اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971026340996450

سیستم‌های منابع انسانی دیدگاه با نیازهای سازمان تامین اجتماعی انطباق دارند

کد: 13971026340996450

https://goo.gl/fC66oH

، تهران , (اخبار رسمی): سرمایه انسانی به عنوان مهمترین مزیت راهبردی سازمان تامین اجتماعی برشمرده می‌شود. از آنجا که اجرای فرآیندهای مدیریت منابع انسانی جزو پیچیده‌ترین فرآیندهای پشتیبانی است، مکانیزاسیون این بخش با سیستم‌های جامع مدیریت منابع انسانی دیدگاه در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

سیستم‌های منابع انسانی دیدگاه با نیازهای سازمان تامین اجتماعی انطباق دارند
سیستم جامع مدیریت منابع انسانی دیدگاه در سازمان تامین اجتماعی

 سرمایه انسانی به عنوان مهمترین مزیت راهبردی سازمان تامین اجتماعی برشمرده می‌شود. از آنجا که اجرای فرآیندهای مدیریت منابع انسانی جزو پیچیده‌ترین فرآیندهای پشتیبانی است، مکانیزاسیون این بخش با سیستم‌های جامع مدیریت منابع انسانی دیدگاه در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

دکتر رحیم اردلان، معاون مالی و اداری سازمان تامین اجتماعی معتقد است: سازمان تأمین اجتماعی، نهادی عمومی و غیردولتی با هویت اجتماعی‌_‌اقتصادی است که بیش از 42 میلیون نفر را تحت پوشش خود دارد. این سازمان، محوری‌ترین ارائه‌دهنده حمایت‌های قانونی تأمین اجتماعی و از عوامل اساسی در پشتیبانی نیروی کار و تعمیق احساس امنیت اجتماعی به شمار می‌رود. گستره فیزیکی و تعدد و تنوع خدمات سازمان در سراسر کشور موجب شده تا خانواده سازمان تامین‌ اجتماعی، جمعیتی بالغ بر 70 هزار نفر را در مشاغل گوناگون در بر بگیرد که از این نظر نیز در زمره بزرگترین سازمان‌های کشور قرار می‌گیرد. با او درباره پیاده‌سازی سیستم‌های منابع انسانی ‌دیدگاه در این سازمان و تاثیر آن در ارائه خدمات به مردم گفت‌وگویی کرده‌ایم که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

- تصمیم برای پیاده‌سازی سیستم‌های جامع مدیریت منابع انسانی در سازمان تامین اجتماعی چطور عملیاتی شد؟

مدیریت اطلاعات و فرایندهای سازمان در حوزه سرمایه انسانی، مستلزم بهره گیری از فناوری‌های نوین به ویژه فناوری اطلاعات است. شاید مطلع باشید که تأمین اجتماعی یکی از سازمان‌های پیشرو و اولین‌ها در استقرار سیستم‌های اطلاعاتی است که امکانات کم نظیری را در زمان خود در اختیار داشته است؛ بنابراین در حوزه‌های مرتبط با منابع انسانی هم از سال‌های دور، سیستم‌ها و نرم‌افزارهایی با توجه به نیاز و امکانات، 

- چطور شرکت چارگون و سیستم منابع انسانی این شرکت را انتخاب کردید و آیا فکر می‌کنید سیستمی در خور سازمانی به بزرگی شما را ارائه خواهد داد؟

 جلسات متعدد و پرزنت‌های طولانی داشتند. این شرکت‌ها در چند مرحله فیلتر شدند و نهایتا شرکت چارگون با موفقیت از همه مراحل گذشت و با توجه به انطباق حداکثری فرایندهای محصولش با وضع موجود ما، رزومه و سوابق شرکت و رضایت مشتریانش که در تحقیقات مورد ارزیابی قرار گرفت، برگزیده شد. فکر می‌کنم این روند حدود 2 سال، طول کشید.

- آیا چارگون توانسته است سیستم‌هایی شایسته و متناسب با نیازهای سازمان تامین اجتماعی ارائه کند؟

طبعاً به این نتیجه خوبی درباره شرکت چارگون رسیدیم و با مدیران و کارشناسان، برنامه مدونی برای استقرار سیستم‌ها تنطیم کردیم. در طول زمان همکاری هم هرچند چالش‌های فنی و فرایندی داشتیم؛اما در مجموع درک‌مان از فعالیت‌های نزدیک 2 سال همکاری این است که شرکت، این اراده  و توان لازم را دارد که این پروژه ملی را با بهترین کیفیت به انجام برساند؛ به‌طوری‌که تا کنون هر درخواستی که برای سفارشی‌سازی سیستم‌ها داشته‌ایم، شرکت پذیرفته و پس از تحلیل و چالش‌های معمول به سمت پیاده‌سازی آنها رفته است.

- درباره نرم‌افزار ارزیابی عملکرد در سازمان تامین اجتماعی به قواعد سازمان ملی استاندارد اشاره کرید. ممکن است دراین باره بیشتر توضیح دهید و از دستاوردهای سیستم دیدگاه در این حوزه بگویید؟

ما در ستاد تمام گردش کار را می‌بینیم و نمرات را داریم. سقف‌های توزیع اجباری را کنترل می‌کنیم، نتایج هم تحلیل می شود و خوراک بخش آموزش و حتی برنامه‌ریزی نیروی انسانی ما خواهد بود. 

مدیران هم نمی‌توانند بدون منطق، نمره بدهند چون می‌دانند رصد می‌شوند. با این سیستم، شاخص‌ها برای همه کشور به طور متمرکز تعیین و پرسنل هم از ارزیابی سرپرست به طور شفاف مطلع می‌شوند و نتیجه را می‌بینند. خلاصه این که ظرفیت بسیار قابل توجهی برای سازمان تامین اجتماعی با سیستم ارزیابی عملکرد دیدگاه، حاصل شده است.

- توصیه شما به سایر دستگا‌ها و شرکت‌ها برای بهره‌مندی از تجارب موفق سازمان تامین اجتماعی در حوزه مکانیزاسیون منابع انسانی چیست؟
حتما سازمان‌ها و شرکت‌ها در حوزه منابع انسانی باید به سمت استاندارد سازی فرآیندهایشان پیش بروند که در این بخش می‌توانند از استقرار سیستم‌های یکپارچه مدیریت منابع انسانی کمک بگیرند. استقرار سیستم‌های جامع مدیریت منابع انسانی در سازمان تامین اجتماعی می‌تواند الگوی خوبی برای سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

چارگون

ما به سازمان‌ها در بهینه‌کردن بهره‌وری به منظور افزایش کارآیی یاری می‌رسانیم.در طول حیات شرکت، بر روی نیازمندی‌های آشکار و پنهان بازار هدف متمرکز شده‌ایم و به این ترتیب با ارائه راهکارهای خلاق و بومی‌سازی شده، پاسخگوی مشکلات سازمان‌های ایرانی هستیم. راهکارهای ما شامل بستر ارتباطی یکپارچه اتوماسیون اداری و نیز راهکارهای برنامه‌ریزی و مدیریت منابع سازمانی در حوزه‌های منابع انسانی، مالی و لجستیک است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]