کد: 139711033425110667

خوردن پسته، موجب بهبود عملکرد سیستم عصبی

کد: 139711033425110667

https://goo.gl/EWDgZP

، رفسنجان , (اخبار رسمی): ویتامین B6 موجود در پسته تأثیرات بسیار خوبی بر بهبود عملکرد سیستم عصبی دارد. پسته نه تنها یکی از مغزهای خوراکی خوشمزه محسوب می‌شود، بلکه به واسطه فواید سلامت بسیاری که ارائه می‌کند، مشهور است.

خوردن پسته، موجب بهبود عملکرد سیستم عصبی
خوردن پسته، موجب بهبود عملکرد اعصاب

پسته از جمله مواد غذایی با ارزش تغذیه‌ای بالا است که فواید آن تقریبا تمامی عملکردهای بدن را پوشش می‌دهند. پسته به طور خاص به دلیل ارزش‌های تغذیه‌ای کامل خود و فواید آن برای بدن متمایز است.

پسته یکی از مغزهای خوراکی با بیشترین میزان فیبر و چربی‌ها است. همچنین سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین‌ها و اسیدهای چرب ضروری است. مولکول‌های پیام آور که آمین نامیده می‌شوند، برای رشد به آمینواسید نیاز دارند که در مقابل برای ساخت به ویتامین B6 متکی هستند.

علاوه بر این، B6 نقش بسیار مهمی در ساخت مایلین دارد که پوشش محافظ دور فیبرهای عصبی است که پیام رسانی مطلوب بین عصب‌ها را مقدور می‌سازد.

علاوه بر این، ویتامین B6 به سنتز سروتونین، ملاتونین، اپینفرین و گاما … آمینوبوتریم اسید یا GABA، آمینواسیدی که انتقال تکانه‌های عصبی را در دستگاه عصبی بدن ممکن می‌سازد، مربوط است.

همچنین اسید فولیک و ویتامین E موجود در این میوه برای تشکیل و بازسازی سلول‌های عصبی لازم و مفید است.

پسته، حاوی مقادیر بالایی از ویتامین b6 است. که به ساخت اسید آمینه ضروری کمک می‌کند که برای ضربان قلب و عروق بسیار مفید است. به همین خاطر این آجیل نقش بسیار مهمی در حفظ سیستم عصبی بدن ایفا می‌کند.

بنابراین مصرف روزانه پسته می‌تواند جایگزین داروهای شیمیایی در جهت بهبود عملکرد سیستم عصبی شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پسته دات کام

به یاری خداوند و با هدف رساندن بهترین پسته دنیا،پسته رفسنجان بدون واسطه و با نیت (آنچه بر خود میپسندی،بر دیگران نیز بپسند) مجموعه *ایران پسته * فعالیت خود را آغاز کرد. تا طعم پسته ای را که ما در رفسنجان تجربه میکنیم را با شما شریک شده و پسته را در سبد غذایی شما قرار دهیم.

منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی