای و ... اشاره کرد. البته شاید این موارد ساده و پیش پا افتاده باشد اما در بسیاری از کلاس‌های آموزش ماساژ در نظر گرفته نمی‌شوند

مثال عملی از ثبت نام در کلاس آموزش ماساژ تایلندی

برای ثبت نام در یک کلاس آموزش ماساژ تایلندی می‌توان از گوشی تلفن خود برای پیدا کردن این کلاس با توجه به مطالب گفته شده در بالا، استفاده کرد. کلاس‌های ماساژ فنی و حرفه‌ای هم‌اکنون در شهرهای اصفهان، تهران، مشهد، شیراز، کرمان و .... برگزار می‌شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موسسات مجاز برگزاری کلاس ماساژ فنی و حرفه‌ای می‌توانند به وب سایت سازمان فنی و حرفه‌ای و همچنین آموزشگاه فنی و حرفه‌‌ای ورزمان مراجعه کنند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آموزشگاه ماساژ فنی و حرفه ای آزاد ورزمان

آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای آزاد ورزمان با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور در زمینه برگزاری کلاس آموزش ماساژ و دوره های آموزشی طب سنتی با ارائه مدرک رسمی و معتبر بین المللی با نظارت و تدریس مدرس بین المللی آقای فرشاد فرجوند در شهر تهران فعالیت دارد.سوابق علمی در زمینه ماساژ و همچنین سابقه فعالیت در تیم های ملی ورزشی از مزایای آموزشگاه ماساژ ورزمان می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]